קיבל דום לב בחצי מרתון עמק המעיינות וניצל על ידי חובש מג"ב

רוברט בלומנטל התחרה בחצי מרתון עמק המעיינות ובקילומטר ה-19 קיבל דום לב וקרס, למזלו חובש מג"ב שרץ מאחוריו הציל את חייו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ביום שישי האחרון באליפות ישראל בחצי מרתון עמק המעיינות, התחרה גם רוברט בלומנטל, רץ ותיק שרץ על בסיס קבוע ומתאמן כחמישה ימים בשבוע. בלומנטל מספר כי בזמן המרוץ הרגיש טוב מאוד ולא היה כל רמז מטרים למה שהיה צפוי לו בהמשך. מרוץ עמק המעיינות שהינו גם אליפות ישראל בחצי מרתון התקיים במזג אוויר קריר ובזמן הזינוק אף ירד גשם בזמן שרצים רבים התחילו את הריצה.

קרס בקילומטר ה-19. רוברט בלומנטל בבית החלים

לאורך הריצה לא חש בלומנטל מיחושים או כאבים בחזה, אך בקילומטר ה-19 הוא קרס באופן פתאומי, "ראיתי שחור מול העיניים ופשוט נפלתי על הכביש", סיפר לאר שאושפז בבית החולים העמק. "עבורי לרוץ 21 ק"מ זו לא משימה גדולה", הוא מוסיף ואומר שלמעשה היה זה עבורו נס חנוכה מכיוון שממש מאחוריו רס"ב אייל בן סימון לוחם מג"ב, רץ שהינו חובש, שראה את הקריסה של בלומנטל ומיד רץ לעברו. "במסגרת הריצות שלי אני משתתף במרוצים והשתתפתי גם במרוץ הזה של עמק המעיינות וליוויתי חבר בריצה. בשל פציעה שעברתי אמרתי לחבר שלי להתקדם ושאני אגיע אליו בהמשך". העיכוב הזה יתכן ויצר את המפגש הדרמטי בין השניים ומיד כאשר ראה את בלומנטל קורס, ניגש אליו וביצע בו עיסוי לב והחייאה וכאשר ניידת מד"א הגיעה ביצעו בו החייאה באמצעות דפיברילטור. הרץ פונה לבית החולים לאישפוז והכרתו שבה אליו והוא מספר כי הוא מרגיש מצוין, "אני חב את חיי לאייל בן סימון שהציל את חיי. מפתיע לראות שמספר החזה שלי הוא 617 ומספר החזה של בן סימון שהציל אותי הוא 716 – אותו מספר רק מהסוף להתחלה".

ניגש וביצע ברץ עיסוי לב והחייאה. אייל בן סימון




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • עמרי רייסמן הגיב:

    רוברט מאחל לך בריאות טובה ואריכות ימים, כמה דקות אחרי עברתי ליד. אנשים טובים, מלאכים טיפלו בך, קיבלת עיסוי לב והנשמה. כל אחד מאיתנו הרצים צריך לקחת קורס עזרה ראשונה ובבוא היום להיות עזר לרצים שאיתנו

  • שי הגיב:

    מלוא ההערכה גם למאמן מרצי קרית השרון שלצערי אינני יודע את שמו שעזר במאמצי ההחייאה.

    1. אורי רוזנר הגיב:

      אלעד אביטן ביצע איתו את ההחייאה – מאמן מ"רצי קרית השרון", אישיות מופלאה

  • Luka הגיב:

    סיפור מדהים! שמתם לב שהמצילים, בן סימון ואביטן, הם כנראה ממוצא מרוקאי(אין עליהם!) והניצול כנראה שייך לעדה אחרת.
    מה טובו אוהליך יעקב, משכנותיך ישראל!
    כל ישראל ערבים זה לזה!

    1. אלי הגיב:

      Luka, את\ה רציני\ת??

    2. אלעד הגיב:

      תגובה מבישה (שלא לדבר על זה שגם לא מדויקת, ע"פי הסיפורים המתוארים בתגובות אבל זה פחות חשוב). מה קשור מוצאם העדתי של המעורבים? ומה קשור כל ישראל ערבים זה לזה? אם הוא היה רץ גוי מחו"ל לא היה צריך להציל אותו? לא יודע מה אתה יותר, מטומטם או גזען.

  • בועז הגיב:

    לא הבנתי מה הקשר למוצא של המוזכרים בכתבה.

  • ירון הגיב:

    הגעתי אליך בערך דקה לאחר ההתמוטטות. כבר עשו לך עיסוי לב – ממש הצילו לך את החיים. כל הכבוד! כל הרצים שהגיעו עצרו למספר רגעים אבל האנשים שטיפלו בכך עשו עבודה כל כך טובה שלא היה צורך בעזרה נוספת. היה קשה להמשיך לרוץ במחשבה שאתה שוכב שם. כולם דיברו על זה הקו הסיום.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג