קטע 21 בטור דה פראנס: גריינט תומאס ניצח את הטור דה פראנס 2018

הוולשי הראשון שזוכה בטור דה פראנס אמר על הפודיום "כילד רק חלמתי להיות חלק מהמרוץ הזה. זהו רגע חלומי עבורי"; כריס פרום מנצח הג'ירו דה איטליה הגיע רק במקום השלישי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


מרחק הקטע היומי: 116 ק"מ
מתחיל ב: הוי
מסתיים ב: פריס

לכל הפרשנויות והקטעים של הטור דה פראנס 2018

גריינט תומאס (Team SKY) מסיים בבטחה את הקטע האחרון של הטור דה פראנס ה-105 ושם חותם רשמי על הנצחון הראשון שלו בגראנד טור. אלכסנדר קריסטוף (UAE Team Emirates) הנורווגי מנצח את הספרינט המסורתי והיוקרתי בשאנז אליזה, שדרות הניצחון בפריס. משלימים את הפודיום של הקטע האחרון בטור – ג'ון דגנקולב (Trek-Segafredo) הגרמני שמסיים במקום השני וארנו דמאר (Groupama-FDJ) הצרפתי מסיים שלישי.

צ פ ו | תקציר הרגעים היפים בטור דה פראנס

שמפניות, אווירה חגיגית ומסלול מישורי

כצפוי וכנהוג בקטע האחרון בטור, הרוכבים מתחילים בקצב רגוע ביותר, אווירה חגיגית וכוסות שמפניה נמזגות מרכבי הליווי של הקבוצות ונלגמות על ידי המנצחים. כך גם היה בקטע 21 והאחרון בטור מ-הוי לפריס, 116 ק"מ מישוריים תוך מתן כבוד והערכה ללובשי החולצות ומנצחי הטור. רק לקראת החלק השני של המרוץ קבוצות הספרינטרים מתחילות להכתיב קצב גבוה מקדימה על מנת להתחרות על ספרינט הפיניש המסורתי והיוקרתי בשדרות הניצחון בפריס. הרוכבים שהגיעו לפריס יבצעו בסיום 8 הקפות בשאנז אליזה עד לקו הסיום.

בשנים האחרונות ניצחו בספרינט הסיום של הטור- מארק קאבנדיש (4 פעמים, האחרונה שבהן 2012) מרסל קיטל (2013, 2014), אנדרה גרייפל (2015, 2016) ושנה שעברה דילן גרונווייגן 2017 – כל אלו לא שרדו השנה את המסלול ההררי והמאתגר של הטור ולא יכלו להתחרות בקטע האחרון לאחר שפרשו מוקדם יותר במרוץ.

הרגעים בולטים בקטע 21

סילבן שאבאנל (Direct-Energie) הצרפתי הוותיק בן ה-39 חוגג את ההשתתפות בטור דה פראנס ה-18 והאחרון שלו כרוכב מקצועי, כאשר הוא הראשון לתקוף אל תוך ההקפה בשאנז אליזה והוא מקבל כבוד רב מהקהל המקומי כמובן. למרות שבריחה ניצחה רק ב-7 פעמים מתוך 43 הסיומות האחרונות בפריס, עדיין יוצאת חבורה של 6 רוכבים שמייצרת פער קטן, קבוצות FDJ ו-Bora מכתיבות קצב גבוה עבור הספרינטרים שלהם דמאר וסאגן וסוגרות את הפער. מספר התקפות בקילומטרים האחרונים כאשר הבולטת שבהם היא של אלוף בלגיה, איב לאמפרט שנראה עם סיכוי ממשי להפתיע את הפלוטון אך הוא נתפס כ-300 מטרים לקו.

צ פ ו | תקציר קטע 21

הראשון להתחיל את הספרינט היה דגנקולב מטרק כאשר קריסטוף ודמאר על הגלגל שלו, הוא מוציא ספרינט חזק, אך קריסטוף מצליח לעקוף מצדו השמאלי ולסיים טוב יותר. זהו הניצחון הראשון של קריסטוף, אלוף אירופה המכהן בטור דה פראנס מאז 2014 והוא אומר על קו הסיום שזה הציל לו את הטור דה פראנס שהיה די מאכזב עד לסיום המתוק הזה.

דומיננטיות בריטית והחולצה הצהובה

נדמה בשנים האחרונות שהחולצה הצהובה בטור הצרפתי הפכה להיות מקור הגאווה דווקא לשכנים השנואים מעבר לתעלה. קבוצת סקיי הבריטית מנצחת ב-7 מתוך 8 המהדורות האחרונות של הטור, מאז אותו נצחון ראשוני ומפורסם של בראדלי וויגינס ב-2012 דרך ארבעת ניצחונותיו של כריס פרום ועד הניצחון של גיירנט תומאס הפעם. תומאס הוולשי נופף בדגל הוולשי בתחילת הקטע האחרון של הטור והראה קמצוץ של גאווה מקומית מתוך הממלכה הבריטית. בסיום הוא הודה לכל חברי קבוצתו והתעכב במיוחד להודות לכריס פרום שנמצא בעמדה שהוא לא מכיר על המדרגה השלישית של הפודיום.

בניגוד למתח שהיה ב-2012 בין פרום לוויגינס, הפעם נראה שצמד המובילים של סקיי הסתדר טוב יותר כאשר היה ברור שתומאס במצב מצוין בכל קטעי העליות המכריעים ואף מנצח שתיים מהם – הגדול והיסטורי שבהם הוא הניצחון על פסגת האלפ דואז, הישג שיא בפני עצמו כאשר מלבד לאנס ארמסטורנג ב-2004 לא היה רוכב שניצח בסיום האכזרי הזה עם החולצה הצהובה על גבו. גם טום דומולאן מקבוצת Sunweb (שמסיים במקום השני גראנד טור שני ברצף) ידע לפרגן למנצח כאשר אמר שאבדן הזמן שלו בקטע 6 בגלל תקלה מכנית לא היה משנה את התוצאה הסופית ונראה שתומאס היה בשליטה בכל קטעי העליות הקשים.

תומאס סיפר בסיום כי היה זה החלום שלו לרכוב בטור דה פראנס כילד ואת זה הגשים בשנת 2007, אז סיים במקום ה-140 והוא לא מאמין שכעת הוא מנצח את הטור ולובש את החולצה הצהובה. מעניין יהיה לראות בעתיד האם זאת התחלה של רצף חדש או שמא הבלחה חד פעמית של תומאס?

האם זו הבלחה חד פימית שלו? גריינט תומאס בחלוצה הצהובה | צילום: Florian Pépellin

רוכבים נוספים עם הישגים בולטים

לוסון קראדוק (EF-Drapac) שנפצע בקטע הראשון של הטור זוכה לתואר "לאנטרן רוג'", הרוכב האחרון בדירוג הכללי מתוך 145 שסיימו את הטור דה פראנס, נכון לכתיבת שורות אלה הוא הצליח לגייס 195 אלף דולר על מנת לשפץ את הוולודרום "אלקק" שבו גדל ביוסטון ונהרס בהוריקן "הארבי".

פיטר סאגן (Bora-Hansgrohe) תמיד מספק בידור עבור הצופים ותוצאות עבור קבוצתו, הוא מנצח שלושה קטעים בטור דה פראנס הנוכחי ומשווה את שיא הזכיות בחולצה הירוקה של אריק זאבל הגרמני עם 477 נקודות והפרש עצום של 201 נקודות יותר ממקום שני בדירוג קריסטוף. לאחר ההתרסקות שלו בקטע 17 הוא דעך באופן מובן ביכולת, אך הצליח לסיים ולשמור על החולצה. המטרה הקרובה הבאה שלו היא אליפות אירופה ולאחר מכן אליפות עולם. המסלול של אליפות עולם הוא הררי ולא מתאים לרוכב המגוון שמתקשה לעתים בטיפוסים ארוכים אבל אם יזכה בו יהיה זה עוד הישג נדיר ושיא שקשה לראות נשבר אי פעם. הכוכב הסלובקי מחזיק כרגע בשיא הזכיות ברצף באליפות עולם, שלוש במספר.

דן מרטין (UAE) זכה בפרס 'Super combative' הרוכב ההתקפי בטור כולו ולא בכדי. האירי דאג לתקוף בכל מצב גם כאשר כל שאר המתמודדים בדירוג היו פסיביים, הרוכב הדגים את הגישה הזאת גם בקטעי מישור ובמיוחד בעליות קצרות וחדות כאשר הוא ניצח את קטע 6 במור דה בראטן והעניק לקבוצתו UAE את הניצחון הראשון שלה בטור דה פראנס אי פעם.

לסיום חייבים להזכיר את ג'וליאן אלאפיליפ הגיבור הצרפתי של הטור ללא ספק. הרוכב של קוויקסטפ, שזכה בחולצת המטפס הטוב ביותר כך שהוא בילה בבריחות רבות במהלך התחרות תוך שהוא מציג יכולת מצוינת בגלישה במדרונות ללא פחד לא פחות מיכולת טיפוס מעולה.

תוצאות עשירייה ראשונה בקטע ה-21 והאחרון

עשירייה ראשונה בדירוג הכללי (GC) אחרי קטע 21 והאחרון

לובשי החולצות הצפויים בסיום הטור בפריס לאחר 21 קטעים

חולצה צהובה (מוביל ומנצח הטור) – ג'יירנט תומאס Team Sky
חולצה ירוקה (הספרינטר המוביל בניקוד) – פיטר סאגן Bora-hansgrohe
חולצה מנוקדת (המטפס המוביל) – ג'ולייאן אלאפיליפ Quick – Step Floors
חולצה לבנה (הרוכב הצעיר המוביל) – פייר לה-טור AG2R La Mondiale
הרוכב ההתקפי ביותר של הטור – דן מרטין UAE
הקבוצה המובילה ומנצחת בדירוג הקבוצות הכללי – מוביסטאר Movistar Team



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38