קטע 04 בטור דה פראנס: כשהוא יורה הוא פוגע!

ניצחון שני לפרננדו גאביריה המטאור הקולומביאני בספרינט פיניש בקטע הרביעי והמישורי של הטור דה פראנס
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


מרחק הקטע היומי: 195 ק"מ
מתחיל ב: לה באולה
מסתיים ב: סארזו

לכל הפרשנויות של טור דה פראנס 2018

משלימים את הפודיום פיטר סאגן (Bora-Hansgrohe) ואנדרה גרייפל (Lotto Soudal), גאביריה קיבל הכנה מושלמת של קבוצתו קוויקסטפ בקילומטר האחרון. שוב ראינו התרסקות מספר קילומטרים לסיום עקב המהירות, אגרסיביות ומאבק על מיקום לקראת המקטע המכריע. מסלול הקטע הרביעי של הטור עובר במחוז בריטאני לאורך רצועת החוף הדרומית והוא בעל פרופיל מישורי עם מעט מאוד גבעות קצרות וסיום בשיפוע קל שנראה תפור עבור מאיצי העל של הדבוקה, הספרינטרים. על הנייר פיטר סאגאן, לובש החולצה הירוקה, נראה כמועמד רציני לזכייה בקטע אך לאחר שהתקשה מאוד בנג"ש אתמול היה מעניין לראות כיצד יבצע.

הבריחה של היום כללה 4 רוכבים (2 צרפתים ו-2 בלגים… מישהו אמר מונדיאל?) כולם מקבוצות דרג שני (פרו-קונטיננטל) – ג'רום קוזין (Direct Energie), גיום ואן-קיירסבאלק (Wanty-Groupe Gobert), דימטרי קלייס ואנטוני פרז שניהם מקבוצת Cofidis שעשתה אתמול את התוצאה הגרועה ביותר בנג"ש קבוצות (3:23 דקות אחרי המנצחים BMC ודקה מהקבוצה הכי קרובה אליהם). בשיאה הבריחה הגיעה להפרש של 7:50 דקות מהפלוטון שהתנהל על מי מנוחות ברוב שלבי המרוץ.

המרדף אחר החולצה הצהובה

קבוצת BMC מחזיקה בחולצה הצהובה לאחר הניצחון המרשים שלהם בנג"ש הקבוצתי והרוכב גרג וא-אברמרט הוא זה שלובש אותה. עם החולצה מגיעה אחריות לניהול הפלוטון וקבוצות הספרינטרים שמחו מאוד לגלגל את האחריות לניהול המרדף אחרי קבוצת הבריחה לפיתחם. בהמשך הקטע קבוצת קוויקסטפ החלה עובדת במרץ באופן בלעדי כמעט בקדמת הדבוקה על מנת לשמור על פער סביר מהבריחה.

ספרינט הביניים של היום התקיים בקילומטר ה-97.5 בדרוואל, מרבית הנקודות בתחרות החולצה הירוקה חולקו בין חברי קבוצת הבריחה אך המאבק האמיתי היה מאחורה בפלוטון כאשר יכולנו כבר לקבל רמז על הבאות – גאביריה מקדים את גרייפל וסאגן במאוץ הביניים. סגאן שומר על החולצה הירוקה ובינתיים הטור מתפתח בדומה לשנים הקודמות שבהן סאגן צבר ניקוד עם טופ 3 בכמעט כל קטע מישורי, טקטיקה ויכולת שהבטיחה לו את החולצה בשלב מוקדם של המרוץ.

נקודת ההרים של היום מוקמה בקילומטר 135.5, זאת עלייה של 800 מטרים על 7.8% שיפוע ושיא גובה נמוך של 79 מטר. פרז מקופידיס לוקח את הנקודה היחידה הזמינה בקצה העלייה מה שלא השפיע על זהות לובש החולצה המנוקדת – דיון סמית׳ מקבוצת Wanty ששומר עליה עוד יום.

ניצחון שני עבורו ועבור קבוצתו הבלגית. פרננדו גאביריה

המתח באוויר עלה ככל שהדבוקה התקרבה לעיירת הסיום, סארזו, שהיא גם ביתו של דיוויד לפארטייה – ראש העיר ונשיא ה-UCI. המהירות והאגרסיביות בפלוטון עלתה וההפער מהבריחה הצטמצם בעיקר באדיבות הרכבת הכחולה של קבוצת קוויקסטפ שרוכבת עבור גאביריה הספרינטר הקולומביאני הצעיר.

התרסקויות שמייצרות פערים

המהירות ומאבקי המיקום שוב גורמים לנפילה 4.5 ק"מ לקראת סיום, ההתרסקויות מייצרות פערים בפלוטון וגורמים לרוכבים רבים שנקלעו לנפילה לעבוד קשה מאוד על מנת לחזור ולצמצם את אבדן הזמן מהראשונים. אורן אורן EF-Drapac ואילנור זאקארין Katusha היו הרוכבים הבולטים שנפגעו מהנפילה כאשר הראשון מצליח לחזור לדבוקה הדוהרת והאחרון מפסיד דקה שלמה בסיום. בינתיים לאחר ארבעה קטעים יש לנו 3 רוכבים שפורשים- 2 בקטע השני ואחד היום, הבולט שבהם הוא לואיס לאון-סאנצ׳ז מקבוצת Astana. לוסון קראדוק מEF-Drapav עם הפציעה המתוקשרת ממשיך לגייס כסף לתרומה עם עוד יום הרואי על האוכף.

הפיניש עצמו לא היה טכני במיוחד עם כביש רחב יחסית וישר באורך של כמעט 2 קילומטרים עם רוח פנים משמעותית, הכי פתוח וארוך שיהיה בטור השנה. קילומטר לסיום הבריחה סופסוף נתפסת ולגאביריה היה את הליד-אאוט המושלם עם רוכב קבוצה שמוריד אותו כ-200 מטרים לקו להתחיל את הספרינט שלו, אנדרה גרייפל מנסה לעקוף אותו וסאגן מיד קופץ על הגלגל שלו ומנסה גם הוא לעקוף במטרים האחרונים.

שלושת הספרינטרים החזקים פותחים פער מהשאר וזורקים את האופניים אל קו הסיום בצעד אחרון של מאמץ מקסימלי – הקולומביאני עובר ראשון את הקו מה שמסמן ניצחון שני עבורו ועבור קבוצתו הבלגית. על הפודיום של היום עומדים הספרינטרים – גאביריה, סאגן וגרייפל עם תצוגת כוח מרשימה. 44.15 קמ"ש היה הקצב הממוצע והמהיר של הפלוטון בסוף היום הרביעי והארוך יחסית. ואן אברמרט וקבוצתו BMC לחצו חזק בספרינט הסיום והם שומרים על החולצה הצהובה כאשר 2 הקטעים הקרובים יכולים להתאים מאוד לרוכב הפאנצ׳י בעליות קצרות.

בקטע החמישי צפוי מבחן ראשון וקשה ביותר לכל הרוכבים ולמתחרים בדירוג הכללי בדמות מסלול גבעות של 204.5 ק"מ עם 5 עליות מדורגות וסיום בעלייה של קילומטר בשיפוע 5% שיכולה לייצר עוד פערים והפרשים בקרב העשירייה הראשונה.

צמרת הדירוג בקטע 04

צמרת הדירוג בקטע 04

צמרת הדירוג הכללי לאחר קטע 04

צמרת הדירוג הכללי לאחר קטע 04



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38