קולינס קאפ: סוג חדש של תחרות טריאתלון למרחק ארוך

תחשבו על תחרות למרחק חצי איש ברזל שמורכבת מ-12 מרוצים שונים עם הטריאתלטים הטובים בעולם שמתחרים כחלק מנבחרות ועם קפטנים שנותנים להם הוראות בקשר, כמו במרוצי אופניים ומרוצי מכוניות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
יאן פרודנו איש ברזל גרמני אלוף העולם

מי שמכיר את ההיסטוריה של מרוצי האופניים הגדולים בעולם, הטור דה פראנס והג'ירו ד'איטליה, יודע שמוחות מבריקים המציאו את הפורמט שלהם במטרה להגדיל מכירות של עיתוני ספורט, והפכו אותם ליותר אטרקטיביים ומרתקים מאשר אליפות העולם באופניים למשל.

חשבתם שראיתם ממנו הכל? יאן פרודנו | צילום: Jürgen Matern

עוד כתבות בנושא 
PTO מארגנים יחד עם צ'אלנג' תחרות חצי מרחק ענקית בדייטונה
אליפות העולם באיש ברזל בהוואי נדחתה לפברואר
כיצד משפיעה הקורונה על תחרויות איש ברזל בעולם?

ועכשיו יש כאלה שרוצים להפוך את את הטריאתלון למרחקים ארוכים ליותר פופולארי ובעיקר ליותר מרתק לצפייה. ב-PTO (ארגון הטריאתלטים הבינלאומי) מתכוונים לעשות את זה על ידי יצירת תחרויות טריאתלון מסוג אחר, שגם יכניסו פרסים כספיים הרבה יותר גבוהים וגם יזכו ליותר רייטינג בטלוויזיה.

כבר בסוף העשור הקודם בנו שם את הרעיון של גביע קולינס (COLLINS CUP) כדי ליצור טריאתלון ארוך מסוג אחר שיספק לצופי הספורט חוויה מסוג אחר. התחרות הזאת היתה אמורה להתקיים לראשונה ב-2018, נדחתה פעמיים, נקבעה ל-2020 ובוטלה בגלל הקורונה והשבוע הודיעו על תאריך חדש, 22 במאי כשהלוקיישן יהיה סמורין שבסלובקיה.

אז מה זה בעצם גביע קולינס? זו גרסת הטריאתלטים לפורמט שקיים בגולף המקצועני ונקרא גביע ריידר. שלוש נבחרות יתחרו אחת בשנייה: ארצות הברית, אירופה ושאר העולם. בכל נבחרת יהיו 6 טריאתלטיות ו-6 טריאתלטים ו-12 בסך הכל. לכל נבחרת יהיו גם מספר קפטנים, שנמנים בין השמות הגדולים של הטריאתלון למרחקים ארוכים שכבר פרשו מפעילות.

התחרות תהיה למרחק של חצי איש ברזל (1.9 ק"מ שחייה, 90 ק"מ רכיבה ו-21.1 ק"מ ריצה), ולמעשה תורכב מ-12 מרוצים שונים, שיצאו לדרך בהפרשים של 10 דקות. בכל מרוץ יתחרו שלושה (או שלוש), אחד או אחת מכל נבחרת. יום לפני התחרות, הקפטנים יבחרו נציג לכל זינוק. כלומר, הקפטן האמריקאי יבחר שם, אחריו הקפטן הבינלאומי יבחר מי יתמודד מולו ואז הקפטן האירופי יבחר את התמודד השלישי – וכך הלאה.

המנצח או המנצחת בכל מרוץ (מבין ה-12) יזכה את הנבחרת שלו ב-3 נקודות, המקום השני ב-2 והשלישי ב-1. אבל זה לא הכל, אם המנצח יקדים את השני ביותר משתי דקות הוא יזכה בעוד חצי נקודה, הפרש של מעל 4 דקות יהיה שווה נקודה שלמה והפרש של 6 דקות ומעלה יקנה 1.5 נקודה. הנבחרת שתצבור הכי הרבה נקודות תהיה המנצחת, כאשר סך הפרסים הכספיים שתוכנן לתחרות של 2020 היה שני מיליון דולר. זה אומר שבכירי הטריאתלטים בעולם למרחקים ארוכים צפויים להשתתף.

מי יהיו הטריאתלטים? הם יבחרו לפי הדירוג העולמי של PTO כאשר ארבעת הראשונים וארבע הראשונות בכל נבחרת ייבחרו אוטומטית לפי הדירוג (אותו מובילים כיום יאן פרודנו בגברים ודניאלה ריף בנשים) , ועוד שניים ייבחרו על ידי הקפטנים עצמם. בין הקפטנים של הנבחרות אפשר למצוא את מארק אלן בארצות הברית שהיה אלוף עולם באיש ברזל 6 פעמים, קרייג אלכסנדר האוסטרלי בנבחרת הבינלאומית שהיה אלוף עולם 3 פעמים וכריסי ווללינגטון הבריטית בנבחרת האירופית שהיתה אלופת עולם 4 פעמים.

מובילה את דירוג הנשים. דניאלה ריף | צילום: Jürgen Matern

הקפטנים לא רק יבחרו את הסגלים ואת המאצ'-אפים, וכדי להפוך את חווית הצפייה למרתקת אם ידברו בקשר עם כל הטריאתלטים בשלב האופניים והריצה, תוך כדי שהם צופים בנתונים כמו קצב ודופק, וינסו לעזור להם לנהל את המרוצים שלהם בצורה יותר טובה.

אין ספק שמדובר בבשורה חדשה ומרעננת לעולם הטריאתלון, ואולי גם ייצא מזה אירוע ענק שימשוך הרבה יותר אנשים להתעניין ולצפות בענף הזה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג