קבוצת סאקסו בנק הקימה בית ספר לאופניים בעכו

למעלה מעשור וחצי אני מסקר את ענף האופניים. לו היה אומר לי מישהו, אך לפני שבועות בודדים, כי יבוא יום ואראה במו עיניי את מנצח הטור דה פראנס וגדול רוכבי הדור, בראש קבוצתו בונה בית ספר לאופניים בעיר עכו הייתי ממליץ לו על טיפול פסיכיאטרי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

למעלה מעשור וחצי אני מסקר את ענף האופניים. לו היה אומר לי מישהו, אך לפני שבועות בודדים, כי יבוא יום ואראה במו עיניי את מנצח הטור דה פראנס וגדול רוכבי הדור, בראש קבוצתו בונה בית ספר לאופניים בעיר עכו הייתי ממליץ לו על טיפול פסיכיאטרי

מאת:יאיר בן עמי


ערב שבת, 2 בחודש דצמבר 2011/ו' בכסלו תשע"ב, יירשם כיום היסטורי בתרבות הספורט של ישראל. בדיוק באירועים מסוג זה אני מוצא עצמי נזכר בשיר "ואולי" אותו סיימה רחל בשאלה "ההיית או חלמתי חלום?". אז לא היינו על שפת ים כנרת אלא בחוף הדקלים בעכו. לא אני "השכמתי עם שחר" אלא רוכבי קבוצת סאקסו בנק רק פרשו לשנתם בשעה 03:00 לפנות בוקר ורק לאחר שסיימו להכין את בית הספר לאופניים עבור ילדי העיר.


אלברטו קונטאדור בונה בית ספר לאופניים (צילום: יוסי שרם)


צריך היה להיות שם, לראות, כדי להבין את גודל האירוע, את ההתרגשות ותעצומות האנשים המעורבים,
כדי להתרגש על הדבר שנוצר ממש כאן בארץ זבת, לצד בית הספר לקציני ים ובעיר בה אנשים חיים יחדיו למרות הבדלי דת והשקפות עולם. כאן נכנס לתמונה מרכז פרס לשלום שנתן חסותו לעיר ויהיה זה חטא לא להזכיר את פועלה של רעיה שטראוס. אבל אחרי כל הכבוד המגיע להם כדאי גם לזכור כי למעשה הכל החל בחלום של אותו ילד מהישוב מודיעין ואיש עסקים בשם אלון ניסן שהתגייס להפוך את החלום לפועלו של רן מרגליות, כן זה הילד ממודיעין. בצד השני זה לא יכול היה לקרות בלי האני מאמין של ביארן ריס. לפני 15 שנים מנצח הטור דה פראנס וכיום בעלים ומנהל של קבוצת אופניים מקצוענית המאמין באופן טוטאלי במושג ביחד, בנתינה כדי לקבל ביחד.


אנשי סאקסו בנק מכינים את בית הספר לאופניים ליום הלימודים ראשון


בשעה 09:00 בבוקר כבר היה בית הספר שוקק פעילות של כל אנשי קבוצת האופניים סאקסו בנק. רוכבים ברמה הגבוהה ביותר בעולם לצד המעסים, התזונאית והשף של הקבוצה, כל הטכנאים, המנהלים הספורטיביים וכל מי שקשור לקבוצה והגיעה עימה לישראל. כולם כתף אל כתף התייצבו לטובת עבודה אותה, בשגרת המציאות של ישראל שנת 2011, עושים עבורנו פועלים זרים, עבדת בנייה של ממש.


קונטאדור בחן את האופניים והמסלול של בית הספר החדש באופן אישי

מנצח 6 גרנד טורים ומסמן את מסלול הרכיבה עבור ילדי בית הספר לאופניים בעכו


אלברטו קונטאדור (מנצח 6 גרנד טורים), ניקי ניונס (מנצח סובב פלנדריה), קריסה אנקר סורנסן, ניקי סורנסן, קרסטן קרון, מטאו טוסאטו (מנצח קטעי טור וג'ירו), חוזה הידו (מנצח קטע בוואלטה) ועוד רבים פשוט הפשילו שרוולים ועבדו עד מצהרי יום חמישי ועד לשחר יום שישי ופינו סלעים, יישרו אדמה ופזרו חצץ. בחצות הלילה התברר כי העבודה לא מתקדמת בקצב הרצוי. בעזרת אנשי הקשר בעכו התקשרו מאתר הבנייה לאיש בשם שחר, בעל חנות לחומרי בנייה בעכו, וזה התייצב מיידית עם כלי עבודה וכל אשר היו זקוקים לו כדי לסיים בזמן את העובדה.


 לוח החתימות והחולצה של קבוצת סאקסו בנק על קיר בית הספר החדש



חנה תזונאית וטבחית בסאקסו בנק סיפרה לשוונג: "ביום טוב הם אוכלים 12,000 קלוריות. לארוחת בוקר, לפני תחרות, נדאג שכל רוכב יאכל 2000 קלוריות לפחות. כל יומיים בודקים להם את אחוזי השומן וריס אומר לנו מה להכין לכל רוכב לפי הבדיקה. היום אני מצלמת את כולם כמו בדרך כלל כשאני לא מבשלת להם"


רן מרגליות (משמאל) וניקי ניונס בהפסקה בין השיעורים



ביארן ריס, אמר לילדים, בטקס החנוכה של בית הספר: "זה יום נפלא ומיוחד.הרבה זמן רציתי לבנות משהו עם הקבוצה. אני רק הסתכלתי אתמול, הקבוצה עשתה את הכל וזו עבודה קבוצתית, זו קבוצתיות אמיתית". לילדי עכו הוא אמר: "הקבוצה שלי עבדה מאוד קשה כדי לבנות את זה ועכשיו זה תלוי בכם איך תשתמשו בזה. יש לי ששה ילדים וכולם מעורבים בספורט. אני שמח שעשינו את זה בשבילכם ועכשיו זו עבודת הצוות שלכם לנצל את מה שבנינו".


מטאו טוסאטו, מנצח קטעי טור דה פראנס וג'ירו ד'איטליה, מרקיד את ילדי עכו על מסלול בית הספר לרכיבה על אופניים


בנאום שלו אמר ריס את הבסיס של האני מאמין שלו. הקבוצתיות מעל לכל. מכאן אפשר להבין את ההחלטה של הקבוצה, בראשות ביארו ריס, להחתים את רן מרגליות. הרוכב הישראלי פשוט מתאים לאג'נדה הקבוצתית וצריך היה להיות שם, בפתיחת בית הספר לאופניים, כדי לראות איך הוא משתלב בקבוצה. מרגליות רוצה להיות הישראלי הראשון בטור דה פראנס אבל לא רק. הוא היה זה שהעלה את הרעיון של שיתוף הפעולה רב הזרועות בין מרכז פרס לשלום, רעיה שטראוס, אלון ניסן ושאר המעורבים. זהו בסיס הקבוצתיות של סאקסו בנק, הנתינה כדי לקבל ויחד.

דניאל נאווארו הובא לקבוצה כדי להוביל את אלברטו קונטאדור בהרים של הטור דה פראנס ובתחילת העונה הוא מוביל ילד בבית הספר לאופניים בעכו

לאחר ששמעתי כי כל הפועלים/אנשי סאקסו בנק סיימו את העבודה בשעה 03:00 לפנות בוקר חשבתי כי אמצא חבורה מותשת אשר כל רצונה הוא להגיע למיטה ולצבור כח להמשך מחנה האימונים. טעיתי, לא בגדול, בענק. כל אנשי הקבוצה, הרוכבים, מנהלים ובעלי כל התפקידים, התרוצצו בשטח בית הספר, הדריכו את הילדים בדרך מעוררת הערצה והביאו, דרך הרכיבה על אופניים, כמויות אדירות של אהבה לילדי עכו.


חוזה הידו ניצח קטע בוואלטה לפני כשלושה חודשים ובתחילת עונה מלמד ילד מעכו לרכב על אופניים


אלברטו קונטאדור הראה את הדוגמא המדהימה ביותר של אלוף ספורטיבי ברמה הכי גבוהה בעולם שהוא גם בנאדם עם יכולת נתינה ענקית, צניעות וקסם כובד. הוא לא רק בנה את בית הספר במו ידיו אלא גם דאג לכל פרט כאילו הוא מנהל הפרויקט. הוא התנהל בשטח כאילו כל האחריות על הפרויקט על כתפיו הצנומות ולא רק הוא. כל רוכבי סאקסו בנק העניקו לילדי עכו יום בלתי נשכח. נותר רק לקוות כי בעוד 10 וגם 30 שנים הילדים שזכו לשיעור מאנשי סאקסו בנק ידעו להעריך זאת ולהביא את המתנה לתועלת של ממש.


מיכל אלה (אלופת ישראל במרוץ כביש) וטרסטן הופמן (מנהל בסאקסו בנק, אלוף הולנד לשעבר) מלמדים את ילדי עכו רכיבה על אופניים

עוד צד מרגש של היום היה התגייסותם של חלק לא מבוטל מהרוכבים הבולטים של ישראל התייצבו לסייע בשיעורי פתיחת בית הספר. אייטור אזפיאזו, מנהל קבוצת ישראל גו פרו ומעורב עמוק בהבאת סאקסו בנק לישראל, גייס את ניב ליבנר, יואב בר, מיכל אלה, קרן פוטש (אשתו של אייטור) אזפיאזו ועוד שבאו וסייעו בשיעורים. גם מיכל יערון (פסיכולוגית ספורט ובעלת הטור "הטיפ השבועי של מיכל" בשוונג) הגיעה לפתיחת בית הספר עם ילדיה: "השיעור שהם מקבלים כאן שווה הרבה ימי לימוד בבית ספר" היא אמרה.


נגה כורם (אלופת ישראל באופני שטח) מלמדת ילדה לרכב


במהלך היום המרגש אפשר היה להיזכר כי בעצם אלו, רוכבי סאקסו בנק, הם ספורטאים צעירים עם נפש של חופש על כל המשתמע מכך. אלברטו קונטאדור מצא כח וזמן להתחרות עם חברי קבוצתו וגם מול נגה כורם (אלופת ישראל באופני שטח) בשני סיבובים על המסלול שבנו לטובת אופני בי.אמ.אקס (BMX). בסיבוב הראשון ניצחה נגה כורם וקונטאדור מצא עצמו בצד של אנדי שלק כשהתמודד עם תקלה טכנית שעקבה אותו.


קונטאדור עוצר בגלל תקלה טכנית ונגה ממשיכה.. מישהו אמר שלק?


בסיבוב השני כבר הראה קונטאדור מה הוא אופי וכח של מנצח טור דה פראנס וניצח כשכורם המתנשפת נראתה עם חיוך ענק: "קרע אותי אבל גם ניצחתי אותו". נכתב,צולם והוטבע בדפי ההיסטוריה – ניצחון של אלופת אופני שטח על מנצח טור דה פראנס.


קונטאדור מוביל את נגה כורם בסיבוב שני

קונטאדור וכורם בחיבוק ספורטיבי אחרי התחרות



קרסטן קרון (אשר חזר לקבוצה לאחר שנתיים בקבוצת ביאמסי של קאדל אוונס) נראה מתעניין מאוד באופניים של נגה כורם ומצא זמן למשחק כדורגל עם תמי חי וירדן לעאל, ממרכז פרס לשלום, כשהכדור הוא נייר מקומט.


אחרי שניצחה את קונטאדור התפנתה כורם להסביר לקרסטן קרון כמה דברים על אופניים ורכיבה



קרסטן קרון במרכז, עם הבנות ממרכז פרס לשלום, תמי חי משמאל וירדן לעאל מימין


לאחר שלב השיעורים עברו כולם לשלב הטקסים. הסרט, בכניסה לבית הספר, נגזר על ידי ריס ואחד הילדים ונאומים של רעיה שטראוס, אלון ניסן, שמעון לנקרי (ראש העיר עכו) ולסיום התייצבו כולם לצילומים משותפים. אחרי שהילדים עזבו היו אלו אנשי סאקסו בנק שחיסלו את המתחם ודאגו לעזבו כשהוא מסודר ונקי.


ריס עם המספריים, קונטאדור בצד ימין, רעיה שטראוס משמאלו של ריס ולידה ראש עיריית עכו שמעון לנקרי


לסיום היום המרגש קיבלנו אירוע מדהים.
אלון ניסן, בבגד ים אשר אופנתית היה מתאים לחצי הראשון של המאה הקודמת, נכנס לים ושחה לאי הזבובים וחזרה. התברר כי הוא הבטיח לביארן ריס כי ביום שהחלום, הקמת בית הספר לאופניים בעכו, יתגשם הוא יבצע את השחייה. ריס עצמו ירד עד לקו המים עם ניסן ונראה היה, לפחות לפי החיוך שלו, כי הא לא מאמין שאיש העסקים הישראלי ייכנס לים לשחות: "סעו לארוחת הצהריים אני אגיע לשם" אמר ניסן לריס ונכנס לים.


אלון ניסן וביארן ריס על קו החוף לפני כניסתו של ניסן למים


פחות מעשרה אנשים המתינו לניסן כשייצא מהמים חזרה לחוף בית הספר החדש לאופניים ואז הוא שמע את דעתם על שפיותו המנטאלית וכפי שהעידה הכניסה לשחייה בים בחודש דצמבר אבל הוא נראה מאושר בדיוק כאחד אשר הגשים חלום: "במילה צריך לעמוד".

ילדי עכו עם שמעון לנקרי (ראש העיר עכו) ולצידו רעיה שטראוס. מאחור ביארן ריס, אלון ניסן ואלברטו קונטאדור


שוונג מלווה את סאקסו בנק בישראל:

כתבה 1 – קבוצת סאקסו בנק בגליל המערבי

כתבה 2 – שוונג מלווה את ביקור סאקסו בנק בישראל

כתבה 4 – מאות רוכבים הגיעו לרכיבה עם סאקסו בנק

כתבה 5 – קבוצת סאקסו בנק תזנק לקריטריום בעיר העתיקה

כתבה 6 – סאקסו בנק אצל הנשיא ומפכ"ל המשטרה

כתבה 7 – כשאומנים כובשים את העיר העתיקה בירושלים

כתבה 8 – כנס אופניים עם קבוצת סאקסו בנק

כתבה 9 – רעיה שטראוס: "מעכשיו אצפה בטור דה פראנס"

כתבה 10 – קבוצת סאקסו בנק בישראל – הסרט



יאיר בן עמי - מציאות נושכתיאיר בן עמי
עורך ראשי אתר Shvoong בעל הטור מציאות נושכת



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג