צ'ק ליסט: מיהם המועמדים לניצחון בישראמן?

האם דן אלתרמן או איש ברזל ישראלי אחר ישמרו על התואר? מי הן הנשים שרוצות להשאיר את אנטונינה רזניקוב מאחור ומה הולך לקרות בחצי המרחק?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דן אלתרמן מנצח בישראמן גארמין 2017

כמעט בכל שנה הקרבות על התואר בישראמן הם צמודים, אבל עושה הרושם ששדה המתחרים שיתמודדו הפעם על מיקומים בפודיום הכללי יהיה צפוף אולי יותר מתמיד. הצפי הוא שיהיה חם ומותח גם בגזרת המתחרים הזרים וגם בגזרת הישראלים שבונים על על המקום הראשון הכללי.

השנה יהיה לו הרבה יותר קשה. דן אלתרמן | צילום: צלמי שוונג

עוד כתבות ישראמן
תכנית אימון למרחק איש ברזל לקראת הישראמן
סקירת חליפות שחייה מדגמי הקצה לקראת הישראמן
"נפצעתי אנושות בלבנון ובקרוב אשתתף בשלשה בישראמן"

מרחק מלא גברים  

בשנה שעברה לא הגיעו לכאן מתחרים חזקים מדי מחו"ל, ומי שניצח היה דן אלתרמן שהקדים שני ישראלים נוספים, דן קוני ואוהד סיני. שלושתם חוזרים להתחרות השנה, כאשר אלתרמן הולך על תואר שני ברציפות בהשתתפות השלישית שלו במרחק המלא. הפעם, יהיו לו מספר יריבים מאוד קשים. פטר וברוסק הצ'כי, שניצח כבר פעמיים בישראמן (2013, 2014) והשיג עוד שני פודיומים, יחזור לכאן בפעם החמישית אחרי שבשנה שעברה נעדר בגלל אתגר שבעת המרתונים בשבעה ימים. אין ספק שהצ'כי שמתחרה ביותר מ-10 תחרויות איש ברזל מדי שנה יהיה מתחרה רציני לאלתרמן, אבל הוא לא היחיד.

מגרמניה מגיע השנה טיל שראם, שהיה אמור להתחרות בשנה שעברה אבל ביטל ברגע האחרון בגלל פציעה. שראם מגיע אמנם מארצם של אנשי הברזל הטובים ביותר כיום, ועדיין הוא אחד הבכירים בגרמניה וניצח בשלוש השנים האחרונות בתחרות המקומית "אוסטסימן" למרחק איש ברזל.

מבריטניה יגיע היוול דייויס שהשתתף בישראמן לפני שנתיים וסיים אז שלישי במרחק המלא אחרי בארט קנדל ופטר וברוסק ולפני בר רדנסקי, שהיה אז ראשון בין הישראלים. דייויס חוזר לכאן אם כך בפעם השנייה, וגם בר רדנסקי שלא השתתף בשנה שעברה חוזר כדי לנסות ולנצח שוב פעם את דן אלתרמן כמו ב-2016. עוד אחד שירצה להיות המוביל לפחות מבין הישראלים יהיה אלעד שרעבי, שהשתתף באוקטובר האחרון באליפות העולם בהוואי.

התגעגע. פטר וברוסק | צילום: צלמי שוונג

וזה עוד לא נגמר. מפולין יגיע אלינו רוברט קאראש שבקיץ האחרון שבר את שיא העולם באיירונמן כפול עם 19:44:42 שע'. מצ'כיה יגיע ג'וזף קריבאנק שסיים במקום הראשון בצ'לנג' אלמרה שהתקיים בקיץ האחרון ונחשב לאליפות אירופה מטעם התאחדות הטריאתלון למרחק איש ברזל. עוד צ'כי שראוי לציין דויד ג'ילק, שניצח בטריאתלון האקסטרים ווינטרמן שהתקיים בצ'כיה, והקדים שם ברבע שעה את פטר וברוסק.

מרחק מלא נשים 

בשנה שעברה אנטונינה רזניקוב התמוטטה על המסלול במהלך הרכיבה ופונתה לבית החולים, הפעם היא חוזרת למרחק המלא בישראמן בפעם השלישית במטרה לזכות שוב בתואר זו זכתה לראשונה ב-2016. אז היא גם הצליחה לרדת מ-11 שעות ויהיה מעניין לראות באיזה כושר היא תגיע הפעם והאם התנאים יאפשרו לה לעשות את זה. ב-2016 היריבה הגדולה של רזניקוב היתה ונסה פריירה מפורטוגל שבסופו של דבר הגיעה לקו הסיום חצי שעה אחריה. פריירה תתחרה מולה שוב גם הפעם. ויקטוריה נילון מבריטניה היא רצה ושחיינים שנכנסה ב-2017 לתחום איש הברזל וסיימה את איירונמן פרנקפורט בזמן של 10:11 שע' כך שהיא גם מתחרה ראויה על מקום בפודיום.

מחפשת חוויה מתקנת אחרי השנה שעברה. אנטונינה רזניקוב | צילום: אבי חיים

המתחרה עם הרזומה המרשים ביותר אצל הנשים השנה היא ככל הנראה סימונה קריבנקובה הצ'כית. ב-2016 היא סיימה שנייה בצ'לנג' פוזנן שנחשב אז לאליפות אירופה מטעם סבב הצ'לנג'. היא קבעה שם תוצאה של 9:06 שע'. בקיץ האחרון היא סיימה במקום השני בצ'לנג' רגנסבורג באוסטריה ובמקום השישי בצ'לנג' אלמרה בהולנד בזמן של 9:35 שע'. מבין המתחרות הישראליות כדאי לשים לב, פרט לאנטונינה רזניקוב, גם לשיין בר שהתחרתה בשנה שעברה באתגר האולטרה מן.

חצי מרחק גברים 

בשנתיים האחרונות הגיע לכאן בן קולינס האמריקאי והציג רמה בפני עצמה. הפעם הוא לא יהיה כאן, וזה פותח מחדש את הסיכויים עבור שאר המתחרים – גם הזרים וגם רועי זוארץ הישראלי. זוארץ, יליד אילת, הוא אמנם טריאתלט למרחק אולימפי אבל משתתף בפעם השנייה בחצי ישראמן אחרי שלפני שנה סיים במקום החמישי הכללי והשני בין הישראלים.

אחרי שני פודיומים, הוא רוצה את המקום הראשון בחצי המרחק. דידריק שלטינחה | צילום: ניר עמוס

דידריק שלטינחה ההולנדי מגיע לכאן בפעם הרביעית אחרי שסיים פעמיים במקום השלישי בחצי המרחק, והפעם הוא מקווה לנצח. נראה שהשנה הוא ינהל קרב מעניין מול הבלגי דייגו ואן לוי, שלמרות שהוא חדש יחסית בתחום הטריאתלון למרחקים ארוכים הוא כבר הספיק לסיים במקום התשיעי באיירונמן ניו זילנד (8:52 שע'), חמישי באיירונמן הולנד ותשיעי באיירונמן לנזרוטה המאתגר (9:11 שע'). עוד מתחרה חזק בחצי יהיה עמנואלה קיוטי האיטלקי, שסיים במקום ה-19 באיירונמן קלמר בקיץ האחרון.

חצי מרחק נשים 

אליס הקטור הבריטית נוהגת להגיע לישראמן פעם בשנתיים, ואחרי שניצחה ב-2014 ו-2016 היא חוזרת לכאן בפעם השלישית. בפעמים הקודמות היא ניצחה בצורה משכנעת, ומעניין מי תוכל לסכן אותה השנה? אולי זו תהיה פדריקה דה ניקולה האיטלקיה, שבאוקטובר הפכה לאלופת העולם באיירונמן קונה בקטגוריית הגיל הצעירה ביותר לנשים (18-24). ניקולה בת ה-23 שהיא סטודנטית לרפואה קבעה אז תוצאה של 10:06 שע', וכעת היא תתחרה לראשונה באילת.

התגעגענו. אליס הקטור | צילום: צלמי שוונג

טריאתלטית בריטית חזקה נוספת תהיה טארה גרוסבנור שתגיע לאילת בפעם הראשונה. בקיץ האחרון היא סיימה שלישית בצ'אלנג' הרנינג למרחק חצי איש ברזל בדנמרק. הדס מזר היא הישראלית הבכירה על הנייר בחצי הישראמן לנשים, ואחרי שבשנה שעברה היא סיימה במקום השלישי הכללי היא תרצה מאוד לשחזר את ההישג הזה.

לחצו להרשמה למשחה הים האדום



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • עופר הגיב:

    הי שלום יהיה שידור ישיר? בבקשה תשדרו באתר את השחייה מי יוצא ראשון קטעים בריצה והכי חשוב את הסיום

    תודה רבה יהיה השנה הרבה צופים מארק מיי וורד!

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג