צעירים מבטיחים וקאמבקים מעורבים

סיכום המבחנים האולימפיים בשחייה של אוסטרליה וצרפת, ששולחות סגלים עשירים בכישרון ללונדון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

סיכום המבחנים האולימפיים בשחייה של אוסטרליה וצרפת, ששולחות סגלים עשירים בכישרון ללונדון

מאת:חגי אשלגי


לעתים, עמידה בקריטריון האולימפי מזכה בכרטיס לאולימפיאדה. אך לעתים, הקריטריון הוא רק תחילת המאבק. הנה כמה "מבחנים אולימפיים" שבהם רף הכניסה הוא הקשה בעולם – המבחנים לנבחרות האתלטיקה האולימפיות של ארה"ב ושל ג'מייקה בריצות הקצרות; לנבחרת קניה בריצות הבינוניות והארוכות; לנבחרת ארה"ב בשחייה; לנבחרת אוסטרליה בשחייה; ואפילו לנבחרת ישראל בגלישת הרוח.


בשבוע וחצי האחרון המבחנים לנבחרת האולימפית האוסטרלית והמבחנים לנבחרת האולימפית הצרפתית הסתיימו, והסגלים של מעצמות שחייה אלו ללונדון 2012 נסגרו. 
אוסטרליה – בראשות "הטיל" ג'יימס מגנוסן

אלוף העולם ב-100 מטר חופשי, ג'יימס מגנוסן (כמעט בן 21), ניצח במבחנים האוסטרלים גם ב-100 מטר וגם ב-50 מטר. לאחר שחלף עידן "בגדי הים המסוממים" נכנס לז'רגון השחייה הביטוי "Textile Best" – התוצאה המהירה ביותר בבגד ים טקסטיל, שנותר היום לבדו כבגד ים חוקי.

במבחנים, שנערכו באדלייד שבדרום אוסטרליה, קבע מגנוסן את התוצאה המהירה בהיסטוריה בבגד ים טקסטיל עם 47.10 שניות ב-100 חופשי, וניצח ב-50 חופשי עם תוצאת השנה בעולם (21.74 שניות). הדי יריית האזהרה של מגנוסן מאדלייד צלצלו באוזני הספרינטרים של השחייה העולמית, מברזיל, דרך אמריקה ועד צרפת.

"הרקטה" – ג'יימס רוברטס

שני למגנוסן ב-100 חופשי הגיע "הרקטה", ג'יימס רוברטס, עם תוצאה נפלאה של 47.63 שניות. כרגע צמד הג'יימסים האוסטרלי (הטיל והרקטה) מדורגים 1-2 בדירוג העולמי ב-100 חופשי. כשבנבחרת ה-4 כפול 100 נמצא גם שיאן העולם לשעבר איימון סאליבן, יהיה קשה להמר נגד האוסטרלים במשחה זה.

הקאמבק שהצליח – ליבי טריקט

בעוד שהקאמבקים של איאן ת'ורפ ומייקל קלים גוועו בקול ענות חלושה, הצליחה ליבי טריקט (לשעבר לנטון -בתמונה) לחזור. השחיינית, שבכתה מהתרגשות בשדה התעופה של אתונה לפני שמונה שנים, הצליחה לחזור לרמה מספקת במהלך 18 חודשי אימון כדי להכניס רגל לנבחרת האוסטרלית.

רשימת המדליות של טריקט (בת 27) מאולימפיאדות ואליפויות עולם ארוכה: לשחיינית שהחזיקה בעבר בשיא העולם ב-100 חופשי יש שש מדליות אולימפיות במשחי החתירה והפרפר מאתונה ומבייג'ין (שלוש מהן מוזהבות), ועשרות מדליות מאליפויות עולם. היא פרשה משחייה תחרותית בספטמבר 2009 אך חזרה שנה לאחר מכן.

טריקט בקושי הצליחה להשיג מקום בנבחרת השליחות (4 כפול 100) האוסטרלית כשסיימה חמישית בגמר המבחנים. מעצמת השחייה האוסטרלית שולחת שישה שחיינים לכל מקצה שליחים, בידיעה שהם רשאים להחליף שני שחיינים בין הגמר למוקדמות. עם זכייתה בכרטיס לאולימפיאדה שלישית, לימדה האלופה הענקית ענווה ספורטיבית מהי, כשאמרה: "אני כל-כך גאה. אין לי מלים. מדהים לראות כמה התקדמתי בשנה וחצי האחרונות. עם מקום חמישי כאן אני כל כך נרגשת לייצג את ארצי, ועם העומק שיש לנו, אנחנו שולחות אזהרה לכל העולם". ב-50 חופשי טריקט סיימה רביעית ופספסה כרטיס אולימפי ב-16 מאיות, וב-100 פרפר היא סיימה שלישית.

הקאמבקים שכשלו – ת'ורפ וקלים

איאן ת'ורפ ומייקל קלים היו גיבורי אוסטרליה במשחקי סידני 2000. לא ברור מלכתחילה אם לניסיונות הקאמבק שלהם היה סיכוי. ת'ורפ, בכל מקרה, כנראה פצח בקאמבק מעט מדי ומאוחר מדי. גם קלים וגם ת'ורפ כשלו במבחנים ולא העפילו לנבחרת האוסטרלית. למרות הכישלון, איאן ת'ורפ עוד לא אמר שהוא מפסיק לשחות.

הילד

באוסטרליה, כמו באוסטרליה, תמיד מפציע ילדון בן 17 עם אות של "עתיד עולם השחייה" חקוק על מצחו. השנה זהו קמרון מקאווי בן ה-17. מקאווי סיים שישי ב-200 מ' חופשי עם 1:47.79, וחמישי ב-100 מ' חופשי עם 48.58 שניות. בשני המשחים זכה הילד בכרטיסים אולימפיים לשתי קבוצות שליחים שקרוב לוודאי יזכו במדליות – נבחרות השליחים של אוסטרליה ב-4 כפול 100 וב-4 כפול 200 חופשי. עד הקיץ, הילד עוד מסוגל לקזז זמן משמעותי מתוצאותיו ולהיות אחד מסנסציות האולימפיאדה. כך או כך, שתי מדליות אולימפיות (קרוב לוודאי שלפחות אחת מהם בצבע זהב) כבר כמעט מונחות לו בכיס.

השמות החוזרים

הנבחרת האוסטרלית אימתנית. היא מונה 44 שחיינים – 21 גברים ו-23 נשים. כמה שמות ממשיכים איתנו מהעבר: שחיינית המעורב המחוננת סטפני רייס; שחיינית החזה הוותיקה ליסל ג'ונס; שחיין החזה ברנטון ריקארד; שחיין הגב היידן סטוקל; ושחיינית הגב המצוינת בלינדה הוקינג.

צרפת – אלן ברנאר לא יגן על תוארו

צרפת סיימה גם היא את מבחניה ביום ראשון האחרון, וסגרה משלחת של 29 שחיינים – 17 גברים ו-12 נשים. אלן ברנאר, האלוף האולימפי ב-100 חופשי מבייג'ין, סיים חמישי במבחנים הצרפתים במשחה זה, ואם דבר לא ישתנה, לברנאר יתחרה רק במסגרת נבחרת השליחים הצרפתית.
למעשה, כמחצית מהנבחרת הצרפתית כולה תשתתף במשחי השליחים בלבד.



צילום: אימג'בנק / Thinkstock


הכוכבים של המבחנים הצרפתים היו, כצפוי, יאניק אנייל ב-200 ו-100 חופשי; קאמיל לאקור במשחי הגב; והשחיינית קאמיל מופא ב-200 ו-400 חופשי – משחים שבעבר היו תחת שליטה אבסולוטית של בת ארצה לור מאנאדו.

מאנאדו, שהייתה שיאנית העולם ב-200 ו-400 חופשי באמצע העשור האחרון, פרשה משחייה תחרותית בשנת 2009 אבל חזרה ב-2011 לשחות באוניברסיטת אובורן בארה"ב. מאנאדו, שכנראה התקשתה לחזור למשחי החתירה, רשמה קאמבק יפה כשניצחה דווקא במשחים ל-100 ו-200 מ' גב. למאנאדו סיכוי לא רע להשתלב בגמר אולימפי ואולי אפילו להילחם על מדליה במשחים אלו.

אחיה הקטן, פלורון מאנאדו, קבע את התוצאה השלישית בטיבה השנה בעולם ב-50 מ' חופשי, וייצג את ארצו בלונדון לצד אחותו הגדולה.

אחרי שנבחרות אוסטרליה, צרפת ואפילו בריטניה נסגרו, חלקים גדולים מהסגלים שיככבו בבריכה האולימפית כבר ידועים. את הסקרנות הרבה ביותר ירכז תהליך הבחירה של הנבחרת האמריקאית, ואחריה זהות חברי הנבחרת הסינית החזקה. גם הנבחרות היפניות, ההונגריות, ההולנדיות והשבדיות מחזיקות אסים גלויים שיישלפו בבריכה בלונדון.

צילום תמונה של
ליבי טריקט: The Wolf

26.3.2012

חגי אשלגיחגי אשלגי
שואף לתנועה




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג