צמחי מרפא לאוהבים

כשתרצו להעלות רף האושר, האהבה והרומנטיקה, תוכלו להיעזר בשמנים ארומתיים – זה מדעי וגם מעלה ניחוח נעים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


כשתרצו להעלות רף האושר, האהבה והרומנטיקה, תוכלו להיעזר בשמנים ארומתיים – זה מדעי וגם מעלה ניחוח נעים

מאת:מירה כהן שטרקמן

שיקויי אהבה וצמחי מרפא לאוהבים ידועים עוד מימי קליאופטרה וסיפורי אהבה שמעורבים בהם שיקויים, מגיעים מהפולקלור, מופיעים באופרות ובמסורות אירופאיות – הסיפור האיטלקי על נומרינו הוא אחד מהם. נומרינו היה איכר עני שהתאהב באדינה, בת כפרו, וכמובן רצה לזכות באהבתה. אולם הייתה לו תחרות קשה מצדו של הסמל הרברבן בלקורה שעשה הכול כדי לכבוש את לבה של אדינה ולהינשא לה.

 


לבנדר: טוב להרגעה והסדרת מערכת העיכול

נמורינו המאוהב לא ויתר וקנה בכספו האחרון "שיקוי אהבה" שרקח לו דולקמרה, נוכל המתחזה לרופא. הרוקח הרמאי נתו לנומרינו יין ונומרינו השתכר. וכמו בכל סיפורי הפולקלור, יש מתח והסתבכות שמגיעים לשיא בסוף טוב, ובסופו של דבר, בזכות אהבתו האמיתית ובזכות שיקוי האהבה, נמורינו הצליח לכבוש את לבה של אדינה.

מאז ומעולם שיקויי האהבה קסמו לאוהבים וסייעו לקרב לבבות, היום בעזרת המהפכה התעשייתית והתפתחות המדע ניתן לזהות את החומרים הפעילים בצמחי מרפא ואת השפעתם הספציפית על מערכת העצבים ומערכת המין.

לכבוד ט"ו באב ולכבודו של הירח המלא, אני רוצה להביא בפניכם כמה משיקויי וריחות האהבה המגיעים באמצעות שמנים אתריים וצמחי מרפא.

גרניום
מגיע ממצרים וממרוקו. ריחו לימוני ומעט מתקתק. הגרניום הרפואי גדל ופורח בגינות מכון וינגייט וניתן ליהנות מריחו ומפרחיו הסגלגלים. הגרניום מרומם נפש, מעורר פעילות קליפת האדרנל ומחזק את צ'אקרת הלב. אפשר לטפטף 5-4 טיפות של שמן אתרי במבער בכניסה לבית – הריח מעלה חיוך. שילובו עם 2 טיפות של שמן אתרי רוז דמשקאי, מעלה את רף הרגשת האושר, האהבה והרומנטיקה. שילוב הריחות הנ"ל בארוחת ערב רומנטית משפר את מצב הרוח ומעורר את פעימות הלב וההתרגשות גם אצל זוגות ותיקים.

יסמין
המעמד החברתי הגבוה בסין העתיקה ובעיקר המעמד השליט ונשות החצר, ידעו להשתמש ביסמין לגירוי מיני, לחיזוק החשק המיני אצל הגברים ולחיזוק צ'אקרת המין. השפעת השמן האתרי מורגשת גם בהרחה ואין צורך במריחה על העור, לכן שילוב של שמן אתרי במבער או בדונג נמס בנר בוער, יהיה מאוד אפקטיבי. אפשר לשלבו בחדר השינה או בחדר האמבטיה. ריחו עדין ומיוחד. אם מעוניינים בעיסוי – מערבבים 2 טיפות שמן יסמין עם כף שמן זרעי ענבים או חוחובה (אפשר להגדיל את הכמויות בהתאמה).

דמיאנה
גברים ונשים המרגישים תשישות וחוסר חשק מיני יכולים ליהנות מעלי הדמיאנה. צמח מחמם וארומתי, מר בטעמו, מעורר מיני ומשפר את מערכת הרבייה הגברית. כדאי לשים לב שהשימוש בצמח אינו מומלץ למי שסובל ממעי רגיז, היסטריה או ממצבי היפר.

צמחים מרגיעים – מליסה, לבנדר וקמומיל
להרגשת רוגע כללית אפשר להכין חליטת צמחים מעלי מליסה, פרחי לבנדר ופרחי קמומיל. אופן ההכנה: כפית מכל אחד מהצמחים הנ"ל בתוך 3 כוסות מים. להרתיח 5 דקות בסיר סגור ולהמתיק בדבש משולב במזון מלכות. מוצרי הכוורת, הדבש ומזון המלכות יתנו הרגשה נעימה של חיזוק ואנרגיה. שתיית החליטה בסיומה של ארוחת ערב רומנטית תסייע "לסדר" את מערכת העיכול.

אמבט מרגיע ומהנה:
חופן פרחי לבנדר
10 טיפות של שמן ברגמוט
2 טיפות שמן אתרי בזיליקום
5 טיפות של שמן אתרי ורבנה (לואיזה).

שמן הבזיליקום נותן תחושה של רעננות ומשפר את בהירות המחשבה. שמן הוורבנה (לואיזה) מרגיע ונעים והברגמוט מפיח הרגשת אושר ושמחה. השילוב בין השמנים נותן תוצאה של רעננות רומנטית.

ומה אומר הרמב"ם על המזונות הטובים למעשה האהבה?
"בשר הכבש והצאן ובני יונה, וכל המוחות ובפרט מוחות תרנגולים ויונים, אשכי התרנגול מועילים מאוד לתוספת זרע וכן חלמון ביצת התרנגולת. ומן הצמחים: לפת, חסה, בצל לבן, שומר, נענע, מנטה, אפונים, פולים, רוביא לוביא, שומשומין ואספרגוס. ומן הפירות: שקדים יבשים, ענבים, פיסטוק. ומן המשקאות: מי דבש והטוב מכולם הוא היין ואין תמורה לו כי הדם הנולד ממנו הוא חם ורטוב ומלבד זאת הוא גם ישמח את הנפש. טוב לשתות היין אחר המאכל ואחר היציאה מהמרחץ".

מירה כהן שטרקמן – נטורופתית N.D, R.Na. מתמחה בטיפול בצמחי מרפא מערביים, בתזונה טבעית, מנחת קבוצות בתחומי הרפואה הטבעית וההתפתחות האישית. ראש תחום לימודי נטורופתיה במרכז וינגייט לבריאות ולרפואה משלימה.. היכנסו לפורום נטורופתיה בניהולה של מירה כהן שטרקמן.

————————————————————————————————————————–


משקאות מוגזים וסרטן בלבלב



הרזיה באמצעות אבחון בקשתית

 

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג