חג לאילנות ולספורטאים: פירות יבשים כחטיפי אנרגיה לפעילות

רבים מהספורטאים משלבים בתפריט היומי שלהם פירות יבשים ולאלו יתרונות רבים: ריכוז סוכר גבוה המעניק אנרגיה זמינה, ניתנים לנשיאה בקלות בשעת רכיבה או ריצה ומספקים מינרלים וויטמינים החיוניים לנו שניצולם עולה בזמן מאמץ. יפית גלילי מציגה יתרונות, כמויות וממה להיזהר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ט"ו בשבט פירות יבשים

רבים מהספורטאים משלבים בתפריט היומי שלהם פירות יבשים, אם לפני אימון, בזמן אימון או לאחריו ואם כמשהו מתוק בסיום ארוחה או בין הארוחות. יתרונם של הפירות היבשים הוא בריכוז סוכר גבוה המעניק אנרגיה זמינה. בעוד שריכוז סוכר גבוה מקנה יתרון בזמן מאמץ לפניו ולאחריו, יש להיזהר באכילת כמות גדולה של אלו במשך היום עקב תכולה אנרגטית גבוהה (פי 5-7 מפרי טרי).

ט"ו בשבט פירות יבשים

ט"ו בשבט חג לאילנות ולתזונה הבריאה | צילום: thinkstock

בכל מקרה נסו לא לצרוך יותר מ- 2 פירות יבשים בבת אחת (שזיפים, תמרים, תאנים) או כ- 10 צימוקים/חמוציות. יתרון נוסף בפירות היבשים הוא שהינם קטנים ומכאן ניתנים לנשיאה בקלות בשעת רכיבה או ריצה ונכנסים שלמים לפה (משמש/תמר/שזיף). לעומת פרי יבש, פרי טרי מכיל פחות סוכר ויש בו מים וטוב לשלבו במהלך היום. בנוסף, הפירות היבשים מכילים סיבים התורמים לבריאות כללית ולפעילות תקינה של מערכת העיכול, ומספקים מינרלים וויטמינים החיוניים לנו,בייחוד בניצול מוגבר של אלו בזמן מאמץ.

יש המשלבים באכילת פירות יבשים גם אגוזים ושקדים שלהם יתרונות רבים, עשירים בחומצות שומן בריאות, בחלבונים ובמינרלים שונים, אך חשוב לדעת כי תכולת השומן במזונות אלו הינה גבוהה. באגוזי מלך לדוגמה, יש 65% שומן ובשקדים יש 54% שומן. מכאן ההבדל בכמות הקלוריות בין פירות יבשים (270 קלוריות ב- 100 גרם) לעומת שקדים או אגוזים (700 קלוריות ב- 100 גרם). משך ספיגת השומן במערכת העיכול הינו ארוך, מה שמפריע לביצוע המאמץ ולכן, יש להימנע מאכילתם של אלו לפני ובזמן הפעילות. בנוסף יש להימנע גם מחטיפי אנרגיה המכילים בתוכם שקדים ואגוזים. מפירוט רכיבי מזון על חטיפים שונים תוכלו לדעת את כמות השומן. נסו לצרוך את אלו המכילים לא יותר מ-5% שומן (ל-100 גרם מוצר).


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג