אתגר שבעת האוקיאנוסים ואשה מופלאה אחת

אתגר שבעת האוקיאנוסים הוא אחד האתגרים המפרכים בתחום שחיית המרתון והספורט האתגרי בכלל. אז מי הם אותם אתגרים מימיים שנכנסו להיכל התהילה הימי? גיא כהן עם הפרטים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גיא כהן שוחה בתעלת למאנש
גיא כהן שוחה בתעלת למאנש

אתגר שבעת האוקיאנוסים הוא אחד האתגרים המפרכים בתחום שחיית המרתון והספורט האתגרי בכלל. זוהי הגרסה הימית לאתגר "שבע הפסגות" של מטפסי ההרים בעולם. את האתגר הגה ופרסם סטיבן מונטונס (Steven Munatones) בשנת 2008. סטיבן היה שחיין מרתון תחרותי בעברו, הוא מייסד ומנהל איגוד WOWSA. האתגר כולל השלמת שבע צליחות סולו ללא תמיכה, בהתאם ל"חוקי שחיית המרתון האתגרי" בתעלות הבאות. המרחק בסוגריים מציין את הקו הקצר ביותר בין שתי נקודות. בפועל כמובן שמרחק השחייה גדול בהרבה ותלוי בזרמים, רוחות, גאות ושפל ועוד.

גיא כהן שוחה בתעלת למאנש

משחה בתעלת למאנש | צילום: באדיבות גיא כהן

7 התעלות לצליחה

1. התעלה הצפונית (33.8 ק"מ בין סקוטלנד לאירלנד)
מה קשה? נחשב למאתגר ביותר מבין השבעה: הכי קר (12-14 מעלות במים), מזג אויר סוער ותנאי ים קשים הם עניין שבשגרה, זרמים חזקים ומדוזות ארסיות מסוג Lion’s Mane.

2. תעלת קטלינה (32.3 ק"מ בין האי קטלינה לחופי קליפורניה)
מה קשה? בצליחת תעלת קטלינה מתחילים תמיד בלילה. זרמים נגדיים ותעבורת אניות ערה, לקראת הסיום יש נפילת טמפרטורה של עד 4 מעלות שגם מושכת אליה את בעלי החיים הימיים אשר יכולים לעיתים לכלול גם את העמלץ הלבן.

3. מיצר גיברלטר (14.4 ק"מ בין ספרד למרוקו)
מה קשה? זרמים, זרמים, זרמים. דרך פתח צר מאד עוברים כמויות אדירות של מים מהאטלנטי לים תיכון ובחזרה בניצב לכיוון ההתקדמות של המשחה. וגם אניות, המון!

4. מצר קוק (23 ק"מ בין האי הצפוני לדרומי של ניו-זילנד)
מה קשה? מים קרים וסוערים, שינויי מזג אויר לא צפויים, זרמים חזקים בשינויי הגאות והשפל, כרישים, כרישים, כרישים!

5. תעלת צוגרו (19.5 ק"מ בין האיים הונשו והיקאיידו ביפן)
מה קשה? רחוק, להגיע עד יפן… זרמי האוקיאנוס הקרים. חיות ימיות.

6. תעלת מולוקאי (45 ק"מ בין האיים אוהו ומולוקאי בהוואי)
מה קשה? זרמי האוקיאנוס, תנאי ים קשים. ארוך! היו תקיפות שחיינים ע"י כרישים בשנים האחרונות.

7. התעלה האנגלית-למאנש (33.5 ק"מ בין אנגליה לצרפת)
מה קשה? השפעת הגאות והשפל על הזרמים, תנאי ים משתנים, תנועת ספינות והרבה צולחים.

21 שחיינים בלבד השלימו עד היום את כל המשחים באתגר, הראשון ביניהם היה סטפן רדמונד מאירלנד בשנת 2012 (קישור לרשימת השחיינים באתגר).

אישה מיוחדת ומופלאה

8 שחיינים השלימו כבר שש צליחות וממתינים להשלים את האתגר השביעי שלהם. ביניהם אישה מיוחדת ומופלאה: פט גאלנט-שארט (Pat Gallant-Charett). פט, הנהדרת, החלה בקריירת שחיית המרתון שלה בגיל לא מאד צעיר. בשנת 2010 היא חצתה לראשונה את מיצר גיברלטר והיא בת 59! מאז היא לא מפסיקה לשחות וכמעט בכל משחה היא קובעת את שיא הגיל המבוגר ביותר. היא שוחה בכל העולם, יש לה כבר 11 שיאי גילאים עולמיים וארבעה שיאי גינס באמתחתה. היא חברה בהיכל התהילה של שחיית המרתון הבינלאומי.

חסר לה רק את השלמת צליחת מיצר קוק שבניו-זילנד. בשנת 2019 היא כבר היתה שם. פט שחתה כמעט לכל אורכו של המיצר אבל אחרי שכבר שחתה 12 שעות, עברה מעל 30 ק"מ (עם הזרמים) וכשנותרו לה רק עוד 5 ק"מ לסיום, היא נאלצה להפסיק את המשחה לפני שהגיעה לחוף. הרוח הנגדית התחזקה ואיתה הזרמים והגלים שהפכו את המשימה שלה לבלתי אפשרית באותו היום.

בגיל 68 היא נאלצה להיכנע לים, לעלות על המטוס בחזרה הביתה לארה"ב, לא לפני שהבטיחה למארגנים שהיא תשוב לשם בהקדם. יש תור של כמעט 4 שנים המתנה לביצוע המשחה, אבל פט ביקשה מהמארגנים לדאוג להודיע לה ברגע הראשון שמתבטל להם סלוט והיא תשוב. זה יכול להיות מדהים אם בשנה הקרובה, כשהיא תחגוג גיל 70, היא גם תשלים את אתגר שבעת האוקיאנוסים. מחכים ועוקבים! פט היא ללא ספק אחת מהנשים המופלאות של עולם שחיית המרתון העולמי, אחת שמוכיחה כי במים לגיל (כמעט) אין משמעות.


גיא כהן | שחיין מים פתוחים אתגרי ויו"ר עמותת שחיית מרתון-גליל



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג