עידן שפירא – בראיון לקראת אליפות ישראל באופני הרים 2011

עידן שפירא לא מתרגש במיוחד לקראת האליפות שתתקיים ביום שבת במשגב. הוא מאמין שהוא בכושר גבוה, למרות שלא התאמן במיוחד לקראת האליפות. שפירא מספר בראיון, על האליפות הקרבה ועל תוכניותיו המקצועיות בתחום אופני הכביש והשטח, בארץ ובזירה הבינלאומית.
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


עידן שפירא לא מתרגש במיוחד לקראת האליפות שתתקיים ביום שבת במשגב. הוא מאמין שהוא בכושר גבוה, למרות שלא התאמן במיוחד לקראת האליפות. שפירא מספר בראיון, על האליפות הקרבה ועל תוכניותיו המקצועיות בתחום אופני הכביש והשטח, בארץ ובזירה הבינלאומית.

מאת:תמר ברניס


שפירא הוא בחור צנוע, בן 22 מכפר סבא שרוכב הרים מגיל 10. הוא התחיל להתחרות בשטח בגיל 14-15, וכחלק מהדרך לקדם רוכבים, בה האמינו במועדון בו רכב, החל במקביל להתחרות גם בכביש. שפירא מסביר כי "בארץ אין הרבה תחרויות וכדי להתקדם, יש צורך להתחרות כמה שיותר. כאשר משלבים בין שני תחומי הרכיבה בארץ, הם משמשים כספורט משלים אחד לשני ואתה מכפיל למעשה את מספר התחרויות בהם אתה משתתף. לעומת זאת, אם רוצים להגיע לרמה בינלאומית, צריך להתמקד".

בארץ אין הרבה תחרויות וכדי להתקדם, יש צורך להתחרות כמה שיותר
צילום: אייל דולין


כיום, את אימוניו באופני שטח הוא מעביר בעיקר סביב הבית
, ואת אימוניו בכביש יחד עם קבוצתו CCC. לפני כ-10 חודשים השתחרר מהצבא לאחר ששירת כספורטאי מצטיין. למרות זאת, השירות היה קשה כי עדיין היה צריך לתמרן בין הצבא לאימונים. כעת
הוא בשנה חופש כדי לנסות "לתפוס כיוון" בחיים והוא חופשי רק לרכב בלי דאגות.

לשטח הוא מקדיש כ-80% מזמן אימוניו, אך הוא מתייחס לאופני ההרים שלו ככלי אימונים בלבד ולא עושה אימונים ספציפיים לשטח. לשפירא כעת מטרות מקצועיות חדשות, והפעם לא בתחום אופני השטח אלא דווקא בתחום אופני הכביש, בזירה הבינלאומית."השנה הבנתי שבאופני הרים אין לי לאן להתקדם בזירה העולמית. השנה התחרתי בחו"ל בגביע העולם באופנבורג שבגרמניה, ואחרי זה ועוד כמה מרוצים, הבנתי שקשה לי להתחרות ושאני לא ברמה של המתחרים בעילית בחו"ל. הגעתי למרוצים הללו כדי לשרוד ולא להתחרות וזאת לא המטרה שלי. על כן, המטרה המקצועית שלי השתנתה וכעת אני עושה הסבה להתמקדות באופני כביש בזירה הבינלאומית. בארץ לא ישמעו ממני יותר מידי בתחום אופני הכביש כי בארץ אני מעדיף להתחרות בשטח כי כאן אני עדיין נחשב חזק, אך בחו"ל המטרות הן אחרות. אני מקווה שבסופו של דבר אוכל להגיע לקבוצת כביש מקצוענית, אך קודם עלי לצבור תוצאות בכביש כי כרגע אין לי רקורד חזק בזה". כשנשאל אם התאכזב כאשר נאלץ "לבחור" בין השטח, שם המקורות שלו, לבין הכביש, ענה שפירא: "זו לא אכזבה עבורי אלא הבנתי את המצב וידעתי שזו הדרך להתפתח כרוכב". וזה לא ששפירא לא אוהב לרכב כביש, אלא שהכבישים בארץ פשוט עיצבו את אהבתו להרים כי "רק בדרך זו אפשר לרכב כמו ציפור היכן שרוצים. אופני ההרים מאפשרים חופש שלא מאפשרים הכבישים בארץ". לעומת זאת, הוא כן אוהב מאוד לרכב כביש בחו"ל כי "סיפור הכבישים שם שונה לגמרי".

בארץ אני מעדיף להתחרות בשטח כי כאן אני עדיין נחשב חזק
צילום: אייל דולין

כשנשאל שפירא כיצד הוא מרגיש לקראת אליפות אופני ההרים הקרבה ואם הכין עצמו במיוחד לאליפות, ענה: "השנה אני לא מגיע בשיא כושרי כי בתוכנית המקצועית לא הקדשנו הרבה מיקוד לזה כי המשך העונה שלי הוא באופני הכביש (בקרוב אני נוסע עם קבוצתי למרוצים בבלגיה למשך חודש). כן למדתי ורכבתי את המסלול של האליפות אך לא ממש מעבר לכך. למרות זאת, אני חזק ואם אספיק להתאושש מטור אופני הכביש בצ'כיה ממנו רק חזרתי אתמול (הייתי היחיד לסיים, מבין 6 ישראלים שזינקו), אז אני גם מאמין שאני יכול לנצח". שפירא מוסיף כי "למרות הכל, בשטח הכל פתוח ויכולות להיות הפתעות…אבל אין ספק שאני אגיע, אתן את הביצוע הטוב ביותר שלי ואם הכל יתחבר, אז יש לי סיכוי טוב להצליח". שפירא מעריך כי המתחרים העיקריים שלו הם רותם ישי ושלומי חיימי, וכמובן לא שולל כלל שאליעד דניאל ושקד פרנק יפתיעו ויהוו פקטור חזק בתחרות.

השנה מגיע שפירא לאליפות מצוייד באופני הרים חדשות
שקיבל לאחרונה – TREK דגם TOP FUEL 9.8, שיכוך מלא. שפירא מציין כי יש לו גם זוג אופני הרים עם זנב קשיח, אך "למרוצים בארץ הכי מתאים שיכוך מלא" ובזנב הקשיח הוא משתמש במרוצים בחו"ל, בהתאם לתנאי המירוץ.


ובהזדמנות זו, שפירא רוצה להודות
לספונסרים שלו: CTC TREK עבור כל הציוד והתמיכה להמשך רכיבתו בלי דאגות, וליד 2.


תמר ברניס- רצה, רוכבת ובעיקר רוכבת ורצה  [email protected]



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג