עונת הברזל החלה

עונת תחרויות איש הברזל החלה בתחילת השבוע בצרפת בעיר ניס ותימשך עד אוקטובר באליפות העולם בהוואי. אלכס וולפסון מסכם תחרות ראשונה עם שיאים חדשים, גם במספר הישראלים שמשתתפים השנה בתחרויות השונות. מה שבטוח יהיה חם 
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


עונת תחרויות איש הברזל החלה בתחילת השבוע בצרפת בעיר ניס ותימשך עד אוקטובר באליפות העולם בהוואי. אלכס וולפסון מסכם תחרות ראשונה עם שיאים חדשים, גם במספר הישראלים שמשתתפים השנה בתחרויות השונות. מה שבטוח יהיה חם 

מאת:אלכס וולפסון


חודשים של ציפייה והכנות מביאים אותנו לחודש יוני שמסמן את תחילתן של תחרויות איש הברזל המרכזיות באירופה שבהן יקחו חלק כ- 100 ישראלים. השיפור המשמעותי בתוצאות שנקבעו השנה בתחרויות על ידי ישראלים ובראשם גלעד רותם מביא אותנו לתקופה חדשה ואפילו חשיפה בקנה מידה עולמי, לכן צפוי לנו חודש מותח ומרתק.

לחלק מהמתחרים זו סיומה של תקופה, האימונים הארוכים הגיעו לסיומם או שיגיעו בזמן הקרוב, אין יותר צורך לקום ב- 4 לפנות בוקר כדי להשלים רכיבה של 6 שעות ותקופת ה"חידוד" המיוחלת הגיעה. לאחרים זו רק התחלה של תקופה חדשה מאחר שבסיום תחרות איש הברזל ישנה האפשרות להרשם לתחרות לשנה הבאה והרבה מאד ישראלים יעבירו לילה לבן בזמן שהם מנסים להרשם.

עונת הברזל נפתחה כבר השבוע בתחרות שהתקיימה בצרפת. אי אפשר היה לפספס כמה שמות של ישראלים מוכרים ברשימת המשתתפים כגון צביקה פישמן, ניר אלתר, טל עדן ועוד רבים וטובים אחרים.

השיאים מתנפצים בצרפת
מסלול התחרות בניס, צרפת, שעובר במסלול הבית של הטור דה פראנס נחשב לבין הקשים באירופה, בין היתר בגלל כמות העליות שבו, ואשר גורמות לבעלי אופני הנג"ש להבין בצורה הנחרצת ביותר איזו טעות גורלית הם עשו. המסלול הוא מאד טכני ומטעמי נוחות, ושליטה יותר טובה על האופניים, רוב המשתתפים מגיעים עם אופני כביש, בשונה משאר תחרויות על מסלול שטוח. לפני כשנה המסלול המאתגר לא עצר מגלעד רותם לקבוע תוצאה מדהימה של 9:39 אחרי פנצ’ר ורכב מארגנים שהחליט להכנס בו באמצע המסלול.

הגברים
אוליבר מרסו, שהשתתף באולימפיאדה 3 פעמים, יצא שני מהמים והתחיל להכתיב קצב מהיר שהקשה על שאר המתחרים להחזיק איתו, במיוחד עם המסלול הטכני המהיר שהוא הכיר כמו את כף ידו. הפער באופניים רק נפתח והמסלול האתגרי, לא היווה אתגר מספק למרסו, שסיים אותו ב- 5:45 שעות ועיקב משמעותית את שאר המתחרים.

בירידה לריצה אף אחד לא יכל לעמוד בדרכו של מרסל זמורה פרז הספרדי שניצח את אירונמן צרפת 3 פעמים ברצף וכעת הוא מגן על התואר. זמורה פרז שרף את המסלול וסגר את הפער על מרסו בקצב מסחרר עם ריצת מרתון שהצרפתים לא ישכחו זמן רב. העובדה שהתחרות היא רק על המקום השני הובהרה לכל שאר המתחרים שזמורה פרז כבר נעל את השעון בזמן שהוא מנפץ את שיא המסלול הקודם עם זמן של 8:30:06 וממשיך את השלטון הבלתי מעורער שלו בניס עם ריצת מרתון של 2:43:17.

הנשים
ביציאה מן המים קריסטל רובין הצרפתייה בת ה- 22, שהתחרות הנוכחית היא תחרות הברזל הראשונה שלה, מנצלת את יתרון הביתיות ועוברת את המסלול בקלות מפתיעה בזמן שהיא משאירה את כל המתחרות הרחק מאחור. האיום הקרוב ביותר אליה היה 7 דקות מאחוריה – ושמה טין דקרס.

בתחילת הריצה רובין נראתה חזקה ומצליחה להחזיק את הקצב, אבל מהר מאד החלה לדעוך, מה שסיפק מספיק זמן לטין דקרס הבלגית, הרודפת מאחור כדי לגשר את הפער בסיום הסיבוב השלישי ולקחת את ההובלה, ובזאת להפוך את עצמה לבלגית הראשונה אי פעם שזוכה בתחרות איש ברזל ומנפצת את שיא המסלול לנשים עם זמן של 9:30:29 שעות.

הישראלים
משנה לשנה גדל מספר הישראלים בתחרויות איש ברזל, ואין לי את אפשרות להזכיר את כולם אז אני מקווה שתקבלו את ההתנצלות שלי מראש. צביקה פישמן בן ה- 55 שהשתתף באין ספור תחרויות איש ברזל, סיים בתוצאה יפה של 11:25:29 שעות, עם ספליט מדהים בחצי מרתון של 1:38 שעות. טל עדן ויהודה שטוייר מסיימים ב- 11:26 שעות. יוסי שלום מסיים בזמן של 12:05 שעות, ואודי קדר ב- 12:35 שעות. ניר אלתר הצעיר והמבטיח שרק נמצא בתחילת דרכו ואין לי ספק שנשמע עליו עוד הרבה, נאלץ לסיים את התחרות בקטע האופניים אחרי 2 פנצ’רים וקרע בצמיג.

השמועה אומרת שצביקה ויהודה מתכוונים לעשות את הלא יאמן ולהתחרות שבועיים מאוחר יותר בתחרות הברזל צ’אלנג רות’, תכסיס דומה ניסה לעשות אלוף העולם לשעבר כריס מקורמיק שבסופו של דבר פרש באמצע מקטע האופניים, מהכרות קרובה עם צביקה משום מה יש לי הרגשה שבשביל החבר’ה שלנו זה יגמר בצורה שונה.

בכתבות הבאות צפו לראיונות עם כמה מהישראלים המובילים ביניהם גלעד רותם ,ליאור זך מאור, אמיר בכר, אבנר שומרון ועוד רבים אחרים שכבר אורזים את המזוודות וטסים כל אחד ליעד שלו. אנחנו נעקוב מקרוב אחרי כל התחרויות הכוללות את אירונמן אוסטריה, גרמניה, שוויץ, רות’ וכמובן אחרי התפתחויות בקרב המקצוענים בעולם לקראת אליפות העולם בהוואי שתערך באוקטובר.

צפייה בתחרויות
רב התחרויות הגדולות משודרות בשידור חי ואפשר לראות אותם באתר ironmanlive.com , וכמו כן קיימת האפשרות של מעקב אחרי האתלט בזמן אמת וניתן לראות את נ’ק הביקורת בהן הוא עבר ומה הייתה המהירות הממוצעת שלו לקטע לפי מספר הברזל של האתלט (AthleTracker). תמיד קיים גם מעקב שאנחנו מבצעים בפורום ריצה וטריאתלון בתפוז בזמן התחרות עם עדכונים בזמן אמת,אז כולם מוזמנים להתעדכן ולעדכן.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג