ספורט עולמי | למה כדאי לכם לאהוב את יום ראשון

שלוש תחרויות עם מסורת מפוארת ימלאו לנו יום ראשון אירופאי למהדרין: מרתון פריז הוותיק; בבלגיה – הטור של פלאנדריה המונומנטלי באופניים; ועל התמזה בלונדון, תחרות החתירה בין הסירות של אוקספורד לקיימברידג’
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

שלוש תחרויות עם מסורת מפוארת ימלאו לנו יום ראשון אירופאי למהדרין: מרתון פריז הוותיק; בבלגיה – הטור של פלאנדריה המונומנטלי
באופניים; ועל התמזה בלונדון, תחרות החתירה בין הסירות של אוקספורד
לקיימברידג'

מאת:חגי אשלגי


למי שמעוניין במסורת, מתח, תרבות ותחרות ספורטיבית ברמות הגבוהות מחכה ביום ראשון תבשיל אירופאי מהביל – אלו שלושת הרכיבים של יום ראשון מאירופה הקלאסית.


מרתון פריז

על מרתון פריז כבר כתבנו כאן. מרתון פריז המקורי היה מראשוני המרתונים שהתחדשו אחרי ימי היוונים. הוא התקיים בשנת 1896 למרחק של 40 ק"מ (מרחק המרתון הנוכחי נקבע רק במרתון האולימפי בלונדון בשנת 1908).

עשרות אלפי רצים יזנקו מהשאנז אליזה. יהיה זה מבחן המרתון הראשון הגדול עבור קנניסה ביקלה האתיופי, שיאן העולם ובעבר אלוף עולם ואלוף אולימפי ב-5,000 מ וב-10,000 מ', וגם אחד מגדולי אלופי ריצות השדה. אם ביקלה ישתלט בשנים הקרובות גם על מרחק המרתון, אפשר יהיה להכתירו סופית כרץ המרחקים הטוב בהיסטוריה.

לצד העניין האדיר שמייצר מרתון הבכורה של ביקלה, המתמודדים נגדו הם בפירוש מהשורה השנייה. בראשם, עבדאלה שאמי האתיופי ומארק קיפטו הקנייתי. גם בין הנשים לא מדובר בצמרת העולמית של רצות המרתון.


ביקלה מנצח בחצי מרתון Great North Run



זינוק: 9:30 שעון ישראל


סיקור חי בשוונג – כאן


שידור
חי: ביורוספורט


הטור של פלאנדריה

פלנדריה היא החלק דובר הפלמית של הולנד (לחלק דובר הצרפתית קוראים וואלוניה). הטור של פנלדריה הוא אחד מחמשת המונומנטים (מרוצי האופניים החד יומיים היוקרתיים ביותר) בעולם האופניים. הטור התקיים לראשונה ב-1913 והפופולאריות שלו בבלגיה עולה על כל אירוע ספורט מקומי אחר. מאפייני המסלול הם קטעים קצרים של דרך מרוצפת אבנים, לרוב בעליות (המכונות – Bergs), המשולבים בקטעי כביש ארוכים.

חמישה אנשים הצליחו לרשום שלושה ניצחונות בפלנדריה. האחרון שבהם – הבלגי הוותיק טום בונן – יזנק גם הפעם וינסה להתבלט מעל כולם עם ניצחון רביעי. מולו יתמודדו כוכבים כמו פביאן קנצ'לארה הבלגי, פטר סאגאן הסלובקי, זדנק סטיבר הצ'כי, גריינט תומאס הבריטי ועוד רבים וחזקים.

עליית הקופנברג (Koppenberg) המפורסמת תגיע כ-42 ק"מ לפני הסיום. מי שלא יימצא שם בקדמת הדבוקה, יתקשה לנצח.

זינוק: המרוץ יתחיל בצהריים ויסתיים בסביבות 17:30–18:00 שעון ישראל
שידור חי: ביורוספורט


מרוץ הסירות

כשאומרים באנגליה את המלים "The Boat Race", אין צורך להסביר. כל אנגלי יודע שמדובר בתחרות החתירה בסירות בין אוניברסיטת אוקספורד לאוניברסיטת קיימברידג' שמתקיימת כבר מאז שנת 1829. צוותים של שמונה חותרים "כבדים" (ללא מקבלת משקל) בכל סירה, יחד עם מכתיב קצב (Cox), חותרים על נהר התמזה בלונדון מסלול של 6.8 ק"מ – מסלול שנחשב ארוך לתחרויות חתירה.

מצבת הניצחונות בתחרות מקנה יתרון 81-77 לקיימברידג', אבל אוקספורד היתה זו שניצחה אשתקד. כל המי ומי של ענף החתירה בבריטניה באים לראות ולהיראות, אבל אל תטעו, לא מדובר במפגן ראווה. החותרים הם ברמה גבוהה, כאשר הצוותים כללו בעבר, לא פעם, חותרים ברמה אולימפית.

התחרות השנה נראית כרגע פתוחה, למרות שאוקספורד סובלת מחסרון היותה צוות "קל" יותר במשקל מהצוות של קיימברידג', דבר אשר יכול להיות בעל משמעות בעיקר נוכח תחזית לרוח מוגברת על התמזה במחצית השנייה של המסלול.

זינוק: התחרות מתחילה בשעה 19:55 שעון ישראל
שידור חי: ביורוספורט

5.4.2014


חגי אשלגיחגי אשלגי 
שואף לתנועה 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג