סיפורו של אלוף – משנה

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:יריב זרביב

&nbsp


אל"מ דרור פלטין, טריאתלט ואיש ברזל נפצע קשה לפני כארבעה חודשים במהלך אימון צניחה חופשית. פלטין הובל לבית החולים במסוק צבאי. למחרת כששב להכרתו והוא סובל משבר פתוח בירך, שבר מסובך באגן וחבלות בגפיים, הבטיח דרור שיגיע לתחרות הטריאתלון באילת


דרור פלטין (משמאל)



אלוף משנה בצה"ל דרור פלטין, תושב כפר ורדים, טריאתלט וחצי איש ברזל, פעיל בתחום הטריאתלון כבר מספר שנים. הוא נשוי לאורלי ואב לשלושת ילדיו, אורי, שי-לי וזיו. ביום ראשון, 13 ביולי 2008, נפצע אל"מ פלטין באורח קשה בעקבות תאונה שארעה במהלך אימון צניחה מול חופי פלמחים. אל המקום הוקפץ מסוק של חיל האוויר אשר פינה אותו לבית החולים שיבא בתל השומר.

במהלך אימון צניחה חופשית, כשהם נמצאים בגובה רב, הגיע תורו של פלטין לזנק מהמטוס החוצה. במהלך היציאה הוא פרק את הכתף. כאשר היה באוויר, גילה שהמצנח הרגיל שלו לא נפתח, וניסה למשוך את החבל שאמור לפתוח את המצנח הרזרבי – אולם כשל בשל פציעתו. מאוחר יותר נפתח בכל זאת המצנח הרזרבי עצמאית, אך פלטין כבר היה קרוב מדי לקרקע. זה היה מספיק מוקדם כדי להציל אותו, אבל מאוחר מכדי שינחת ללא פגע. בבית החולים החליטו הרופאים להרדים אותו ולהכניסו לחדר ניתוח. את היום ההוא בפלמחים זוכר פלטין היטב, גם כשפונה באמצעות מסוק, המשיך לשמור על הכרה מלאה, עד שהורדם בבית-החולים. זו הייתה צניחתו ה-93 במספר.

למחרת כששב להכרתו הקיפו את מיטתו בני משפחתו וחבריו למשפחת הטריאתלון. שם הבטיח דרור שעוד יגיע להשתתף בתחרות באילת, נובמבר 2008. בימים הראשונים החלום של דרור נראה רחוק מאוד – הוא סבל משבר פתוח בירך, שבר מסובך באגן ועוד חבלות בגפיים. דרור עבר מספר ניתוחים והחל בהחלמה. מהרגע שעבר לשיקום היה ברור שאין גבול לרצון, לנחישות, להתמדה ולסבולת שלו. שעות של פיסיותרפיה, שחיה ואימון בחדר הכושר באגף השיקום של תל השומר תוך כדי התגברות על כאבי תופת העמידו אותו על הרגלים והפתיעו גם את הצוות המטפל, אך לא את בני המשפחה והחברים שיודעים שדרור מחליט ועושה.




"חוזקו הנפשי של דרור ברור ומוכח, וגם בתהליך השיקום שלו עזר לשקם חיילים שהיו איתו בשיקום. מנהיג אמיתי. השקט שלו, העצמה והנחישות ,הם אלה שהביאו אותו עד לכאן," מספרת עליו אשתו אורלי ומודה לקבוצת הטריאתלון של כפר המכביה אשר ליוותה אותם בכל החודשים הקשים, מידי יום ביומו. "ההתנהלות שלהם מוכיחה שהספורט הוא דבר שמחבר את כולם בכל גיל," מוסיפה אורלי.

שלושה חודשים אחרי התאונה ולאחר שהתקשורת חדלה מלעסוק בדיווחי הרופאים על השיפור במצבו, צצה שוב כתבה בעיתון, על האל"ם המשתקם שצלח את הכינרת. פלטין, כהרגלו, שוב לא נידב מידע על החודשים הקשים בחייו. רק תמונתו על הקביים, מחייך עם השלמת השחייה, הסגירה במשהו את התהליך הארוך שעבר. בראיון לעיתון "במחנה" סיפר פלטין, "לא יכולתי לעשות לעצמי כל מיני חשבונות של 'למה זה קרה לי', ו'למה נהגתי כך ולא אחרת', כי זה לא ייגמר. הסתכלתי קדימה וזהו. היו כמובן רגעים קשים, רגעים של פחד משתק, שאתה קולט שאתה על כיסא גלגלים ושואל את עצמך אם תצליח שוב ללכת". כהקדמה לטריאתלון המתקרב, צלח לפני כחודש וחצי את הכינרת במסגרת המשחה המסורתי. כשסיפרו לו על הצליחה ה-55, שבועיים לפני שהתרחשה, עוד ישב בכיסא גלגלים.

&nbsp



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג