סיכום 2020 באופניים בארץ

הופעת בכורה ישראלית בטור דה פראנס, רוכבים נוספים בגרנד טורים, רוכבת שהתעלתה מעל כולן ותחרויות ראשונות בוולודרום. למרות הקורונה, היה עמוס
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

יחסית לשנה שבה העולם עצר לכמה חודשים, רוכבי האופניים הישראלים והרוכבים שמייצגים את הקבוצה הישראלית המקצוענית הראשונה הספיקו לא מעט. בניגוד להרבה ענפי ספורט אחרים, דווקא באופני כביש הצליחו לקיים בסופו של דבר את רוב התחרויות – בטח הגדולות. וחוץ מזה, נרשמו גם כמה פרקים קטנים וגם גדולים בספרי ההיסטוריה של הענף בארץ.

אחד הרגעים הגדולים בתולדות ישראל סטארט אפ ניישן. אלכס דאווסט מנצח את הקטע השמיני בג'ירו ד'איטליה | צילום: בטיני פוטו

בינואר 2020 קבוצת האופניים המקצוענית הראשונה פתחה פרק חדש. לראשונה היא מתחרה כקבוצת "וורלד טור", אחת מ-19 הקבוצות הגדולות בעולם שיש לה מקום בכל אחד מהמרוצים הגדולים ביותר. היא גם שינתה את שמה מ"ישראל סייקלינג אקדמי" ל"ישראל סטארט אפ ניישן".

את עונת המרוצים היא פתחה במקביל בטור דאון אנדר שבאוסטרליה ובטור סן חואן בארגנטינה, שם הספרינטר הצרפתי רודי בארבייה השיג את ניצחון הקטע הראשון של "ישראל סטארט אפ ניישן" כקבוצת וורלד טור. זה קרה בקטע הפתיחה שבו הצרפתי הקדים בין היתר גם את פטר סאגאן.

בפברואר נרשמה נקודת ציון נוספת כשאיתמר איינהורן, אחד מארבעת הרוכבים הישראלים בסגל הראשי של "ישראל סטארט אפ ניישן" השיג פודיום ראשון לרוכב ישראלי בקבוצת וורלד טור כשסיים שני בקטע השני של הטור של קולומביה. בהמשך העונה הוא קיבל הזדמנות להיות הספרינטר המוביל של הקבוצה בטור ואלוני בבלגיה וסיים את הקטע הראשון שם בטופ 10, ובנוסף הרשים מאוד כשניצח את קטע הפתיחה בטור שהתקיים בפולין בו סיים שלישי כללי.

בסוף פברואר השיג מייקל ראים האסטוני את ניצחון הקטע השני של "ישראל סטארט אפ ניישן" בעונת 2020, כשסיים ראשון בקטע הפתיחה של טור אנטליה בטורקיה. במקביל, סגל נוסף של הקבוצה השתתף בטור של איחוד האמירויות, כשמגפת הקורונה כבר נתנה את אותותיה והטור הזה הופסק שני קטעים לסיומו.

בתחילת מארס, רגע לפני שכל עולם הספורט נעצר, ספרינטר צרפתי אחר של הקבוצה הוגו הופסטטר ניצח במרוץ היומי "לה סמין" בבלגיה. בהמשך כאמור כל המרוצים נדחו או בוטלו, ולא היה ברור אם נין יהיה לקיים את הגראנד טורים בשנה הנוכחית.

שנה ראשונה בסגל הראשי של ישראל סטארט אפ ניישן, עונה מצוינת. איתמר איינהורן | צילום: Mario Sthiel באדיבות ישראל סייקלינג אקדמי

באביב נקבעו תאריכים חדשים לגראנד טורים אבל החדשות הגדולות ביותר הקשורות ל"ישראל סטארט אפ ניישן" התייחסו לעונה הבאה (2021) כשביולי אישרו סופית בקבוצה הישראלית שכריס פרום הבריטי, אחד הרוכבים הגדולים בהיסטוריה, יצטרף אליה בעונה הבאה אחרי שיסיים את החוזה שלו בקבוצת אינאוס (סקיי לשעבר). לאחר החתמתו הצליחו לגייס עוד כמה שמות גדולים וביניהם דריל אימפי הדרום אפריקאי ומייקל וודס הקנדי.

באוגוסט הודיעה "ישראל סטארט אפ ניישן" על הסגל שלה לטור דה פראנס 2020 שהמועד החדש שלו נקבע לספטמבר. גיא ניב קיבל את הזכות להיות הרוכב הישראלי הראשון בטור דה פראנס (אחרי שתי הופעות בג'ירו ד'איטליה, בראשונה פרש). ניב עמד במשימה שלו שהיתה לסיים את המרוץ היוקרתי בעולם והוא עשה את זה במקום ה-139 הכללי.

בתחילת אוקטובר יצא לדרך הג'ירו ד'איטליה והישראלי שהתחרה במדי ישראל סטארט אפ ניישן היה גיא שגיב שעשה זאת בפעם השנייה אחרי שב-2018 הפך לישראלי הראשון שסיים גראנד טור. הפעם הוא סיים במקום ה-132 הכללי וההישג הגדול ביותר של הקבוצה הישראלית היה שייך לאלכס דאווסט הבריטי, שניצח את הקטע השמיני ועשה היסטוריה – ניצחון קטע ראשון ל"ישראל סטארט אפ ניישן" באחד משלושת המרוצים הגדולים בעולם.

הישראלי הראשון בטור דה פראנס. גיא ניב | צילום: נועה ארנון

לקראת סוף אוקטובר ובמקביל לג'ירו, יצא לדרך הגרנד טור השלישי – הוואלטה בספרד. עומר גולדשטיין היה הנציג הישראלי בסגל של סטארט אפ ניישן והפך לרוכב הישראלי השלישי שמשתתף בגרנד טור והראשון שעושה זאת בוואלטה. אבל הכוכב של הקבוצה הישראלית היה הרוכב האירי הוותיק דן מרטין, שהתמודד בקרב צמוד על התואר הכללי כבר מהקטע הראשון מול שמות ענקיים כמו פרימוז רוגליץ' וריצ'ארד קרפאז ובסופו של דבר סיים את הוואלטה במקום הרביעי הכללי אחרי שגם ניצח את הקטע השלישי (ניצחון שני לישראל סטארט אפ ניישן בגרנד טור). מרטין סיים השנה גם במקום הרביעי בטור של ולנסיה שהתקיים עוד לפני הקורונה ובמקום החמישי בקלאסיקה הבלגית פלאש ואלון. עומר גולדשטיין, בהופעת בכורה מצוינת בגרנד טור, סיים את הוואלטה במקום ה-106 הכללי. לאחר מכן גולדשטיין חזר לארץ כדי לנצח בפעם הראשונה בקריירה שלו באליפות ישראל באופני כביש. גיא שגיב ניצח באליפות ישראל נגד השעון.

עוד עונה נהדרת. עומר שפירא על הפודיום באליפות ישראל | צילום: פטריסיה בן עזרא

הרוכבת עומר שפירא שמתחרה במדי הקבוצה הגרמנית "קניון סראם" חזרה מפגרת הקורונה והשתתפה באוגוסט במרוץ סטראדה ביאנקה באיטליה בו סיימה במקום ה-19. בספטמבר היא התחרתה בגרסה הנשית של הג'ירו ד'איטליה וסיימה במקום ה-29 הכללי. וכאן בארץ, היא הפגינה שליטה מוחלטת בסתיו האחרון כשניצחה באליפויות ישראל גם ברכיבת כביש, בנג"ש ובמרתון אופני הרים. עוד ב-2019 שפירא קבעה את הקריטריון למשחקים האולימפיים בטוקיו שנדחו בסופו של דבר, והשאיפה תהיה כמובן לראות אותה בזירה של המשחקים האולימפיים בקיץ 2021.

בנוסף לכל זה, גם בוולודרום החדש על שם סילבן אדמס שהוקם בהדר יוסף בתל אביב התחילו להתחרות ובתחילת דצמבר התקיימה בו אליפות ישראל הראשונה. עוד לפני כן, איתמר איינהורן ורותם טנא היו הרוכבים הישראלים הראשונים שייצגו את ישראל באליפות אירופה שהתקיימה בבולגריה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38