סיכום קטע 20 בג'ירו ד'איטליה: כריס פרום מציג: באתי, ראיתי, כבשתי!

כריס פרום כבש את הג'ירו בהתקפה אחת. הבריטי יליד קניה ירכוב מחר לתוך רומא עם דגל ורוד על גבו – הבריטי הראשון לזכות בג'ירו ד'איטליה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Foto Marco Alpozzi - LaPresse 26/05/2018 Susa-Cervinia (Italia) Sport Ciclismo Giro d'Italia 2018 - edizione 101- tappa 20 SUSA - CERVINIA Nella foto: FROOME Chris (GBR) (TEAM SKY) PhotoMarco Alpozzi - LaPresse May 26, 2018 Susa-Cervinia (Italy) Sport Cycling Giro d'Italia 2018 - 101th edition - stage 20 SUSA - CERVINIA In the pic: FROOME Chris (GBR) (TEAM SKY)

1. היום תלש כריס פרום דף מהביוגרפיה של יוליוס קיסר וקבע במרומי צ'רביניה: "באתי, ראיתי, כבשתי!".

2. לרומאים נדרשו שלושה ניסיונות על פני 98 שנים לכבוש את אנגליה. אחרי כשלון של יוליוס קיסר, וקריסת תוכניתו של קליגולה, הביא הכיבוש של הקיסר קלאודיוס לשליטה רומאית בת 367 שנה באנגליה.

צ פ ו | תקציר קטע 20

3. לכריס לפרום נדרשה התקפה אחת בלבד במרומי הפינסטרה, ועוד שעתיים ורבע של רכיבה הירואית אחר כך, כדי לכבוש את הג'ירו ד'איטליה. מחר, ירכב הבריטי יליד קניה לתוך רומא, כקיסר הכובש של הג'ירו, עם החולצה הוורודה על גבו – דגל של ניצחון. הבריטי הראשון אי פעם לנצח בג'ירו.

4. היה זה לאנס ארמסטרונג שאמר פעם שבשביל לנצח טור דה פראנס נדרשת רק התקפה מוצלחת אחת, ושתי רכיבות טובות נגד השעון. פרום, לקח דף גם מהמחברת הטקטית של הטקסני. התקפת ענק אדירה אחת – רכיבת חייו – הספיקה.

5. פרום הפך לרוכב השביעי בלבד בהיסטוריה לנצח בכל שלושת הגרנד טורים. היחידים לעשות זאת לפניו היו ז'ק אנקטיל הצרפתי, פליס ז'ימונדי האיטלקי, אדי מרקס הקניבל הבלגי, ברנאר הינו הצרפתי, אלברטו קונטדור הספרדי והכריש הסיציליאני וינצ'נזו ניבאלי. קונטדור עשה זאת בפער הזמנים הקצר ביותר – 14 חודשים. עד היום. פרום התעלה עליו, ועשה זאת בעשרה חודשים בלבד – שלושת הגרנד טורים ברצף.

6. בסוף, שני הקרבות הגדולים שהבטיח שלב 20 – על הובלת הדירוג הכללי ועל חולצת הרוכב הצעיר – התמוססו לסדרת התקפות לא מספיקות בעלייה לצ'רביניה, למרגלות הר המאטרהורן המפורסם (אותו אחד שמצויר על שוקולד טובלרון, והקנה לו גם את צורתו).

7. בסוף השלב אמר פרום: "היו התקפות שהייתי חייב לרדוף אחריהן בסיום, אבל הרגשתי בשליטה. לאף אחד לא היו רגליים מספיקות כדי לברוח. הג'ירו הזה היה אכזרי, לחלוטין אכזרי. אם למישהו יש כאן יום רע, זה לא עניין של חצי דקה או דקה. זה 10-15 דקות. זה מרוץ פשוט אכזרי, וראיתם היום כשטיבו פינו התקשה, איך שאסטנה לחצה וניצלה זאת. אנחנו היינו צריכים רק להגן, לעקוב, ולשים עין על טום. האצתי בסיום רק כדי להישאר מלפנים והיו גם נקודות בדירוג ההרים על הקו. אני מוביל גם בדירוג המטפסים כרגע. אני פשוט רוצה להישאר מלפנים בכל דבר".

נדרשה לו התקפה אחת בלבד. כריס פרום | צילום: Marco Alpozzi

8. זה לא שטום דומולאן לא ניסה. הוא ניסה פעם אחר פעם, אבל פרום לא נשבר ולא נשר. להיפך. פעם אחת פרום אפילו ברח לדומולאן, שנאלץ לפדל את דרכו חזרה לחבורת המובילים. בסוף השלב אמר דומולאן: "ניסיתי כל מה שיכולתי, ופרום היה טוב יותר. אין לי חרטות, שום דבר. אני סופר גאה בקבוצה ובעצמי. זה מה שיש – מקום שני. הייתי עייף היום ולא הייתי בטוח שיהיו לי רגליים לתקוף, אבל לעולם הייתי מתחרט אם לא הייתי מנסה, אז ניסיתי עם כל מה שהיה לי, וזהו זה. אני מודה לכל חבריי לקבוצה. הם היו נהדרים. שמחתי להחזיר טובה לסאם (אומן) בקילומטרים האחרונים (דומולאן עזר לאומן לעלות למקום התשיעי בדירוג הכללי). אני מאד מרוצה מההופעה שלי, וגם מההופעה של הקבוצה. לא טעינו יותר מדי. זה היה ממש ממש טוב."

9. גם הקרבות של ריצ'ארד קאראפאז מול מיגל אנחל לופז, בדרבי דרום אמריקאי (אקוודור נגד קולומביה) על חולצת הרוכב הצעיר ועל מיקום פודיום – לא הועילו. השניים סיימו יחדיו בצ'רביניה. לופז ניצח את דירוג הרוכב הצעיר, והעפיל למקום השלישי הכללי במרוץ אחרי פרום ודומולאן. הבוס שלו בקבוצת אסטאנה, אלכסנדר וינוקורוב, חגג. אנחל לופז הצעיר אמר בסיום: "זה היה יום אדיר. הלכנו עם כל הקבוצה בכל הכוח. הקבוצה היתה מדהימה היום. הם נתנו עבודה כל היום, הם הקריבו את עצמם עם קצב כל-כך חזק… הם היו לצדי כל הג'ירו כמו אחים… אני חייב להודות לכל הקבוצה, ובמיוחד ללואיס לאון סנצ'ז שהוא כמו אח בשבילי."

10. אבל גיבור השלב היה מיקל נייבה מקבוצת מיצ'לטון-סקוט החבולה. שוב ניכרת תופעת ההתעלות של רוכב ביום הולדתו. היום חגג נייבה את יום הולדתו ה-34, והעניק לעצמו ולקבוצתו מתנה ענקית עם ניצחון נהדר, אחרי היום הנורא של המוביל שלהם אתמול. המטפס המוכשר מנבארה (צמודה לחבל הבאסקים בספרד), שלפני שנתיים זכה בחולצת המטפסים בג'ירו, גרף ניצחון שלב חמישי(!) לקבוצת מיצ'לטון סקוט בג'ירו הזה. אחד לאסטבן צ'אבז על הר האתנה. שלושה של סיימון ייטס, ואחרון לנייבה היום.

11. בסיום אמר נייבה: "יום מושלם. זה היום עליו חלמתי. אני מאושר, גם בשביל הקבוצה אחרי אתמול. לא יכול היה להיות לי יום טוב יותר, ועכשיו אנחנו צריכים ליהנות מהג'ירו שעשינו. עם ארבעה ניצחונות שלבים (נייבה מתבלבל – הם ניצחו חמישה שלבים), זה היה ג'ירו טוב מאד בשבילנו. בשבילי זה חשוב. ניצחתי לראשונה ב-2011 ובחלוף 7 שנים אני מנצח שוב, זה חשוב לי מאד להמשיך להיות שם למעלה. אני מאד שמח".

12. מיצ'לטון סקוט זכאית בצדק לשקוע באכזבה אחרי הקריסה של סיימון ייטס אתמול. אבל האמת היא שהיה לקבוצה ג'ירו מהחלומות. נקודת זינוק לקראת המראה לדברים גדולים יותר, אם תצליח להשאיר את הרוכבים שלה ולא לאבדם לקבוצות עשירות יותר.

13. דקותיים של אמפתיה לשני הגיבורים הטרגיים של הג'ירו ה-101: סיימון ייטס שאיבד את עולמו אתמול אחרי 18 שלבים נהדרים; ו-טיבו פינו שקרס היום לחלוטין אחרי שהעפיל אתמול, באחד הימים הגדולים בהיסטוריה של האופניים, למקום השלישי בדירוג הכללי. שניהם נזרקו הרחק אל מחוץ לעשירייה הראשונה בדירוג. שבורים ורצוצים. רק תארו לכם מה היה אילו היה סוכנו של ייטס מזדרז לחתום על חוזה מקצועני חדש ביום המנוחה לפני חמישה ימים. נקווה בשביל ייטס שהדבר נעשה, כי אם לא, ההצעות שעומדות לפתחו היום, נראות לגמרי אחרת.

14. ג'ירו 2018 העניק לשני רוכבים מחוננים אלו כמה מהימים הגדולים ביותר שחוו על אופניים, אבל גם את היום הנורא ביותר בו כל אחד מהם ישב על אוכף מעל צמד גלגלים ושרשרת.

15. מנקודת מבט ישראלית, עשה גיא שגיב את הכמעט בלתי ייאמן עבור רוכב ישראלי בגרנד טור ראשון, ושרד עד הסוף. היום סיים גיא בתוך גרופטו ענק של כמעט 80 רוכבים, כ-45 דקות אחרי המנצח. 9 מקומות לפניו סיים טיבו פינו המפורק; 47 מקומות אחריו סיים סיימון ייטס – שניהם עם גיא באותו גרופטו.

16. הישראלי בן ה-24 קיבל בשלושת השבועות האחרונים את שיעורי חייו על אופניים. סמסטר-ג'ירו מהודק ב-21 שלבים, של אוניברסיטה עילית על שני גלגלים. אם לא תהיינה תאונות או תקלות, ירשום שגיב מחר היסטוריה פורצת דרך – הישראלי הראשון לזנק ולסיים גרנד טור (כרגע הוא במקום ה-143 מתוך 151 רוכבים שנותרו במרוץ). מכאן, גם דרכו של שגיב וגם דרכם של ישראלים אחרים, עשויה להיפתח באמת לעולם האופניים המקצועני. יחד עמם, יש לקוות שיבואו גם ההכרה של הרוכבים הישראלים במה שנדרש כדי להוות גורם בדבוקה המקצוענית, הביטחון, והתעוזה לצאת לנצח בתחרויות אופניים.

17. קבוצת ישראל סייקלינג אקדמי רשמה גרנד טור ראשון מהחלומות. רוכב אחד בלבד לא סיים עקב מחלה והקבוצה מדורגת במקום ה-19 מתוך 22 בדירוג הקבוצתי, לפני קבוצת הפאר הבלגית לוטו-סודאל, ולפני שתי קבוצות איטלקיות (בארדיאני CSF, ו-וילייר טריאסטינה). השאלה היא אם זה יישאר פרויקט מאומץ של שני משוגעים בלבד (רוני בראון וסילבן אדמס), או שהחסויות המסחריות יתחילו להגיע.

18. מחר, שלב אחרון בשביל הספרינטרים ברומא. רק 115 ק"מ אורכו, שמורכבים מ-10 הקפות בנות 11.5 ק"מ כל אחת, ברחובות רומא ואתריה ההיסטוריים. יהיה מהיר, יהיה מסוכן, יהיה חגיגי, ויהיה ספרינט מטורף לסיום.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • עמוס הגיב:

    הסיכומים היומיים על הג'ירו בנוסף לכתבות הרוחב מאד מקצועיות. כייף גדול
    תודה רבה!!

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38