סיכום קטע 13 בג'ירו ד'איטליה: אילנור זאקארין הנחית את הגרזן בעצמה וניצח

הקטע של היום בג'ירו ד'איטליה היה ללא ספק הקשה ביותר עד כה, עם מסלול באורך 196 ק"מ עם 4,500 מטרים טיפוס מצטבר בדרגת קושי של חמישה כוכבים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל כתבות הסיכום של הג'ירו ד'איטליה – היכנסו


מנצח הקטע של היום: אילנור זאקארין
מאיפה לאיפה? מהעיר פינרולו לעיר קרסולה ריאלה (לאגו סרו)
אורך הקטע: 196 קילומטר 
דרגת קושי: 5 מתוך 5 כוכבים 


מנצח הקטע ה-13 בג׳ירו הוא אילנור זאקארין מקבוצת קטושה-אלפסין (Katusha-Alpecin), המטפס הרוסי חוזר בענק לתחרות, הוא היה חלק מקבוצת הבריחה של היום הוא מצליח לתקוף בעלייה האחרונה ולנצח בסולו מרשים שמקפיץ אותו ישר למקום השלישי הכללי.

במקום שני מסיים הספרדי מיקל נייבה מקבוצת מיצ'לטון-סקוט (Mitchelton-Scott), שלא מצליח להגיב להתקפה של זאקארין 5 קילומטרים לסיום, במקום השלישי מסיים מיקל לאנדה מקבוצת מוביסטאר טים (Movistar Team) שהצליח לתקוף בחכמה בעלייה האחרונה ולהרוויח זמן על הפייבוריטים בדירוג הכללי.

מסלול הקטע היו של הם בג'ירו התחיל בפינרולו, המסלול היה באורך 196 קילומטרים עם 4,500 מטרים טיפוס מצטבר בדרגת קושי הקשה ביותר (5 כוכבים מתוך 5). זאת כמות הטיפוס המצטבר הגדולה במרוץ השנה והיא פרוסה על 3 עליות מדורגות, ״קולה דה ליס״ (מדורגת 1), ״פיאן דל לופו״ (מדורגת 2, אך לא בצדק היתה צריכה להיות מדורגת 1 לפי הקושי) והעלייה הקשה לסיום, ״קולה דל ניבולט״ גם היא ברמה 1 וזוהי הופעתה הראשונה בג׳ירו ד׳איטליה אי פעם. הפסגה ליד הסיום היא בגובה 2,612 מטרים אך הג׳ירו עוצר מעט לפני בלאגו סרו בגובה 2,247 מטרים, הטיפוס עצמו קשה ביותר באורך של 20 קילומטרים עם שיפוע ממוצע של 5.9% ומקטעים חדים של עד כ-14% שיפוע. הקילומטרים האחרונים כללו שיפוע 9% וכביש צר, זהו הסיום הראשון בעלייה מתוך חמישה סה״כ בג׳ירו הנוכחי.

הג׳ירו מאוד תובעני וגם היום לפני ובזמן המרוץ היו מספר הודעות על פרישה של רוכבים. את הקטע לא התחילו שלושה רוכבים: ג׳יימס נוקס מקוויקסטפ, רוג׳ר קולגה מלוטו-סודאל (הליד-אאוט מאן של קיילב יואן שכבר פרש לפני הקטע ה-12) וג׳יאקומה ניצולו הספרינטר של דיימנשן דאטה שלא הציג ביצועים מזהירים עד כה.

מנצח קטע 13 אילנור זאקארין | צילום: : D'Alberto / Ferrari / Paolone / Alpozzi

הבריחה של היום כללה קבוצת רוכבים גדולה, הסיבה הברורה מאליו היא הרצון לפתוח פער ולנצח בקטע אך הסיבה העיקרית של רוב הרוכבים בבריחה הזאת היא לשמש כעוזרים לרוכבים המובילים של קבוצתם בהמשך היום כאשר הפערים הצטמצמו. דוגמה טובה לקבוצה שהשתמשה בטקטיקה הזאת היא מיצ׳לטון-סקוט עם רוכבים בקליבר רציני כמו מיקל נייבה (מנצח קטע בשנה שעברה). גם עבור וינצ'נזו ניבאלי נשלחו מספר עוזרים קדימה, פרימוז רוגליץ׳ נאלץ להסתפק בתומך אחד מקדימה וזה מראה ברמה מסוימת על הגודל והיכולת של הקבוצות לסייע למתמודדים שלהם בדירוג הכללי במיוחד בקטעי הרים.

באוקה מולמה הוא הרוכב המדורג במיקום הגבוה ביותר שיוצא לבריחה, ההולנדי התחיל את היום במקום השישי והוא יוצא עם שני רוכבים חזקים מקבוצתו, ג׳ינולקה בראמבילה וג׳וליו צ׳יקונה עם 2 מטרות ברורות – שמירה על המוביל שלהם עד לסיום הקטע ואיסוף נקודות הרים בדרך עבורם בתחרות החולצה הכחולה של המטפס הטוב ביותר.
אתמול בראמבילה הוא לקח את החולצה הכחולה מצ׳יקונה והיום זה מתהפך שוב, צ׳יקונה הוא המוביל הווירטואלי על המסלול לאחר שהוא אוסף את מלוא 40 הנקודות בקצה העלייה הראשונה של היום בקולה דל ליס ואת מלוא הנקודות גם בעלייה השנייה של היום כאשר דומניקו פוצביבו האיטלקי והמטפס המחונן מקבוצת בחריין-מרידה מסיים במקום השני אחריו בשתי הפעמים. טקטיקה מצוינת של קבוצת טרק-ספרדו שעבדה נהדר עד לסיום כאשר בראמבילה מושך חזק את קבוצת הבריחה ועושה את רוב העבודה מקדימה.

את העלייה האחרונה קבוצת הבריחה התחילה עם פער של כ-2 שהפלוטון שכבר התדלדל לקבוצת חוד של המובילים בדירוג הכללי דולק בעקבותיהם. הרבה התקפות בין חברי הבריחה עם תחילת העלייה שמפרקות את החבורה הגדולה לקבוצות קטנות של רוכבים. ההתקפה המשמעותית של היום בקבוצת הפייבוריטים לניצחון כללי במרוץ שייכת למייקל לאנדה ממוביסטאר שעבד נהדר ותקף כ-15 ק״מ לסיום בעלייה האחרונה והצליח לבנות פער שלא נסגר עד סיום. בזכות עבודה חכמה, תזמון מושלם ועזרה של חברי קבוצתו קרטרו ואמדור בקטע מעבר מישורי יחסית בעלייה הארוכה מאוד לסיום.

ההתקפה החזקה והמנצחת בבריחה היתה מצידו של אילנור זאקארין הרוסי מקבוצת קאטושה, הוא היה חכם מספיק להתברג בקבוצת הבריחה בתחילת היום ולא לעשות עבודה עד לסיום הקטע ושם הוא נתן ביצוע מצוין שמחזיר אותו לעניינים גם בדירוג הכללי לאחר שהתחיל את הקטע במיקום נמוך ובפער זמן של מעל 7 דקות מהמובילים הוא מתברג למקום השלישי כללי במרוץ. 35 שניית לאחר מנצח הקטע מגיע מייקל נייבה חבר קבוצתו של ייטס, הוא מסיים שני על הקו לאחר שלא הצליח להגיב להתקפה האחרונה של זאקארין, שלישי על הקו עם 1:20 אחרי מנצח הוא מיקל לאנדה שמספר שהסיום היה קשה ביותר אך הוא הרגיש טוב וזאת הדרך שלו להחזיר את הזמן שהוא איבד בשבוע הראשון.

ראפה מייקה הפולני מקבוצת בורה-האנסגרו נותן הופעה מרשימה ומרוויח זמן יקר על קבוצת המובילים, המפסיד הגדול של הקטע הוא סיימון ייטס שמגיע כ-5 דקות אחרי המנצח. רוגליץ׳ וניבאלי טיפסו את רוב העלייה ביחד כאשר הם מפסידים מעט זמן, מסיימים 2:57 דקות המנצח ונשארים רלוונטיים מאוד לקטעים הבאים. יאן פולנץ׳ שומר את החולצה הורודה עוד יום עם רכיבה הירואית והוא מוביל ב-2:25 דקות על מקום שני בדירוג הכללי, פרימוז רוגליץ׳.

ישראל סייקלינג אקדמי: הקבוצה שלחה לבריחה של היום את קריסטס ניילנדס ורובן פלאזה, האחרון הוא גם המסיים הטוב ביותר בקבוצה היום עם מקום 44 בקטע, 21:44 דקות אחרי מנצח ובחברה המכובדת של אסטבן צ׳אבס. גיא ניב מסיים עוד יום קשה בג׳ירו הרבה לפני מגבלת הזמן. ״הג׳ירו אכן התחיל ואני מרגיש את זה ברגליים טוב טוב״ אמר גיא ניב בסיום הקטע הקשה ביותר בטור עד כה, 196 ק"מ לפסגת הסרסולה ראלה המושלג בגובה 2274.

הקטע ה-14: יוזנק מחר יום שבת למרחק של 131 ק"מ עם מעל 4,000 מטרים טיפוס מסיינט וינסנט לקורמאיור והוא מסלול עליות בדרגת קושי גבוה ביותר של 5 כוכבים מתוך 5 עם 5 עליות, האחרונה שבהם היא טיפוס קשה לקו הסיום למרגלותיו של הר המון-בלאן המפורסם. יום קצר ואינטנסיבי ביותר לרוכבים, הג׳ירו עלה הילוך בשבוע השני.

תוצאות עשרת הרוכבים הראשונים בקטע:
1 Ilnur Zakarin (Rus) Katusha-Alpecin 5:34:40
2 Mikel Nieve (Spa) Mitchelton-Scott 0:00:35
3 Mikel Landa (Spa) Movistar Team 0:01:20
4 Richard Carapaz 0:01:38
5 Bauke Mollema 0:01:45
6 Rafal Majka (Pol) Bora-Hansgrohe 0:02:08
7 Primoz Roglic (Slo) Team Jumbo-Visma 0:02:57
8 Vincenzo Nibali (Ita) Bahrain-Merida
9 Pavel Sivakov (Rus) Team Ineos 0:03:34
10 Davide Formolo (Ita) Bora-Hansgrohe 0:03:50

עשרת הרוכבים המובילים בדירוג הכללי GC של המירוץ (עם שינויים משמעותיים מקטע 12):
1 Jan Polanc (Slo) UAE Team Emirates 54:28:59
2 Primoz Roglic (Slo) Team Jumbo-Visma 0:02:25
3 Ilnur Zakarin (Rus) Katusha-Alpecin 0:02:56
4 Bauke Mollema (Ned) Trek-Segafredo 0:03:06
5 Vincenzo Nibali (Ita) Bahrain-Merida 0:04:09
6 Richard Carapaz (Ecu) Movistar Team 0:04:22
7 Rafal Majka (Pol) Bora-Hansgrohe 0:04:28
8 Mikel Landa (Spa) Movistar Team 0:05:08
9 Pavel Sivakov (Rus) Team Ineos 0:07:13
10 Miguel Angel Lopez (Col) Astana Pro Team 0:07:48

שמות הרוכבים בבריחה של היום:
Andre Amador, Hector Carrettero and Jose Joaquin Rojas (Movistar), Tony Gallopin and Alexis Vuillermoz (AG2R La Mondiale), Mattia Cattaneo and Fausto Masnada (Androni-Giocattoli), Dario Cataldo, Ion Izagirre and Andrey Zeits (Astana), Antonio Nibali and Domenico Pozzovivo (Bahrain-Merida), Davide Formolo (Bahrain-Merida), Victor De La Parte (CCC Team), Joe Dombrowski (EF Education First), Krists Neilands and Ruben Plaza (Israel Cycling Academy), Thomas De Gendt (Lotto Soudal), Chris Juul-Jensen and Mikel Nieve (Mitchelton-Scott), Eddie Dunbar and Tao Geoghegan Hart (Team Ineos), Antwan Tolhoek (Jumbo-Visma), Ilnur Zakarin (Katusha-Alpecin), Bauke Mollema, Gianluca Brambilla, Giulio Ciccone and Nicola Conci (Trek-Segafredo).

עשרת הרוכבים הראשונים בפסגה הראשונה של היום:
1. Ciccone (TFS) 40 pts
2. Pozzovivo (TBM) 18 pts
3. Carretero (MOV) 12 pts
4. Vuillermoz (ALM) 9 pts
5. Nieve (MTS) 6 pts
6. Zeits (AST) 4 pts
7. Zakarin (TKA) 2 pts
8. Tolheok (TJV) 1 pt




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12