סיכום קטע 11 בג'ירו ד'איטליה: מה זה קטן, חזק ומכה שנית?

מנצח הקטע היום הוא קיילב יואן האוסטרלי שחבריו עבדו עבורו בקדמת הפלוטון וקיבלו את התוצאה לה קיוו מהספרינטר הקטן ועצמתי שלהם; דווידה צ'ימולאי מ"סייקלינג אקדמי" בעוד הופעה טובה בסדרה ומסיים חמישי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל כתבות הסיכום של הג'ירו ד'איטליה – היכנסו


מנצח הקטע של היום: קיילב יואן
מאיפה לאיפה? מהעיר קאפרי לעיר נובי ליגורה
אורך הקטע: 221 קילומטר – הקטע הארוך ביותר במרוץ השנה
דרגת קושי: 1 מתוך 5 כוכבים 


מנצח הקטע האחד עשר בג'ירו ד'איטליה הוא קיילב יואן האוסטרלי מקבוצת לוטו-סודל (Lotto Soudal) שחבריו עבדו עבורו כל היום בקדמת הפלוטון וקיבלו את התוצאה לה קיוו מהספרינטר הקטן ועצמתי שלהם. זהו הניצחון השני של יואן בג'ירו השנה, אך הוא עדיין מדורג שלישי בטבלת הניקוד של החולצה הסגולה. ארנו דמאר מסיים שני וילבש את החולצה הסגולה בקטע 12, פסקל אקרמן מסיים במקום השלישי המכובד ביחס לנפילה שהיתה לו אתמול אך מאבד את החולצה.

מסלול הקטע ה-11 של הג'ירו התחיל בקארפי – המסלול היה באורך 221 קילומטרים בדרגת קושי קלה (1 כוכבים מתוך 5) וזהו אחד מתוך 9 קטעים סך הכל שעוברים את ה-200 ק"מ בג׳ירו השנה. המסלול מישורי מאוד עם קטעים ממרוץ המילאן סן-רמו אך ללא העליות ועם סיום מישורי-אורבני רחב של כ-3 קילומטרים ללא פניות עד הקו. הקטע הסתיים בנובי ליגורה, עיירת מגוריו של פאוסטו קופי הרוכב האיטלקי שניצח 5 פעמים בג'ירו בשנים שאחרי מלחמת העולם השנייה.

מנצח קטע 11. קיילב יואן | צילום: Foto Marco

לאחר 10 קטעים של מרוץ ויום מנוחה אחד רק 162 רוכבים התחילו את הקטע ה-11 כאשר הפורש היחיד שלא יתחיל היום את הקטע הוא הספרינטר האיטלקי הצעיר של טרק-סגפרדו, מטאו מוסקטי, עקב הנפילה שהיתה בסיום הקטע הקודם בה נפל גם מחזיק החולצה הסגולה, פסקל אקרמן מקבוצת בורה (Bora-Hansgroh).

אקרמן נראה חבול היטב בסיום קטע 10 והשאלה הגדולה היתה כיצד יתאושש היום כאשר זהו קטע לספרינטרים התפור למידותיו והאם יהיה בסיכון לאבד את החולצה בהמשך הדרך לארנו דמאר מקבוצת גרופמה (Groupama-FDJ) שמדורג אחריו בתחרות הנקודות (נקודה אחת הפרש בלבד) וניצח את קטע 10 בספרינט מרשים. היה מעט מתח בסיום הקטע האחרון בין הספרינטרים המובילים, כאשר דמאר אומר על אקרמן שהוא שחצן וצריך לזכור שהג'ירו עוד ארוך וצריך להיות צנוע ולזכור שבשביל לנצח בחולצה הסגולה עליו לסיים את קטעי ההרים.

הבריחה של היום כללה שלושה רוכבים כולם איטלקים משלושת הקבוצות המקומיות בדרג הפרו-קונטיננטל. כולם כבר מוכרים לנו בשלב זה של המרוץ ולא סתם, הם הרוכבים עם מרב הקילומטרים המצטברים בבריחה אשר נאבקים בתחרות הקטנה יחסית "פוגה-פינארלו" ואלה שמותיהם ומספר הקילומטרים שהם עשו בבריחה בקדמת המרוץ עד קטע 11: מארקו פראפורטי (620 ק"מ, Androni-Giocattoli-Sidermec) דמיאנו צ׳ימה (564 ק"מ, Nippo-Fantini-Faizanè), מירקו מאסטרי (374 ק"מ, Bardiani-CSF) ייצוג איטלקי מרשים כראוי לג'ירו.

ג'ירו ד'איטליה, קטע 11 | צילום: Fabio Ferrari

הפלוטון היה בשליטה רוב היום כאשר קבוצות הספרינטרים (Groupama-FDJ, Lotto Soudal (Deceuninck-QuickStep – דאגו לשמור על פער סביר מהבריחה, 6 דקות במקסימום ולאחר מכן התייצב על אזור ה-4 דקות. העובדה שיש אינטרסים ברורים לניצחון בקטע מאפשרת לרוכבי ה-GC לנוח באופן יחסי במרכז הפלוטון ובעיקר מורידה עומס מחברי הקבוצה שלהם שאחרת היו נאלצים להשתתף במלאכת ההובלה בקדמת הפלוטון, ואלריו קונטי וקבוצת האמירויות UAE הם הנהנים העיקריים מהסיטואציה.

73 ק"מ לסיום הקטע בספרינט הביניים הראשון שמציע ניקוד בתחרות החולצה הסגולה מנצח דמיאנו צ'ימה מקבוצת הבריחה ללא מאבק משני חבריו, מאחורה בפלוטון זהו הצרפתי דמאר שעובר את הקו ראשון בזכות משיכה טובה של קבוצתו ושני עובר בטעות חבר קבוצתו של אקרמן לפניו ככה שווירטואלית דמאר הוא החולצה הסגולה לפחות עד סיום הקטע. הפער מצטמצם עם התקדמות הקטע והבריחה של היום נתפסה כ-25 ק"מ לסיום. עכשיו משנתפסה, נגמרה העבודה של הדומסטיקים שהובילו לאורך כל היום ומתחיל מאבק של מספר קבוצות לשמור על המובילים שלהם בקדמת הדבוקה ורחוק מנפילות וצרות.

מסיים חמישי. דווידה צ׳ימולאי | צילומים : נועה ארנון

ארבעה קילומטרים לסיום הקטע תוקף רוכב בודד בשם כריסטיאן ניז (INEOS) אך נתפס לאחר קילומטר אחד בלבד.
2.8 ק"מ לסיום קבוצות הספרינטרים לוחצות חזק והפלוטון נמתח בגלל המהירות הגבוהה. קיילב יואן מנצח בקטע של היום בצורה מרשימה עם תזמון מעולה כאשר הוא משתמש באקרמן (שפותח ראשון את הספרינט) כ"ליד אאוט מאן" ומנצח בהפרש ברור, דמאר מסיים שני ולוקח את הניקוד הדרוש ואת החולצה הסגולה, פסקל אקרמן מקום שלישי, אלייה ויויאני רביעי. עובדה מעניינת לגבי המנצח של הקטע – מטרת העל שלו העונה היא הטור דה פראנס ולכן הוא לא צפוי לסיים את הג'ירו הנוכחי ולפרוש בקרוב לפני קטעי ההרים הקשים שיכולים לפגוע לו בהכנות.

ישראל סייקלינג אקדמי: דווידה צ׳ימולאי הכוכב האיטלקי של סייקלינג אקדמי בעוד הופעה טובה בסדרה, מסיים חמישי את השלב ה-11 בג׳ירו ד'איטליה. זו הפעם החמישית שהשיג כאן טופ 10 והתוצאה הטובה ביותר שלו עד כה. יחד עם חברו לקבוצה רובן פלאזה ( מקום רביעי בקטע השישי) השיגו רוכביה מיקומים ראשונים בשישה שלבים בסך הכל, הישג בהחלט ראוי לציון. אבל לאיש אין ספק שהמבחן הגדול של הקבוצה והפלוטון כולו מתחיל עכשיו. כי מכאן ובעשרת השלבים שנותרו עד הסיום בוורונה ממתינים תשעה ימים הרריים רצחניים, כולם עם טיפוסים מפרכים. ״זה בהחלט הולך להיות המבחן הכי מאתגר ותובעני שאפשר לעלות על הדעת״, אמר הישראלי של אקדמי גיא ניב אשר השלים עד כה הופעה נינוחה רגועה ויציבה. אבל המטפס הישראלי ייתבע לחפור עמוק מאי פעם כדי להגשים את חלומו להיות הרוכב הישראלי השני המשלים גראנד טור אחרי ההישג של גיא שגיב בג׳ירו של שנה שעברה.

צ׳ימולאי הבהיר מיד בסיום היום שאין בדעתו לנטוש את המרוץ כדי לנסות לנצח בקטע ה-18 שעשוי להסתיים בספרינט ואמר: ״לא ויתרתי על החלום לנצח כאן אבל עכשיו גם החברים שלי יקבלו הזדמנויות״. באותה הזדמנות הצהיר שהוא מעוניין להאריך את חוזהו בקבוצה ואמר ״אני מרגיש נוח כאן. זה המקום שלי״.

קטע 12: הקטע  יוזנק מחר יום חמישי למרחק של 158 ק"מ מקואנו לפינרולו (CUNEO – PINEROLO) והוא מסלול גבעות בדרגת קושי של 3 כוכבים מתוך 5 עם עלייה משמעותית אחת בשם מונטוסו (גובה 1,248 גובה שיא) כ-32 ק"מ לסיום. זאת פעם ראשונה שהג'ירו יכלול את העלייה הזאת וזאת גם העלייה הראשונה במרוץ השנה המדורגת אחת (כלומר דרגת הקושי הגבוהה ביותר). שלושת הקילומטרים האחרונים כוללים עלייה קצרה וחדה מאוד עם אבני "פאבה" שהם אבנים משתלבות שמוסיפות לקושי. בקיצור יום קלאסי לקבוצת בריחה.

תוצאות עשרת הרוכבים הראשונים בקטע 11

עשרת הרוכבים המובילים בדירוג הכללי GC של המרוץ

שמות הרוכבים בבריחה של היום:
Marco Frapporti – Androni-Giocattoli-Sidermec
Mirco Maestri – Bardiani-CSF
Damiano Cima Nippo – Fantini-Faizanè




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22