סיכום קטע 05 בג'ירו ד'איטליה: עוד ניצחון איטלקי, וישראלי אחד שנותר במערכה

אנריקו באטלין פספס את הניצחון בקטע הרביעי וחזר כדי לתקן בקטע השני שהתקיים בסיציליה. גיא שגיב נותר הישראלי היחיד לאחר פרישתו של גיא ניב. קטע מוצלח לפלאזה ובויבין מסייקלינג אקדמי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Foto Gian Mattia D'Alberto - LaPresse 06/05/2018 BE’ER SHEVA (Israel) Sport Ciclismo Giro d'Italia 2018 - edizione 101- BE’ER SHEVA-EILAT Nella foto: Photo Gian Mattia D'Alberto - LaPresse 2018-05-06 BE’ER SHEVA BE’ER SHEVA-EILAT Nella foto: Sport Cycling Giro d'Italia 2018 - 101th edition - Team Presentation In the pic:


אנריקו באטלין מקבוצת לוטו יומבו ניצח בסנטה נינפה את הקטע ה-5 בג׳ירו ד'איטליה והוסיף לרזומה ניצחון שלישי מצטבר בקטע בג׳ירו (לאחר שניצח בקטע בודד ב-2013 ו-2014).

עוד כתבות בנושא 

גיא ניב פרש מהג'ירו ד'איטליה בגלל וירוס 
ה-BDS הפגין באיטליה נגד ישראל סייקלינג אקדמי 
סיכום הקטע הרביעי בג'ירו ד'איטליה 

באטלין האיטלקי שהפסיד בסיומת של הקטע הרביעי  שיפר את התזמון וגבר על בן ארצו הסיציליאני ג׳ובאני ויסקונטי מבחריין-מרידה בספרינט בעלייה אל קו הסיום. שלישי סיים ז'וזה גונזאלבש הפורטוגלי מקאטושה-אלפסין, ועם בונוס השניות הוא התקדם עוד קצת בדירוג הכללי.

החזית הישראלית במרוץ הייתה פחות משמחת כאשר גיא ניב נאלץ לפרוש במהלך הקטע בשל מחלה שהתחילה בלילה שלפני. הרוכב הצעיר ניסה לזנק בכל זאת למרות שהרגיש ברע בשביל לנסות לסיים את הקטע ולהתאושש בהמשך אך לשווא, לאחר כ-65 ק״מ הוא ירד מאופניו ועלה לרכב הליווי. כעת גיא שגיב נותר הרוכב הישראלי היחיד במרוץ וכל העיניים נשואות אליו תקווה שיצליח לסיים, מה שיהיה הישג יוצא דופן בגראנד טור ראשון.

יש כבר 3 פורשים בג׳ירו הנוכחי- ניב מאקדמי, הספרינטר גווארדיאני (Bardiani CSF) וסוויטסו (Baharain-Merida) שנפצע באימון על המסלול לפני הזינוק בירושלים. כלומר, בסך הכל נשארו 173 רוכבים במרוץ והמספר צפוי להצטמצם ככל שהרוכבים יעברו דרך ימי מרוץ קשים יותר ויותר.

לאחר הפתיחה הגדולה של שלושת הימים הראשונים בישראל זה היה היום השני (מתוך שלושה) של הג׳ירו בסיציליה, האי הגדול בים התיכון. הג׳ירו יגיע לקצה הדרומי של המגף באיטליה רק בקטע ה-7 ביום שישי.

המסלול של הקטע ה-5 היה מסלול גבעות שדומה מעט למסלול של יום קודם מבחינת תוואי. עם 3 עליות מדורגות ברמה 4 (הכי קלה) ושני ספרינטים ביניים.

תקרית חריגה התרחשה בתחילת הקטע כאשר הזינוק התאחר בכ-10 דקות בשל תאונה בין אחד רכבי הליווי ורוכב אופנוע אזרחי.

הבריחה של היום יצאה ישר לאחר הזינוק הנייטרלי, היא הורכבה מארבעה רוכבים- אנדראה וונדראמה (Androni Giocattoli), יוגרט זופה (Wilier Triestina), לאורן דילייר (אלוף לוקסמבורג בכביש ונג״ש בעברו) וראיין מולן (אלוף אירלנד המכהן) שניהם מקבוצת טרק-סגפרדו שסימנה את הקטע כפוטנציאל לניצחון והפגנת נוכחות.

אנריקו בארבין (Bardiani CSF) לובש חולצת המטפס הכחולה (המוביל בקטגוריית ההרים עם 11 נקודות) לא יצא לבריחה, טקטיקה נכונה כאשר שלוש העליות של היום מרוכזות בשליש האחרון של המסלול ואין סיכוי שיאבד את החולצה. קבוצת Lotto Fix-All הבלגית החלה לעבוד בקדמת הפלוטון מאמצע המרוץ על מנת לשמור על פער סביר מהבריחה, כך שלמוביל שלה טים וולנס יהיה סיכוי לנצח שוב ולקחת את בונוס השניות שעל הקו. הפרש הזמן של הבריחה מהפלוטון נע רוב הזמן סביב כ-2:30 דקות, פער קטן יחסית שאיפשר לפלוטון לסגור לקראת סיום. הקצב היה רגוע יחסית בפלוטון בחצי הראשון של היום כפי שמתבקש במרוץ קטעים ארוך שכזה.

חברי הבריחה לא התחרו על העלייה המדורגת הראשונה שהגיעה אחרי 77 ק״מ שהיא גם הנקודה הכי גבוהה בקטע (430 מטר, סנטה מרגריטה) הם המשיכו לעבוד מסודר כאשר מולן עבר ראשון וגרף 3 נקודות הרים. מספר קילומטרים אחרי הרוכבים הגיעו לספרינט הביניים הראשון של היום אותו לקח מהבריחה וונדראמה האיטלקי ומהפלוטון ללא קושי אליה ויואני (Quickstep-Floors) לובש החולצה הסגולה של הספרינטר המוביל.

בעלייה המדורגת השניה במסלול מולן מטרק-סגפרדו שוב עבר ראשון את הקו וגרף עוד 3 נקודות. מאחורה בפלוטון נפילה קטנה של מספר רוכבים ביניהם שניים מקבוצת מ-Ag2r בעיקול לפני הפסגה של העלייה ונפילה נוספת מיד לתוך הירידה של לורנס טן דאם (Sunweb) וסטיב מוראביטו (FDJ) שהחליקו בפניה.

נותר הישראלי היחיד. גיא שגיב | צילום: שגיא אונגר

הרוכבים שבבריחה הגיעו לאחר 128.4 ק״מ לנקודת ספרינט הביניים השנייה והאחרונה, ומיד נכנסו לתוך העלייה המדורגת השלישית והאחרונה של היום ״פוג׳יוריאלה ווקאיה״ שפסגתה נמצאת בקילומטר ה-132 בתוך ״וואל דל בליצ׳ה״ אזור שחווה אסון גדול בשנת 1968 אז התפרץ הר געש שפגע בצורה קשה במספר עיירות באזור.

וונדראמה מאנדרוני פרץ מהבריחה ועבר את הפסגה לבדו כדי להמשיך בסולו, כאשר הפלוטון מאחור בראשות SKY וכריס פרום סגר במהירות את הפער. בירידה לאחר מכן שוב התרסקות בפלוטון בפניה צפופה גרמה לפיצול גדול בפלוטון, מה שהדגים יפה מדוע כל הקבוצות של הרוכבים המובילים נלחמות על מיקום בקדמת הדבוקה.

10 קילומטרים לסיום הפער מהרוכב הבודד היה 21 שניות בלבד, מה שלא השאיר סיכוי לניצחון מהבריחה בקטע זה, מעניין מתי תגיע ההפתעה בג׳ירו הנוכחי. וונדראמה נתפס על ידי הפלוטון 3.2 קילומטרים לסיום.

הפיניש המותח של הקטע כלל כביש צר יחסית עם טיפוס קצר וחד 2 ק״מ לסיום עם התקפות חזקות מצד מספר רוכבים מובילים, טים וולנס העיר את הדבוקה עם ניסיון בריחה וג׳אק הייג מסקוט הוביל בקצב חזק וקבוע. פניה חדה לתוך העליה האחרונה כאשר נראה שהרוכב ג׳ובאני ויסקונטי מבחריין-מרידה נמצא במיקום נהדר, ודווקא המפסיד של הקטע הרביעי, אנריקו באטלין, נתן ספרינט ועקף את בן ארצו ויסקונטי כמה מטרים לפני הקו.

מיגל אנחל לופז מאסטנה הפסיד 42 שניות בסיום וכמעט 2 דקות בדירוג הכללי.

אין שינוי בחולצה הורודה כאשר רוהאן דניס ממשיך להוביל בשנייה אחת על טום דומולאן, מה שצפוי להשתנות היום  כשדומולאן שהוא המטפס הטוב מבין השניים ייאבק על החולצה הורודה עם המטפסים הטובים בעולם בעלייה הארוכה של הר אטנה.

גיא שגיב מקבוצת סייקלינג אקדמי סיים במקום ה-135, 8:22 דקות אחרי המנצח, רובן פלאזה וגיום בויבון מסיימים 44 ו-47 בהתאמה עם זמן נהדר של 21 שניות אחרי המנצח.

היום בסיום הקטע השישי יהיה מבחן אמיתי ראשון לרוכבים עם שאיפות לפודיום בדירוג הכללי. הרוכבים יצאו מקאלטניסטה למסלול גבעות באורך 164 ק״מ שנגמר בהר הגבוה אטנה, בסמוך למצפה כוכבים. זהו סיום בעליה חדשה וקשה ביותר (מדורגת 1, בגובה 1,736 מטר) באורך 15 ק״מ עם שיפוע ממוצע 6.5% ושיפוע מקסימאלי של 15%.


קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38