סיכום משחה תנינים: המשחה הכי יפה בארץ

הים היה יותר מנוח ואף הלך והשתפר במהלך המשחה, המים היו צלולים במידה מופלגת ואת פני מאות השחיינים קידמו להקות גדולות של דגים במשחה שלרגלי קיבוץ מעגן מיכאל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום: צלמי שוונג

תחרות שחייה ברמות הגבוהות ביותר, בכיכובם של מיטב שחייני המים הפתוחים והטריאתלטים של ישראל, יחד עם חוויית ים מפנקת, חיכתה למשתתפי משחה התנינים לזכרם של נירי ועמירם ורד. מי שהבריז, הפסיד. את גורם ההרפתקה, סיפקו הפעם תחזיות ים מתנגשות בין אתרי חיזוי מזג האוויר והים השונים, שלא הצליחו להחליט ביניהן אם גובה הגלים ב-8:00 בבוקר יהיה 20 ס"מ או 2 מטרים. במהלך לילה של משמרת תצפית על החוף, התברר לאן נושבת הרוח (מזרחה) וב-03:00 לפנות בוקר התברר סופית שהים יהיה נוח.

בסוף, הים היה יותר מנוח, והלך והשתפר במהלך המשחה. המים היו צלולים במידה מופלגת, ואת פני מאות השחיינים קידמו להקות גדולות של דגים, כבר החל מאיגוף האי הראשון. אגודות השחייה של דולפין נתניה ובני הרצליה התייצבו בהרכבים רחבים. יחד איתם הגיעו קבוצות איש הברזל והטריאתלון טרי מעגן מיכאל, ניטרו, זון 3, טרייהארד ואתגרית עוטף עזה. בין שחייני המאסטרס הגיעו קבוצות גדולות של שחייני אקוותיקים, עולם המים, איזי סווים, ועוד.

שחייני נבחרת ישראל במים פתוחים הגיעו בהרכב החזק ביותר שלהם, ולצדם הגיעו גם ארבעה מנציגי נבחרת ישראל בטריאתלון, בראשות שחר שגיב שסיים במקום ה-14 באליפות העולם בחודש האחרון. רבים מהמדליסטים והמצטיינים באליפות אירופה למאסטרס בשחייה התייצבו גם הם, ויחד עמם הגיעו גם אנשי ברזל מובילים, בוגרי אליפויות העולם היוקרתיות של איירונמן בקונה, הוואי.

המקצה הארוך (4.5 ק"מ)

מקצה ה-4.5 ק"מ זינק ראשון, כשבחוד צעירי נבחרת ישראל עם מתן רודיטי (חמישי באליפות אירופה במים פתוחים בחודש שעבר), שחר רסמן (מקום 16 בעולם באליפות העולם בשנה שעברה), עידן מורדל (אלוף ישראל ב-5 ק"מ בבריכה) ובר סולובייצ'יק (מדליסט באליפות אירופה לנוער מהקיץ האחרון).

בשעטת הסיום לחוף חצה עידן מורדל ראשון את הקו (52:23 דק'), שני סיים בר סולובייצ'יק (52:26 דק') ושלישי הגיע מתן רודיטי (52:27 דק'), כששחר רסמן דולק צמוד בעקבותיו. יונתן אחדות הצעיר מירושלים, הצליח להחזיק עם המובילים המנוסים כמעט כל הדרך, וסיים חמישי בתוצאה יפה של 52:39 דק'.

בין הבנות, ראשונה חצתה את הקו הנערה טל אשכנזי מעמק יזרעאל (1:00:01 ש'), שנייה סיימה עדינה פאור הוותיקה (1:04:11 ש'), ושלישית הגיעה גיא שלגל מדולפין נתניה (1:06:01 ש').

שלושת המקומות הראשונים בקטגוריית המאסטרס פרו (שקיימת רק במקצה הארוך) הלכו לאורי סלע מעולם המים (ראשון), לטל סנונית מאקוותיקים (שני) ולבן אנוש (שלישי). במאסטרס פרו לנשים ראשונה סיימה עדינה פאור, שנייה הגיעה שלומית דקל ברק, ושלישית רונדה ניסמן הבלתי נלאית.

המקצה הבינוני (3 ק"מ)

במקצה הבינוני הוביל וניצח אור חורב לוי הצעיר מבני הרצליה, שגם זכה לפני שלושה שבועות במקום הרביעי באליפות העולם לנוער לבני גילו במים פתוחים. לוי חצה את הקו ב-35:54 דק'. שני סיים יואב וינבאום הצעיר מדולפין נתניה ב-37:01 דק', ובמקום השלישי הגיע אלוף ישראל בטריאתלון שחר שגיב ב-37:27 דק', כשטריאתלט נבחרת ישראל רועי זוארץ 7 שניות אחריו.

בין הנשים במקצה זה סיימה ראשונה רז פורודוסו ממכבי רוד-ראנר ונבחרת ישראל בטריאתלון ב-39:06 דק', שנייה הגיע ליאור אביב ב-42:52 דק', ושלישית חצתה את הקו רז מור מדולפין נתניה ב-43:16 דק'.

המקצה הקצר (1.5 ק"מ)

המקצה הקצר היה מהיר ועצבני. ניצח בו נעם לבקוביץ' ממכבי חיפה ב-20:24 דק'. שני סיים עמית יעקבי גם כן ממכבי חיפה ב-21:17 דק' ושלישי הגיע עילי אמירי ב-21:17 דק'. בין הבנות ניצחה שני סספורטה מבני הרצליה ב-24:13 דק', שנייה סיימה נטע רוזין מהפועל ירושלים ב-24:15 דק' וסגרה את הפודיום הכללי למקצה הגר אגמון במקום השלישי גם כן ב-24:15 דק'. חמש שניות אחרות כך, הגיעה רביעית בין הנשים, טריאתלטית נבחרת ישראל גל רובננקו.

למקצה העממי הצטרפו רבים מהשחיינים המנוסים והמהירים, וארבעת הטרי אתלטים של נבחרת ישראל, שליוו את השחיינים הצעירים ואת המתנסים החדשים בשחייה ימית.

ניקוד ליגת זוגס לאחר משחה תנינים יתעדכן במהלך השבוע הקרוב, לקראת משחה פורט2פורט שקבוע ל-12 באוקטובר.

להרשמה למשחה הבא בליגת זוגס – לחצו כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג