סיכום מרתון ווינר ירושלים 2014 | שיאים נוצרו בשביל שמישהו ישבור אותם

גם אצל הגברים וגם אצל הנשים נשבר היום שיא מסלול, מה שהעלה את מפלס האושר בבירה הירושלמית, מי בכה ומי זכה? בזירה הישראלית נגה מקטה הרשים מאוד בעליות ויערה זנגי ניצחה מבין הישראליות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

גם אצל הגברים וגם אצל הנשים נשבר היום שיא מסלול, מה שהעלה את מפלס האושר בבירה הירושלמית, מי בכה ומי זכה? בזירה הישראלית נגה מקטה הרשים מאוד בעליות ויערה זנגי ניצחה מבין הישראליות

מאת:דני בורשבסקי


תמונת המצב בקרב על ההובלה של מקצה המרתון אצל הגברים התבהרה מהר יחסית, עוד לפני חצי המרחק, כשכבר אז היה ברור שארבעה רצים מתמודדים על התואר. אחד מהם היה אברהם קאבטו קטלה האתיופי האלוף מהשנה שעברה ושלושה נוספים היו רצים מקניה – רונאלד קימלי, פטריק מוריוק ולוקה צ'לימו שהוזכר כפייבוריט לניצחון.


רונאלד קימלי. חוצה את קו הסיום ישר לזרועותיו ניר ברקת צילומים: פלאש 90


עוד כתבות בנושא
>
כתבת תמונות ותוצאות ראשונות ממרתון ירושלים 2014


קטלה לא היה מספיק טוב הפעם לעומת שלושת הקנייתים, שלקראת סיום רק קימלי ומוריוק המשיכו לבד. בסופו של דבר קימלי הצליח לפתוח מבערים ולגבור גם על יריבו האחרון כדי לנצח בשיא מסלול חדש של 2:16:08 ש'. מדובר בשיפור של 21 שניות לשיאו הקודם של קטלה, מה שזיכה את קימלי בפרס כספי של 10,000 דולר. קימלי מחזיק בשיא אישי של 2:11:00 ש' אותו קבע במרתון ניירובי בקניה והוא מתמחה בריצות בעליות, כך זה גם נראה היום, גם כשגלי החום שהגיעו כשעתיים מזינוק המרתון החלו להכות ברצים.


קרב מרובע. חוד החנית של הדבוקה המובילה במקצה המרתון


גם אצל הנשים נוצרה דבוקה של ארבע רצות, וגם כאן אחת מהן היתה האלופה, במקרה הזה מהשנתיים האחרונות – מיהירט אנמו אנטוניוס האתיופית. הקרב בין ארבע הנשים, שתי אתיופית ושתי קנייתיות, היה צמוד בהרבה עד לקו הסיום. גם כאן האלופה המכהנת הפסידה לאלמטסהאי דמסה מספין, שקבעה 2:47:23 שניות והקדימה בארבע שניות בלבד את בת ארצה למלם יחן. אבבטש בולבולה הקנייתית סיימה שלישית בין הנשים בהפרש של 7 שניות מהמנצחת, ואנטוניוס סיימה במקום הרביעי בלבד. מספין, שמחזיקה בשיא אישי של 2:34 שעות ממרתון רומא, שיפרה בחמש מאיות את שיא המסלול של אנטוניוס.


דמסה מספין. מאבק איתנים בין המעצמה מקניה והמעצמה מאתיופיה


בתחרות בין הישראלים, לירן רז שהיה הישראלי השני במרתון תל אביב ומתחרה בשנה הרביעית בטריפל המרתונים הישראלים, קיווה לנצח כמו בשנה שעברה. מצד שני, כדי לנצח בין הישראלים במרתון ירושלים צריך לרדת מזמן של 3 שעות, וזו היתה המטרה שרז לא עמד בה. מצד שני, רץ ישראלי אחר, נגה מקטה, הפגין יכולת הרבה יותר טובה ולמעשה כבר בקילומטר ה-20, בדרך לעיר העתיקה, היה ברור שהוא יהיה הישראלי הבכיר במרוץ הזה.

הרץ בן ה-26 שמחזיק בשיא אישי של 2:36 ש' ממרתון טבריה 2013 ורק לפני שבועיים סיים עשירי במרוץ כפר סבא לעשרה קילומטרים, נראה מצוין בכבישי ירושלים ובעיקר בעליות וסיים בזמן של 2:41:56 ש', אחת התוצאות הטובות ביותר שהושגו על ידי רץ ישראלי בירושלים (התוצאה הטובה ביותר שייכת לאסרט ממו, 2:32 ש'). מקטה סיים במקום השביעי הכללי ונראה שאם לא היה רץ לבדו כמעט לאורך כל הדרך – היה יכול להשיג זמן טוב יותר. ולדי יכסל סיים שני בין הישראלים בזמן של 2:51:35 שעות וניר דפני שלישי בזמן של 2:55:00 ש'.


גם בחצי הרתון היו הפתעות. רמי לוי הזניק את הרצים, אבל לא היו הנחות לאף אחד

היה מרגש מאוד לראות את הרביעי בין הישראלים, חיים זרגרי בן ה-54, שרץ את המרתון ה-30 בחייו וגם בו הצליח לרדת מגבול 3 השעות ולקבוע 2:59:04 שעות. לירן רז סיים חמישי בלבד בין הישראלים בזמן של 3:00:41 שעות והקדים ב-20 שניות את רפאל גרטי, שהתחרה כמוהו במרתוני טבריה, תל אביב וירושלים.

המנצחת בין הישראליות היתה יערה זנגי, שבתחילת השנה סיימה רביעית בין הנשים במרתון טבריה בזמן של 2:53:50 ש'. הפעם היא קבעה תוצאה של 3:14:08 שעות. אורנה בלאו הוותיקה היתה שניה בין הישראליות עם תוצאה של 3:37:18 שעות וגם היא השלימה דאבל אחרי שהשתחרתה בתחילת השנה במרתון טבריה.

בריצת חצי המרתון ראינו מופע סולו של האורח מאתיופיה זיילה גברה, שדהר לבדו את 21.1 ק"מ שגם הם לוו בעליות קשות מאוד בדרך לקו הסיום בתוצאה של 1:11:31 ש'. בן ארצו אגזייבר גדמו סיים שני בזמן של 1:15:02 ש' ומרכוס רוג'ריו קוסטה הברזילאי סיים שלישי 1:16:50 ש'. התחרות הצמודה יותר היתה בקרב על המקום הראשון בין הישראלים. קובי רוטר ומושיקו ישרים היו קרובים אחד לשני גם במרוץ כפר סבא האחרון (ישרים סיים 12 ורוטר 15). הפעם רוטר היה המהיר ביותר והוא חצה את קו הסיום בזמן של 1:20:37 ש' כשישרים איטי ממנו בעשר שניות בלבד.

אדינה קואץ' הקנייתית ניצחה בין הנשים בזמן של 1:22:00 ש' והקדימה ב-18 שניות את לורנה קרולימה צ'מטאי הקנייתית שגרה בארץ ומייחלת לאזרחות. הראשונה בין הישראליות היתה סבטלנה בחמנד, אלופת ישראל במרתון, שקבעה בחצי המרחק בירושלים 1:26:24 ש'. 

21.3.2014


דני בורשבסקי
עיתונאי שחולה ספורט וכותב על זה




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג