סיכום מרתון ברלין 2016 || קנניסה בקלה עם פיניש מדהים במרתון ברלין; קיפסאנג שני

קנניסה בקלה עקף את וילסון קיפסאנג שהוביל לאורך כל המרתון וחצה את שער הסיום בזמן של 2:03:04 שע', התוצאה השנייה בטיבה אי פעם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מרתון ברלין פשוט לא מפסיק להדהים: במסלול המהיר שלו, במזג האוויר שהוא כמעט תמיד מושלם, ובמיוחד ביכולת הפנומנלית של הכוכבים שלו. הפעם היה ידוע הרבה מראש שאליוד קיפצ'וגה, מי שנחשב למרתוניסט הטוב בעולם כיום, לא ירוץ בגלל שהשתתף בחודש שעבר במשחקים האולימפיים בריו. ובכל זאת, מארגני מרתון ברלין תמיד יודעים לארגן מרוץ מותח, והיום (ראשון) קיבלנו את אחד המותחנים הגדולים בהיסטוריה שלו.

6

בקלה ניצח עם התוצאה השנייה בטיבה בכל הזמנים 2:03:04 שע'

קנניסה בקלה הוא ללא ספק אחד מגדולי הרצים למרחקים ארוכים בהיסטוריה. אחרי שפרש מהמסלול, הוא התחיל ב-2014 את קריירת המרתון שלו שהחלה בניצחון במרתון פאריס, אלא שעד היום זה היה הניצחון היחיד שלו. עם כמה פציעות באמצע וחוסר מזל הוא לא הוזכר בנשימה אחת עם בכירי המרתוניסטים הקנייתים, אבל היום הוא עשה את זה בגדול כשהפך לנצח האתיופי הראשון במרתון ברלין מאז היילה גברסילאסי ב-2009.

בקלה ניצח את מרתון ברלין עם התוצאה השנייה בטיבה בכל הזמנים 2:03:04 שעות, זמן שאיטי ב-7 שניות משיאו העולם של דניס קימטו ומהיר בשנייה אחת משיאו האישי של אליוד קיפצ'וגה. ולחשוב שבתחילתו של המרתון הזה, לפחות על גבי מסך הטלוויזיה, הוא לא נראה כמי שעומד לנצח. בקלה רץ בדבוקה שהיתה כמעט כולה על טהרת הרצים הקנייתים, כשלמעשה מכתיבי הקצב היו מקורביו של יריבו הגדול וילסון קיפסאנג. שיאן העולם לשעבר הגיע למרתון הזה במטרה להחזיר לעצמו את שיאו העולמי, וכך זה היה נראה.

קיפסנג 5

בקלה הצליח לעקוף את קיפסאנג ולדהור כל הדרך אל שער ברנדנבורג

הריצה נפתחה בקצב מטורף ואפילו מוגזם של 2:40 דקות לקילומטר הראשון, כשלאחר מכן הוא התמתן אבל עדיין נשאר כל הזמן סביב קצב שיאו העולם של דניס קימטו. בקלה וקיפסאנג כל הזמן רצו ליד מכתיבי הקצב כשלצידם בחלקים גדולים של המרתון היה גם ססאי למה האתיופי. בקילומטר ה-30 קיפסאנג פרץ קדימה ונדמה היה שזה "המהלך המנצח" אבל בקלה הגיב מיד ונצמד אליו. לאחר 5 קילומטרים נוספים קיפסאנג שוב פרץ ובקלה שוב הגיב כדי להיצמד אליו.

בקילומטר ה-41 בקלה הצליח לעקוף את קיפסאנג ולדהור כל הדרך אל שער ברנדנבורג ומשם אל שער הסיום. האתיופים השלימו דאבל במרתון ברלין כשבנשים כאברו קבדה ניצחה בין הנשים בזמן של 2:20:45 שעות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג