סיכום מרתון בוסטון 2016: מי צריך שיא עולם?

למרות הטמפרטורות הנוחות, הרוחות בבוסטון היקשו על ריצה מהירה, אבל כשחוגגים את המהדורה ה-120 של המרתון העתיק בעולם מספיק להתפעל מהתפאורה והמאבקים על המקומות הראשונים, וגם השליטה האתיופית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בעידן שבו מרתונים רבים ברחבי העולם נמדדים לפי התוצאות של המנצחים, עושה רושם שבמרתון בוסטון לא צריכים את זה. נכון שבשנת 2011 ג'פרי מוטאי קבע על המסלול הזה את תוצאת המרתון המהירה עד לאותו פרק זמן, אבל מאז אף מנצח בבוסטון לא ירד מ-2:08 שעות ועם זאת המרתון הזה לא מאבד מהיוקרה שלו.

לליסה דסיסה ולמיו היילה רצים אתיופים מרתון בוסטון 2016

נשארו לבד מהקילומטר ה-25. למי היילה (מימין) ולליסה דסיסה | צילום: ArnoldReinhold

זה הרבה בגלל המסורת, בכל זאת זה המרתון השנתי העתיק בעולם שחגג אתמול (ראשון) 120. זה גם בגלל המסלול המיוחד שיוצא מפרברי בוסטון ומסתיים במרכז העיר, ולא סתם מאות אלפי תושבים מצביעים ביום הזה ברגליים וממלאים כמעט כל חלק במסלול כדי לעודד את 30 אלף הרצים ברי המזל.

בדומה לשנים הקודמות, גם אתמול היו פייבוריטים בבוסטון לפני יריית הזינוק. בגברים היה זה לליסה דסיסה האתיופי שפינטז על תואר שלישי בבוסטון ואצל הנשים היו אלה שתי אתיופיות אחרות, טיקי גלנה וטירפי צגאי. אבל כבר בקילומטרים הראשונים, גם אצל הנשים וגם אצל הגברים, אפשר היה להבין שהמרתון הזה יהיה איטי יחסית בשני מקרים, מה שנותן פתח להזדמנויות גדולות עבור כוכבים חדשים.

האמת היא שזה לא נכון להגיד "כוכבים חדשים", העניין הוא שבריבוי של מרתוניסטים מהירים קשה מאוד לעקוב אחרי מי שלא הטביע את חותמו במרתונים גרנדיוזים כמו לליסה דסיסה. ואחד כזה הוא בן ארצו למי היילה, שזה היה המרתון השביעי שלו והוא הגיע לבוסטון עם שיא אישי מרשים במיוחד של 2:04.33 שעות ממרתון דובאי השנה. אגב, הקצב בבוסטון היה איטי מהתחלה הרבה בגלל רוחות פנים, ובסופו של דבר אחרי 25 קילומטרים זה כבר הפך לקרב ראש בראש בין דסיסה להיילה. הם רצו יחד את 15 הקילומטרים הבאים ואז השאלה הייתה מי ילחץ טוב יותר על הדוושה. זה היה למי היילה, שברח ליריבו בדקות האחרונות וחצה ראשון את קו הסיום בזמן של 2:12.45 שעות. הוא זכה ב-150 אלף דולר ואחרי ניצחונות במרתונים קטנים יותר כמו ציריך, ורשה ואפילו דובאי הוא נכנס לרשימה מאוד מכובדת של רצים, ואולי גם הבטיח את מקומו בסגל של המשלחת האתיופית למשחקים האולימפיים בריו. דסיסה סיים שני 47 שניות אחריו והאתיופים השלימו סוויפ כשאימאנה צגאי סיים שלישי בזמן של 2:14.02 שעות. רביעי הגיע ווסלי קוריר, חבר הפרלמנט הקנייתי, שראה מקרוב מאוד את הגב של צגאי והגיע שלוש שניות אחריו.

אטסדה באיסה רצה אתיופית מנצחת מרתון בוסטון 2016

הגיחה מאחור. אטסדה באיסה | צילום:Gr5

המרוץ לנשים היה מותח יותר כי ברוב השלבים שלו הדבוקה המובילה הורכבה מארבע רצות שאף אחת מהן לא הגיעה ראשונה אל קו הסיום בסופו של דבר. הרצות שכנראה "מיהרו מדי" היו ולנטין קיפקטר, פלומנה דניאל וג'ויס קיפקרוי הקנייתי וגם האתיופית טירפי צגאי שבאותו רגע נראתה כמו הפייבוריטית. בסופו של דבר, כשנותרו כשלושה קילומטרים לסיום וחלק מרצות הדבוקה המובילה נחלשו, הגיחה מאחור אטסדה באיסה האתיופית, שניצחה בזמן של 2:29.13 שעות. אחרי שני ניצחונות במרתון פריז ועוד שני ניצחונות בשיקגו, באיסה השיגה ניצחון בכורה בבוסטון והקדימה ב-44 שניות את טירפי צגאי, אלופת מרתון ברלין ב-2014. את הפודיום היחיד עבור הרצים מקניה השיגה ג'ויס קיפקרוי שהגיעה שלישית בנשים בזמן של 2:30.50 שעות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג