סיכום השבוע הראשון בג'ירו ד'איטליה 2016: שבוע בסימן גרמני ובסיומת איטלקית בטוסקנה

אנדרה גרייפל ומרסל קיטל שלטו בספרינטים, ברמבילה חגג את ניצחון חייו והקרב על התואר פתוח לגמרי. היכנסו לקרוא מי מתמודד עליו ולצפות בכל התקצירים של השלבים עד עכשיו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
טום דומולאן רוכב אופניים הולנדי מנצח קטע בג'ירו ד'איטליה
טום דומולאן רוכב אופניים הולנדי מנצח קטע בג'ירו ד'איטליה

סיכום השבוע הראשון בג'ירו ד'איטליה; סיכום השבוע השני

הג'ירו ד'איטליה החל השנה בהולנד עם שלבים שטוחים שנוצרו עבור הספרינטרים. רק בשלב הרביעי הגיעו הרוכבים לראשונה לארץ המגף – ממש בתחתית (דרום) המגף עצמו. השבוע הראשון התאפיין בהרבה מאוצים המוניים לקו הסיום, אף גם בשלושה שלבי ביניים שכללו עליות, בהן נורו היריות הראשונות בקרב על הניצחון בג'ירו כולו.

הוביל את השלב השמיני. טום דומולאן בג'ירו 2016

כבר לא מחזיק בהובלה. טום דומולאן | צילום: ERIKT

קטע ראשון: נגד השעון קצר בעיר אפלדורן במרכז הולנד. מרחק 9.8 ק"מ. שלב שטוח פלס, עם לא מעט סיבובים טכניים. טום דומולאן ההולנדי מקבוצת ג'יאנט-אלפסין ניצח בעשיריות שנייה בודדות לפני פרימוז רוגליץ' מקבוצת לוט-יומבו ההולנדית. דומולאן לבש את החולצה הוורודה הראשונה של הג'ירו לשנת 2016, והראשונה שלו בקריירה. אבל רק 11 שניות אחריו, במקום החמישי, סיים מרסל קיטל הגרמני, בעבר חברו של דומלאן לקבוצה, ועתה במדי אטיקס-קוויקסטפ. מטרתו של קיטל, שהחל את הקריירה כרוכב נגד השעון, היתה לתת שלב מהיר ככל שניתן, כדי להעמידו בעמדת זינוק להילחם על החולצה הוורודה בשלבים הבאים, בזכות שניות הבונוס שניתנות למנצחי השלבים – שלבים שקיטל, הספרינטר-על, כיוון אליהם מראש.

קטע שני: 25 ק"מ בלבד מאפלדורן, זינקו הרוכבים מהעיר ארנהם בהולנד. 190 ק"מ שטוחים ומישוריים לקחו את הרוכבים בעיקוף גדול לעיר ניימיכן, שנמצאת רק 20 ק"מ מארנהם. העיקוף הגדול לקח את הרוכבים צפונה, מערבה, דרומה, ואז בחזרה לניימיכן. אחרי שהבריחה הוחזרה, הספרינטר הגרמני מרסל קיטל הראה לכולם כמה רמות הוא נמצא מעל יתר הדבוקה. ניצחון עצמתי לקיטל, שעם 10 שניות הבונוס על הניצחון בשלב, הקפיץ את עצמו למקום השלישי בדירוג הכללי.

קטע שלישי: עוד שלב שטוח של 190 ק"מ, אבל הפעם בכיוון ההפוך. אמנם חוזרים מניימיכן לארנהם בעיקוף מזרחי, אבל המנצח נשאר שוב – מרסל קיטל. בעוד ספרינט דומיננטי כבש קיטל הפעם גם את החולצה הוורודה הראשונה שלו בזכות 10 שניות בונוס נוספות. האיטלקים אליה ויויאני מקבוצת סקיי וג'יקומו ניצולו מקבוצת טרק-סגפרדו נאלצים להסתפק במקומות 2-3.

יום שינוע ומנוחה – היום הרביעי נוצל למנוחה, טיסה (הרוכבים) ונסיעה (האוטובוסים, הרכבים ומשאיות הקבוצות) לקצה הדרומי של איטליה.

קטע רביעי: 200 ק"מ מהעיר קטנזארו בדרום המגף האיטלקי לאורך חוף הים הטירני, עד פראיה א-מארה. בריחה מוקדמת נאספה על ידי הדבוקה המתעוררת. בערך 30 ק"מ לסיום יצאה חבורת בריחה שנייה לדרך. הפרס עשוי היה להיות לא רק ניצחון שלב, אלא גם חולצה וורודה. כולם ידעו שלמרסל קיטל לא יהיה סיכוי להחזיק את חולצת המוביל בשלב הקשה הזה. מדבוקת הבריחה השנייה נותר לבסוף לבדו רק דייגו אוליסי האיטלקי מקבוצת למפרה-מרידה. אוליסי הצליח להניף ידיים לניצחון בסיום, אבל סגירה מהירה של טום דומולאן שסיים שני, החזירה לכתפיו את ההובלה בדירוג הכללי. ההולנדי חזר ללבוש וורוד.

קטע חמישי: שלב ארוך וקשה של 233 ק"מ, מלא גבעות מתגלגלות, לקח את הרוכבים מפראיה א-מארה ל-בנוונטו. רביעיית בריחה התגבשה – בכיכובם של רוכבי בריחות מוכרים כמו אמטס צ'ורוקה הבאסקי ופאבל ברוט הרוסי. לקראת הסיום, קבוצת לוטו, וקבוצת טרק-סגפרדו, התחילו להרים את הקצב. 6 ק"מ לסיום הבריחה נאספה. בספרינט הסיום, נראה היה שאנדרה (הגורילה) גרייפל הגרמני קפץ מוקדם מדי, אבל הכוח האדיר של הגרמני והיכולת שלו להחזיק את הספרינט מאות מטרים, הביא לו ניצחון ראשון (וניצחון שלישי לגרמניה) בג'ירו 2016. גרייפל העקבי ניצח שלב בכל אחד מהגרנד טורים בהם השתתף מאז 2008.

קטע שישי: 157 ק"מ מפונטה לרוקסורו שבלב איטליה, הביאו את הסיום ההררי הראשון בג'ירו השנה, בדרום רכס הרי האפנינים המרכזי. דבוקת בריחה של שלושה רוכבים יצאה לדרך, אך הצטמצמה בהמשך לשניים בלבד. שלושה רוכבים נוספים זינקו קדימה והצטרפו לבריחה. חוסר החלטיות בדבוקה הביא את חמשת הבורחים לתחילת העלייה האחרונה (19 ק"מ לסיום) עם יתרון של 6:30 דק'. בדבוקה, אסטאנה החלה בהכתבת קצב רצחני מלפנים לטובת המועמד שלהם לניצחון – וינצ'נזו ניבאלי. בהמשך, מוביסטאר לקחו את המושכות בדבוקה לטובת המוביל שלהם, שמחפש ניצחון ראשון בג'ירו – אלחנדרו ואלוורדה הספרדי.

אסטאנה שלחה התקפה של יקוב פוגלסנג הדני במעלה הכביש. אחר כך, יצא ניבאלי להתקפה, עליה הצליחה חבורת המועמדים לניצחון להשתלט. טום דומולאן ניצל את ההזדמנות לתקוף בהפתעה. מלפנים, היתרון של טים וולנס הבלגי היה גדול מספיק בשביל להבטיח לו את ניצחון השלב. בינתיים, פוצוביבו האיטלקי מקבוצת AG2R ואילנור זקארין הרוסי מקבוצת קטושה, רדפו יחד עם דומולאן אחרי יקוב פוגלסנג. כשהגיעו אליו, החלו מאבקי המיקום לטובת שניות הבונוס שמגיעות לשלושת המקומות הראשונים. טים וולנס הבלגי מקבוצת לוטו-סודאל חצה את הקו ראשון, פוגלסנג שני וזקארין שלישי. אילנור זקארין, שבלט בשלב הלפני-אחרון בג'ירו של 2015, ביסס את עצמו כאחד המועמדים לניצחון במהדורה הנוכחית של הג'ירו ד'איטליה. טום דומולאן עשה מספיק כדי לשמור על החולצה הוורודה וגם לקחת כמה שניות מהמועמדים האחרים לניצחון.

קטע שביעי: 211 ק"מ של גבעות מתגלגלות דרך מרכז איטליה, מסולמונה שבאזור אברוצו, לפוליניו שבאזור אומבריה. קבוצת לוטו-סודאל הבלגית זיהתה את השלב כמתאים לאנדרה גרייפל. דבוקת הבריחה ההכרחית יצאה ונאספה. מרסל קיטל סבל מתקלה טכנית קילומטרים בודדים לסיום וכל אפשרות שלו להתמודד על הניצחון אבדה. במאות המטרים האחרונים לוטו-סודאל איבדה שליטה על הדבוקה כאשר קבוצת אוריקה-גרינאדג' פרצה קדימה. גרייפל נראה תקוע בין רוכבים מאחור. הגרמני הגדול חתך לצד החיצוני של העיקול האחרון בלי לאבד מהירות, ופרץ משם חזרה למרכז בכוחות עצמו. העצמה והמהירות של הגורילה שוב הכריעו את כל הספרינטרים האחרים. ניצחון שני לאנדרה גרייפל, ורביעי לגרמניה בג'ירו (2 לקיטל, 2 לגרייפל). צמרת הדירוג הכללי לא עברה שינוי של ממש.

קטע שמיני: 186 ק"מ מפוליניו באומבריה, לארצו בטוסקנה. 25 הק"מ האחרונים כללו טיפוס בדרך כורכר לאלפה דה פוטי, לפני הירידה על הכביש לסיום בארצו. דבוקה של 13 רוכבים הצליחה לברוח, אבל מרדף של קבוצות המובילים יצר לחצים בבריחה שהתחילה להתפצל. הראשון לצאת קדימה מהבריחה היה מטאו מונטאגוטי האיטלקי מ-AG2R. אחריו יצא אלסנדרו דה-מרקי מ-BMC ואחריהם רדף ג'יאנלוקה ברמבילה מאטיקס-קוויקסטפ. ברמבילה כבר הוכיח לפני חודשיים את יכולתו על דרכי עפר הרריות כשסיים שלישי במרוץ הסטרדה ביאנקה בטוסקנה, בעיר השכנה סיינה. ברמבילה לא בזבז זמן כשחלף על פני דה-מרקי ומונטאגוטי והחל ללחוץ קדימה במטרה לזכות בניצחון שלב החשוב בקריירה שלו. מאחור, טום דומולאן בוורוד החל להראות סימני שבירה, והמועמדים לניצחון שזיהו זאת, מיד התנפלו בהתקפות. ברמבילה החזיק מעמד וזכה כמו גדול בניצחון השלב, אבל הגדיל לעשות כשמרווח הניצחון המכובד, הביא לו גם את החולצה הוורודה. מאחור, אלחנדרו ואלוורדה הוביל את דבוקת המובילים שסיימה 1:10 דק' לפני דומולאן המתעייף.

ברמבילה המאושר הירבה לנשק את החולצה הוורודה על דוכן המנצחים, ולשלב 9 נגד השעון יזכה לזנק אחרון לשלב הנג"ש הארוך והטכני של ג'ירו 2016 (40.5 ק"מ). טום דומולאן ינסה להחזיר לכתפיו את החולצה הוורודה במקצה המומחיות שלו – נגד השעון. יתר המועמדים לניצחון ינסו לצבור שניות נגד מתחריהם. אחרי השלב נגד השעון (שלב 9), יצאו הרוכבים ליום המנוחה השני בג'ירו. בינתיים, קשה להצביע על מועמד מוביל לניצחון בדירוג הכללי בסיום הג'ירו בטורינו.

טבלת 15 המובילים בדירוג הכללי אחרי שלב 8

1 ג'יאנלוקה ברמבילה (איטליה) – אטיקס-קוויקסטפ 33:39:14 שע'
2 אילנור זקארין (רוסיה) – קטושה 0:23 +
3 סטיבן קרויסוויק (הולנד) – לוטו-יומבו 0:33 +
4 אלחנדרו ואלוורדה (ספרד) – מוביסטאר 0:36 +
5 וינצ'נזו ניבאלי (איטליה) – אסטאנה 0:45 +
6 אסטבן צ'אבז (קולומביה) – אוריקה גרינאדג' 0:48 +
7 ריגוברטו אוראן (קולומביה) – קנונדייל 0:49 +
8 ראפאל מייקה (פולין) – טינקוף 0:49 +
9 דומניקו פוצוביבו (איטליה) – AG2R לה מונדיאל 0:54 +
10 מיקל לנדה (ספרד) – סקיי 1:03 +
11 טום דומולאן (הולנד) – ג'יאנט-אלפסין 1:05 +
12 יקוב פוגלסנג (דנמרק) – אסטנה 1:12 +
13 אנדריי אמאדור (קוסטה ריקה) – מוביסטאר 1:19 +
14 בוב יונגלס (לוקסמבורג) – אטיקס-קוויקסטפ 1:21 +
15 סרגיי פירסאנוב (רוסיה) – גזפרום-רוסוולו 1:21 +


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • Rope הגיב:

    Heckuva good job. I sure apicerpate it.

  • Cheyenne הגיב:

    that the majority of Japanese belonged to this type. Bälz described the Choshu type as being tall and oval-faced with thinly drawn eyes and a narrow nose, and he said that this was an elegant look found among some noble faFiiles.mrom my personal experience, I would say that the "Choshu type" Japanese may easily be confused for some Chinese people, whereas most of the "Satsuma type" Japanese are very obviously Japanese.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38