סיכום העונה שהייתה – חלק ב'

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:אייבי גילת

&nbsp

בחלקו השני של סיכום עונת אופני הכביש אייבי גילת יורד לפרטים הקטנים ומסכם מי היה רוכב השנה, תגלית השנה, הקבוצה של השנה, מי אכזב, מי נפצע ומי נתפס עם המזרק ביד. עכשיו ניתן לומר בוודאות שמספר אירועים מרכזו את העונה


סיכום העונה שהייתה – חלק א'




חזרתו של לאנס ארמסטרונג – אין ספק שההודעה של לאנס ארמסטרונג על כך שבשנה הבאה הוא חוזר להתחרות בפלוטון המקצועני העלתה את רמת ההתעניינות בענף. לכאורה לאנס טוען שהוא חוזר כדי להעלות את המודעות למחלת הסרטן בכל העולם אבל אחרי שתלה את הנעליים לפני 4 שנים חזרתו של האיש שהציב את הרף האנושי הכי גבוה שרק אפשר עם 7 זכיות רצופות בתחרות הכי יוקרתית בעולם האופניים בטור דה פרנס מכניסה הרבה מאוד אקשן ועניים לענף.

לאחרונה האיש והאגדה מודיע שיש עוד הר לכבוש – הג'ירו האיטלקי. תחרות שלאנס מעולם לא השתתף בה. העובדה שבחגיגות ה-100 של הגרנד טור האיטלקי יכבד בנוכחותו פרסונה כמו לאנס ארמסטרונג יכולה לגרום למצב שבו הג'ירו האיטלקי השנה יעמוד במרכז ההוויה וההתעניינות בענף ולאו דווקא הטור דה פרנס. דבר אחד בטוח התקשורת תלווה את מסעו של לאנס בכל צעד שיעשה במשך העונה.

שימוש בחומרים אסורים – תפיסתם של דגים שמנים דוגמת ריקרדו ריקו, ליאונרדו פיאפולי, סטפן שומאכר וברנארד קוהל המטפס האוסטרי המצטיין והאיש שזכה לעמוד על הפודיום בפריס הכניסו שוב את עולם האופניים לתזזית. הרוכבים נתפסו כשהם משתמשים בחומרים מסוג חדש EPO מדגם CERAשקשה מאוד לאבחון וגילוי מוקדם למרות הבדיקות הקפדניות. לא מעט חברות מסחריות כמו גרולשטיינר ו- CSC איבדו את אמונם בשיטה הקיימת והחליטו לצאת מהענף מחשש לפגיעה בשמן הטוב.




מי יתפס בשנה הבאה?

רוכב השנה – אלברטו קונטדור הספרדי שזכה בפרק זמן של 15 חודשים בשלושת הגרנד טורים. למעשה, נכון להיום הוא רוכב הגרנד טורים הטוב בעולם האופניים ואין ספק שחזרתו של לאנס ארמסטרונג לקבוצתו אסטנה מערערת את השיווי משקל העדין שהיה בה. לכן, חשובה מאוד ההודעה של הקבוצה לפיה התמיכה הקבוצתית בטור דה פרנס תהיה בקונטדור בעוד שפניו של לאנס מופנות כלפי הג'ירו.




קונטדור אלוף הגראנד טורים

קטע המרוץ של השנה – הבחירה קשה. האם אלו הם הניצחונות של אלברטו קונטדור באנגילורו האיום תוך שהוא מפגין עליונות מוחלטת בהרים על פני כל יריביו או הניצחון של קרלוס ססטרה באלפ' דואז?. נצחונו של פאביאן קנצ'לרה בקלאסיקת האביב מילאן סאן רמו נראית כמשהו יוצאת מגדר הרגיל. קנצ'לרה השוויצרי מנצח את טובי המאיצים בעולם על אדמת איטליה תוך הפגנה מדהימה של כוח פיזי ויכולת על אנושית.

תגלית השנה – אין ספק ש"קאב", כפי שחבריו קוראים לו, הלא הוא מארק קוונדיש הבריטי, סיים עונה מצוינת עם ניצחונות בספרינטים מכריעים בג'ירו האיטלקי ובטור דה פרנס. הבחור הוא רק בן 22 ועם רזומה כזה עתיד מזהיר נכון לו. גם רוברט ג'סינג ההולנדי שמגיע 7 בוואלטה הספרדית מתגלה ככישרון ענק.

הקבוצה של השנה – קבוצת אסטנה, שעבדה קשות כדי שקונטדור יעמוד על הפודיום. רוכבים כמו ליפהיימר , קלודן מנצחי טורים קטנים יותר עבדו בשביל קונטדור ועזרו לו רבות ברגעים הקשים. גם הניהול הטקטי של יוהאן ברוניל ה"שועל" וניסיונו הרב עזרו לקבוצה רבות בהישגיה.




רוכב מקבוצת אסטנה

קבוצת CSC נתנה השנה את הטון בהרבה מאוד מרוצים ולמעשה את הישגו של קרלוס ססטרה בטור דה פרנס הוא חייב לעבודה הקבוצתית, עם רוכבים פועלים כמו יינס וויט ופאביאן קנצ'לרה, הרכבת של CSC טסה על הפסים מהר מדי עבור רוכבים רבים. גם קבוצת קולומביה האמריקאית משיגה בטור דה פרנס 5 ניצחונות בהופעה הראשונה שלה בטור ומוכיחה שיש לה הרבה מאוד חומר נפץ לשנים הבאות.

הרוכב המאכזב של השנה – קשה מאוד לבחור. האם העובדה שקאדל אוונס הגיע "רק" במקום השני בטור דה פרנס היא אכזבה? על פניו נראה שהתואר המפוקפק הזה מגיע לאלסנדרו וולוורדה. למרות הזכיות בסטון ליאז', בפאריס ניס, בקטע בטור דה פרנס ובקטע בוואלטה, ירצה וולוורדה לשכוח את העונה הזו ומהר. עבורו מקום 5 בוואלטה הוא נמוך, נמוך מדי.




רוכב מקבוצת אסטנה

גם לנסיך האיטלקי דמיאנו קונגו לא הייתה עונה חלומית. אמנם באפריל הוא זכה במרוץ האמסטל גולד והגיע במקום השלישי במרוץ הפלש וואלון אבל בסה"כ כרוכב שזכה בגיל 22 בג'ירו האיטלקי הציפיות מ"הנסיך מורונה " היו עצומות. במבחן האמיתי השנה בגרנד טורים הוא לא הראה שמץ מיכולתו. יחד עם זאת קונגו מגיע ממש בסוף העונה לכושר שיא כאשר הוא זוכה במדליית הכסף באליפות העולם בווארזה, ובפני הקהל הביתי שלו בג'ירו דה לומברדיה המרוץ שסוגר את העונה המקצוענית הוא מנצח ברכיבת סולו ב- 15 הק"מ האחרונים, ניצחונות שמצילים עבורו עונה שלימה ומשתיקים הרבה מאוד מבקרים. פאולו בטיני אלוף העולם היוצא מסיים את העונה ואת הקריירה העשירה שלו כשהוא מאוכזב. לרוכב קלאסיקות מצטיין כבטיני לנצח רק 2 קטעים בוואלטה זו בהחלט אכזבה גדולה.

הנפילה של השנה – בספורט האופניים התאונות הן חלק בלתי נפרד וכואב. השנה היו לא מעט תאונות שהפילו רוכבים לאספלט, לצידי הכביש, ולשאר מרעין בישין (צרות צרורות). קאדל אוונס האוסטרלי התרסק באחד הקטעים של הטור ויצא מהתאונה הזו בשן ועין עם כאבי תופת דבר שהקשה עליו מאוד את המלאכה. בראיונות הוא הודה שאחרי התאונה הוא חשב שהטור דה פרנס הסתיים עבורו.

בתאונה אחרת הרוכב המוביל של קבוצת אוזקיטאל הבאסקית איגור אנטון, לקראת סוף קטע הררי ובשלב די מכריע במרוץ כשהוא אחד הפייבוריטים הוא נכנס במעקה, שבר את ידו ופרש מהמרוץ. גם לאוסקר פריירו מנצח הטור מ-2006 מקבוצת קייס דפרנייה הספרדית, הייתה נפילה ספקטקולארית במיוחד. תוך כדי ירידה באחד העיקולים החדים, הוא התעופף לתהום של 5 מטר ושבר את עצם הזרוע.

רוכבים ראויים לאזכור – אריק זאבל הספרינטר המצטיין פורש השנה בגיל 38 עם למעלה מ- 200 ניצחונות בסבב. איבן באסו חוזר אחרי השעיה ויהיה מעניין לראות באיזה כושר הוא נמצא. גם אלכסנדר וינוקורוב הקזחי הודיע שיחזור. יהיה צפוף בשנה הבאה בקבוצת אסטנה.

לסיכום, זו הייתה השנה של ספרד. עם זכיות בכל שלושת הגרנד טורים: אלברטו קונטדור מנצח בג'ירו האילקי ובוואלטה הספרדי, קרלוס ססטרה זוכה בטור דה פרנס, וסמואל סנצ'ז מביא הביתה מדליית מזהב במשחקים האולימפיים בבייג'ין. זו הייתה עונה נהדרת, מרתקת ועם המון אקשן. עם חזרתו של המלך לאנס ארמסטרונג למסלול התחרויות בשנה הבאה יעופו הניצוצות ויהיה עוד יותר שמיייח. דבר אחד בטוח עולם האופניים יגביר קולו בשנה הבאה.

תמונות באדיבות אתר וואלטה


סיכום העונה שהייתה – חלק א'



אייבי גילת
( M. ED ) בחינוך גופני
פרשן ויועץ לרוכבי אופניים

 

&nbsp



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג