סיכום העונה שהייתה – חלק א'

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:אייבי גילת

&nbsp

רוכבי-העל באופני כביש, לא נחו לרגע השנה, מהתרגשות אחת לשנייה הם מדלגים מארץ לארץ, מטור לטור, מאולימפיאדה לאליפות עולם ומספקים לנו, המעריצים, את הדרמות של השנה בעולם האופניים, אייבי גילת חוזר בזמן לתחילת 2008 ומסכם שנה מופלאה




איזו עונה מדהימה היתה השנה…

המילה הראשונה שעולה כאשר באים לסכם את העונה הזו היא – WOW, איזו עונה מדהימה הייתה לנו השנה, האקשן, הדרמה, האירועים הסוחפים, הניצחונות, ההפסדים והאכזבות נתנו לנו לאוהדי הענף הרבה מאוד רגעים בלתי נשכחים.

עונת המרוצים נפתחה בסערה עם קלאסיקות האביב שספקו כרגיל המון מתח ועניין. הדבר המאפיין אולי יותר מכל את מרוצי הקלאסיקות השנה היא העובדה שבניגוד לשנים קודמות אי אפשר לבוא ולומר בוודאות מיהו הפייבוריט לזכייה במרוץ. כאשר ישנה רשימה של מספר רוכבים בולטים המאבק על זכייה אפשרית הוא פתוח לגמרי.

ממרוצי האביב לג'ירו ד'איטליה

במרוץ הקלאסי הראשון הפרימוורה (מרוץ האביב) מילאן סן רמו הראה לכולם, אלוף העולם בנגד שעון, פביאן קנצ'לרה השוויצרי, מאיזה חומר בדיוק הוא עשוי כאשר 2 ק"מ לסיום הוא פרץ כמו טיל שיוט במהירות מסחררת לפני הקבוצה של הספרינטרים ואף אחד פשוט לא יכול היה לתפוס אותו. גם סטיין דבולדר אלוף בלגיה נזקק לכישורי הנגד שעון שלו כאשר 25 ק"מ לסיום הטור דה פלנדרס התקיף את מה שנשאר מחבורת הבריחה ודהר לבדו כל הדרך לניצחון הכי גדול ומתוק בקריירה שלו.

מרוץ הפאריס רובא – מלכת הקלאסיקות, מסתיים במפגש של טיטנים. אחרי קרבות מתישים נותרו 33 ק"מ לסיום 3 רוכבי על במערכה: טום "טורנדו" בונן, פאביאן "ספרטקוס" קנצ'לרה, ואלסנדרו באלאן
. זה גם היה סדר ההגעה שלהם כאשר טום בונן מנצח ממש על הקו את השניים האחרים בוולודרום של רובא ונכנס להיסטוריה של ה"גיהינום של הצפון" כאחד הגדולים שנצחו פעמיים את המרוץ הקשה הזה.



פריס רובא 2008

במרוץ הפלש וואלון נכנס קים קירשן הלוקסמבורגי להיסטוריה כאשר הוא הופך לרוכב הלוקסמבורגי הראשון שמנצח את הקלאסיקה הזו כשהוא מקדים בספרינט הסיום בעליה את קאדל אוונס הבלתי נלאה מאוסטרליה ודמיאנו קונגו ה"נסיך" מאיטליה. במרוץ ליאז' בסטון ליאז' נכנס לעניינים סוף סוף אלסנדרו וולוורדה הספרדי ובספרינט פיניש בעליה מקדים את דוידה רבלין האיטלקי, פרנק שלק ואנדי שלק, שעבד קשה לפני כן ופרק את הפלוטון לרסיסים.

כבר באמצע חודש מרץ במרוץ הקטעים היוקרתי פאריס-ניס, ה"מרוץ אל השמש", מראה לנו דוידה רבלין האיטלקי שגם בגיל מבוגר יחסית ניתן עדיין לנצח מרוץ קטעים ושהוא נמצא בכושר נפלא. לאון סנצ'ז הספרדי שמגיע חמישי מתכנן את העונה האולימפית שלו בקפידה.

עם מתאבנים כאלה נכנסנו לעונה מדהימה כאשר בפינו יש רק דרישה אחת: תנו לנו עוד והרבה. מספרים, שאלברטו קונטדור היה בחופשה עם החברה שלו בים כאשר התקבלה ההודעה על כך שקבוצתו אסטנה מוזמנת ממש ברגע האחרון להשתתף בג'ירו ד'איטליה. ככה זה באמת היה נראה לפחות בשלבים הראשונים.

בקטע הראשון נגד השעון מדהימה קבוצת סליפסטרים צ'יפוטל את האיטלקים וזוכה בנגד שעון הקבוצתי במהירות ממוצעת של מעל 53 קמ"ש! ריקרדו ריקו האיטלקי שזוכה בקטע השני מאותת על כוונותיו כאדם שאותו יצטרכו לנצח כדי לזכות בג'ירו. אבל היהלום שמתגלה לעולם כולו בג'ירו הוא מאיץ בריטי מהאי מאן מארק קוונדיש. הוא מדהים את העולם כולו כאשר הוא זוכה ב- 3 שלבים בג'ירו ומתגלה כספרינטר ענק.

הלחץ על אלברטו קונטדור היה עצום אבל עם תמיכה אדירה מצד חבריו לקבוצת אסטנה כולל אנדראס קלודן שמנצח את הטור של רומנדי ועובד עבורו בהרים הוא שורד את ההתקפות האיטלקיות של הרוכבים ריקו, ג'ילברטו סימוני ובעיקר המנצח של השנה הקודמת ה"רוצח" דנילו די לוקה שאיננו מוותר בקלות על כתרו.

ניצחונותיו של עמנואל סלה בהרי הדולומיטים נתנו לנו השראה עצומה עם תקווה שהימים היפים חוזרים למרקו פנטאני "הפירט" רק כדי לגלות אחר כך שסלה השתמש בחומרים אסורים. גם ריקרדו ריקו שמגיע שני ונותן הופעה ענקית מתגלה אחר כך בטור דה פרנס כרוכב שסרח, דבר שמעלה בסימן שאלה כבד את הופעותיו בג'ירו. למריו ברוסגין שמגיע שלישי זהו ההישג הכי גדול בקריירה שלו כרוכב מקצוען. ג'ילברטו סימוני הוותיק איננו מצליח לשחזר את יכולות הטיפוס המפורסמות שלו בגרנד טור שתוכנן למטפסים ופורש במקום ה- 10 כשהוא מאוכזב ועייף.

מרוץ הקטעים הדופינה ליברה נחשב מזה שנים למרוץ ההכנה לטור דה פרנס. אלסנדרו וולוורדה מראה לעולם כולו שהוא מוכן לעשות את השינוי ולהפוך מרוכב קלאסיקות מצטיין למנצח של גרנד טורים כאשר הוא מנצח את המרוץ. קאדל אוונס ולוי ליפהיימר שמגיעים בסדר הזה נמצאים בכושר שיא לקראת הטור. חבל רק שקבוצת אסטנה איננה מוזמנת לטור דה פרנס.

פריז – בייג'ין – מדריד וחזרה לאיטליה, לאליפות העולם

ואכן ולוורדה פותח את הטור דה פרנס חזק. חזק מדי. הוא מנצח את הקטע הראשון בפלומלק, לובש את החולצה הצהובה ונותן תקווה למיליוני ספרדים שאכן קם יורש ראוי למיגל אינדוריאן האגדי. גם לצרפתים שרואים מדי שנה איך רוכבים אחרים לוקחים את החולצה הצהובה מתעודדים כאשר דה מולן מקבוצת קופידיס מנצח את הקטע השלישי לנאנט.

הרבה גבות הורמו כאשר סטפן שומאכר הגרמני מקבוצת גרולשטיינר מנצח את שני מרוצי הנגד שעון בטור דה פרנס השנה כאשר הוא מקדים מומחי נג"ש טובים הרבה יותר ממנו, רק כדי לגלות אחר כך שהשתמש בתוספים בלתי חוקיים. גם ריקרדו ריקו עם הופעות לא אנושיות בעליות לסופר בסה ולביאנה דה ביגורה מתגלה כאדם במלוא חולשתו כאשר הוא נתפס עם שימוש בחומר חדש EPO מסוג CERA הקשה יותר לגילוי וזיהוי. לעומת זאת מארק קוונדיש הסופר ספרינטר מספק הרבה כותרות ומוכיח לעולם שהישגיו בג'ירו אינם מקריים והוא מוסיף לעצמו ולקבוצתו קולומביה 4 ניצחונות בהופעה הראשונה בטור דה פרנס.

הכול חשבו שקאדל אוונס האוסטרלי, שלקח את החולצה הצהובה בתום שלב 10 ינצח את הטור אבל הדברים השתנו. פרנק שלק מקבוצתCSC נוטל את החולצה הצהובה אחרי שלב מספר 15. כבר שהוצגה התוכנית של הטור דה פרנס ידעו כולם שהשלב המכריע בטור השנה תהיה העלייה לאלפ' דואז. קרלוס ססטרה הספרדי נותן תצוגת תכלית משכנעת ונוטל את החולצה הצהובה כל הדרך לפאריס. קאדל אוונס מגיע שני זו השנה השנייה ברציפות וברנרד קוהל המטפס האוסטרי המצטיין מגיע להישג השיא בקריירה שלו מקום שלישי על הפודיום בפאריס.

מיד אחרי הטור הרוכבים יוצאים לבייג'ין למשחקים האולימפיים. בנגד השעון לגברים זוכה כמובן פאביאן קנצ'לרה השוויצרי שנכון להיום הוא השען הטוב בפלוטון. לוי ליפהיימר זוכה בארד כאשר הוא מקדים ב- 8 שניות את בן קבוצתו הספרדי אלברטו קונטדור רק שהפעם הם מייצגים מדינות שונות. במרוץ האולימפי זוכה בזהב סמואל סנצ'ז הספרדי שמוכיח שזוהי השנה של ספרד. דוידה רבלין מגיע שני ופאביאן קנצ'לרה השוויצרי שזוכה בארד משלים עונה חלומית. במרוץ הנשים זוכה סוף סוף ניקול קוק הבריטית.

אלסנדרו ולוורדה איננו לומד מהניסיון. גם את הוואלטה, המרוץ הביתי שלו בספרד הוא מתחיל עם המון התלהבות וזוכה בקטע השני מגרנדה לג'האן. אלסנדרו באלאן מאותת שוב לעולם האופניים שחזר לפורמה אחרי שמנצח את הקטע ה-7 לאנדורה. דויד מונקוטייה הצרפתי מנצח את הקטע השמיני לפלה דה ברט ולובש את החולצה של מלך ההרים כל הדרך למדריד. פאולו בטיני מנצח 2 קטעים בוואלטה דבר שאיננו ממתיק עבורו טעם של עונה מאכזבת. אלברטו קונטדור עם תצוגות שיא בהרים הגבוהים באנגילורו, ובפואנטס דה אינבריו מוכיח לכולם מאיזה חומר הוא קורץ ודוהר כל הדרך למדריד עם חולצת הזהב. אבל השיא הוא המלחמה הפרטית בין לוי ליפהיימר וחברו לקבוצה אלברטו קונטדור בנגד השעון באלטו דה נבקרדו שבו ליפהיימר לוחץ בכל כוחו על קונטדור ובעוד הראשון זוכה בקטע השני בנג"ש בוואלטה קונטדור זוכה באופן פורמאלי בגרנד טור השני שלו השנה.

באליפות העולם שנערכה בווארזה באיטליה מוסיפה לעצמה ניקול קוק את חולצת הקשת בענן למדליית הזהב שבה זכתה במשחקים האולימפיים בבייג'ין. ברט גראבש הגרמני הוא אלוף העולם בנגד השעון בעוד דויד זבריסקי האמריקאי מגיע שלישי, אבל לוי ליפהיימר, שהיה בטוח אחרי כושרו המדהים בוואלטה שהניצחון אצלו בכיס, הולך הביתה מאוכזב במקום הכי אכזרי שניתן לעלות על הדעת המקום הרביעי מחוץ לטבלת המדליות. אלוף העולם לגברים אחרי עבודה מדהימה של הנבחרת הכחולה האיטלקית הוא אלסנדרו באלאן, כאשר דמיאנו קונגו מגיע שני, מתי ברשל הדני שלישי, ודוידה רבלין מגיע רביעי. בליסימה איטליה.


אייבי גילת
( M. ED ) בחינוך גופני
פרשן ויועץ לרוכבי אופניים

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג