סיכום היום השלישי באליפות העולם בשחייה

סיכום התוצאות בבריכה האליפות העולם בבודפשט
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
כריס פיצ'וגין | צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה

סיכום אליפות העולם בשחייה

עידן חדש בבריכת השחייה: תומאס צ'יקון האיטלקי קובע שיא עולם חדש ב-100 מ' גב לפני ראיין מרפי; דויד פופוביץ', הנער הרומני בן ה-17 מנצח בדומיננטיות והופך לרביעי בהיסטוריה ב-200 מ' חופשי. כריס פיצו'גין מסיים במקום ה-11 בחצי הגמר ב-100 מ' חזה, וכעת יתרכז במשחי השליחים שנותרו לו 200 מ' חופשי – גברים – גמר

למשך 125 מ' זה היה עוד קרב צמוד עם תומאס דין, האלוף האולימפי הבריטי, כששניהם שוחים בקצב המהיר משיא העולם של פאול בידרמן. או אז, פופוביץ' פתח מבערים עד הנגיעה בקיר עם 1:43.21, שיפור לשיא העולם לנוער אותו קבע בחצי הגמר. זוהי התוצאה המהירה ביותר ב-10 שנים אחרונות בעולם. זוהי גם המדליה הראשונה לשחיין רומני בתחרות.

סון-וו הדרום קוריאני לקח את הכסף עם 1:44.47, כשתומאס דין בסופו של דבר זוכה בארד עם 1:44.98.

1500 מ' חופשי – נשים – גמר

שיאנית העולם והאלופה האולימפית קייטי לדקי ממשיכה לשלוט יד ברמה במשחה הארוך בבריכה, וקובעת זמן של 15:30.15, כמעט 15 שניות מהמקום השני. לשחיינית עם השורשים היהודים זהו זהב שני בתחרות אחרי ה-400 מ' חופשי שלשום. באליפות העולם האחרונה ב-2019 היא נמחקה מהגמר עקב כאבי בטן, וכעת היא זוכה בתואר בפעם השלישית בחייה.

בנוסף, זוהי מדלית הזהב ה-17 שלה באליפות העולם, מה שהופך אותה לשחיינית המעוטרת בכל הזמנים מבין הנשים, ושלישית רק אחרי ריאן לוכטה ומייקל פלפס.

שנייה מסיימת האמריקאית בת ה-16 קייטי גרימס עם 15:44.89 (התשיעית בכל הזמנים) ובארד זכתה לאני פאליסטר האוסטרלית שנגעה בקיר אחרי 15:48.96 דקות (עשירית בכל הזמנים).

50 מ' חזה – גברים – חצי גמר

כריס פיצ'וגין משפר את זמנו מהבוקר ב-3 מאיות וקובע 27.42, שהספיק לו למקום ה-11 בחצי-הגמר. לפיצ'וגין עד כה תחרות טובה וזהו כבר חצי הגמר השני שלו, הישג מרשים ביותר בהתחשב בזה שזוהי אליפות העולם הראשונה שלו.

לגמר עלה ראשון המנצח של המרחק הכפול, האיטלקי ניקולו מרטינייני עם 26.56. אדם פיטי, המחזיק בשיא העולם, נעדר מהתחרות עקב פציעה ולא יהיה בגמר להגן על התואר שלו במשחה בו לא הפסיד כבר שמונה שנים ברציפות בתחרות גדולה.

100 מ' גב – נשים – גמר

שיאנית העולם והאלופה האולימפית קיילי מקיאון מאוסטרליה לא נרשמה למשחה בתחרות, בכדי לנסות את מזלה ב-200 מטר מעורב-אישי בגמר שהתקיים אתמול (יחד עם אנסטסיה גורבנקו).

חברותיה לפודיום מטוקיו התחלקו בשלל שהותירה, כשמדליסט הארד רייגן סמית' האמריקאית מוכתכרת כאלופת העולם עם 58.22, 18 מאיות השנייה בלבד לפני מדליסטית הכסף בטוקיו שגם כאן מסיימת במקום השני, הקנדית קיילי מאסה. קלייר קורזן האמריקאית קוטפת את הארד עם 58.67 שניות.

100 מ' גב- גברים – גמר

עקב החרם על רוסיה, האלוף וסגן האלוף האולימפי בהתאמה יבגני רילוב וקלימנט קולסינקוב, לא משתתפים בתחרות, אבל נראה כי גם אילו היו – תומאס ציקון עדיין היה מנצח. הכישרון האיטלקי בן ה-21 נגע בקיר אחרי 51.60, שיפור של 25 מאיות השנייה לשיאו ראיין מרפי האמריקאי מאולימפיאדת ריו.

אותו ראיין מרפי יתנחם במדליית כסף מהתחרות עם 51.97. בן ארצו ושיאן העולם במחצית המרחק, "הקוסם" האנטר אמסטרונג ושיאן העולם הטרי במחצית המרחק, משלים פודיום של מתחת ל-52 שניות עם 51.98.

100 מ' חזה – נשים – גמר

שיאנית העולם לילי קינג האמריקאית תרצה לשכוח מתחרות זו. אחרי שהעפילה בעור שיניה לגמר, היא מפסידה את התואר שלה ומסיימת במקום הרביעי בלבד, 5 מאיות השנייה מהפודיום.

זה היה הכי צפוף ששחייה יכולה לספק לנו. אלופת העולם היא בנדה פילאטו בת ה-17, שלה זה משחה משני לעומת מחצית המרחק בו היא מחזיקה בשיא העולם. פילאטו קבעה 1:05.93, 5 מאיות בלבד לפני אנה אלן מגרמניה, שעקפה ב-4 מאיות את רוטה מיילוטיטה מליטא שאין דרך אחרת לתאר את ההישג שלה חוץ מחזרה מהמתים.

הליטאית פרשה לפני שנים אחרי שבאולימפיאדת לונדון, בגיל 15, הוכרה כאלופה אולימפית, רק כדי שכמה שנים אחר-כך להתראיין על איך שהיא לא אוהבת לשחות. בדרך היא הספיקה לפספס כמה בדיקות סמים שגרמו לה להיות מושהת בלאו-הכי. וכעת בגיל 27 היא שוב חוזרת לזירה המרכזית.

הישראלים בבריכה

כריס פיצו'גין: זהו יומה השלישי של אליפות העולם בשחייה והנציג הישראלי בבריכה היה כריס פיצו'גין. השחיין הישראלי זינק הערב (שני) לחצי גמר אליפות העולם בבודפשט במשחה ל-50 מטר חזה וסיים במקום ה-11. פיצ'וגין בן ה-20 קבע זמן של 27.42 שניות, שלוש מאיות מהר יותר מהבוקר, אך חסרו לו 22 מאיות כדי להעפיל לגמר. עבור כריס, היה זה חצי גמר שני בתחרות, אשר הייתה אליפות העולם הראשונה שלו בקריירה, והוא מסיים בכך את המשחים האישיים שלו בבודפשט. עם זאת, כבר מחר (שלישי) בבוקר הוא צפוי לזנק למוקדמות השליחים 4X100 מעורב מיקס, שם הוא עתיד לשחות את סגנון החזה.

איתי גולדפדן: מוקדם יותר הבוקר בהצגת המוקדמות, השחיין האולימפי הישראלי איתי גולדפדן קבע 27.87 שניות, אשר הספיקו לו למקום ה-18 במוקדמות ה-50 מ' חזה, מרחק 23 מאיות מהעפלה לחצי הגמר.

דריה גולובטי: השחיינית בת ה-16 זינקה למשחה אישי ראשון בקריירה באליפות העולם, 200 מטר חופשי. גולובטי קבעה 2:01.01 דקות וסיימה במקום ה-23. בר סולובייצ'יק סיים במקום ה-17 במשחה ל-800 חופשי בזמן של 8:04.14 דקות.

בר סולובייצ'יק: במקצה ה-800 מ' סיים בר בתוצאה 8:04:14 ובמקום ה-17 במוקדמות ולא עלה לגמר.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג