אליפות העולם באתלטיקה 2015 || סיכום היום החמישי

קניה בדרך לכבוש את טבלת המדליות לראשונה בהיסטוריה עם 6 זהב כולל הטלת כידון. הפתעה גדולה ותוצאות לא הגיוניות בגמר ה-400 לגברים וטבילת אש לא הכי מוצלחת אבל חשובה לאולגה לנסקי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
יוליוס ייגו אלוף העולם בהטלת כידון
יוליוס ייגו אלוף העולם בהטלת כידון

היום החמישי של אליפות העולם באתלטיקה בבייג'ינג הסתיים והמספר המשמעותי שלו הוא 6. קניה כבר עם 6 מדליות זהב והאבסורד הוא שדווקא זכייתו של יוליוס ייגו בהטלת כידון היתה יותר צפויה מניצחונה של הייבין ג'פקמוי ב-3,000 מכשולים. לגבי ייגו, זה לא רק הניצחון באליפות העולם. בשנים האחרונות התרגלנו לשמות כמו פיטקאמאקי, תורקילדסן, וסלי, מקרוב. אז ייגו שלח את הכידון יותר רחוק מכל אחד מהם – למרחק של 92.72 מטרים. רק יאן ז'לזני ואקי פרביאנן הפיני (בהבלחה חד פעמית) קבעו תוצאות טובות יותר. ורק זלז'ני, פעם אחת, הטיל רחוק יותר בתחרות גדולה (92.80 באדמונטון 2001). וחוץ מזה, מתי ראיתם שני אתלטים מאפריקה על פודיום באליפות עולם במקצוע שדה?

יוליוס ייגו אלוף העולם בהטלת כידון

קניה על המפה. יוליוס ייגו | צילום: Erik van Leeuwen

ההופעה של אולגה לנסקי במוקדמות ה-200 מטר לנשים היתה קצת מאכזבת כי אנחנו מצפים מספורטאים להתעלות על עצמם בתחרויות החשובות ביותר ולנסקי היתה רחוקה משיאה האישי עם 23.63 שניות שהספיקו למקום 46 מתוך 49 רצות. מצד שני, למרות שיש אנשים שלא אהבו את זה שלנסקי נסעה לבייג'ינג, צריך להסתכל על חצי הכוס המלאה. היא עצמה סיכמה את זה טוב כשאמרה שבשנה הבאה כשהיא תגיע למשחקים האולימפיים בריו, הניסיון שהיא צברה בתחרות הזאת יהיה לטובתה. אז קודם כל נאחל לה שתגיע לריו, והאמת שהיא צודקת. אם יש אפשרות לשלוח ספורטאי לטבילת אש בתחרות כל כך גדולה,, אז למה לא לעשות את זה? זה יוכל רק לעזור בהמשך.

חצאי הגמר ב-200 מטר לגברים היו חימום מושלם לקראת הגמר שיתקיים ביום חמישי אחר הצהריים. ג'סטין גאטלין שוב מפציץ כשבולט לא לידו, ובולט מנצח את המקצה שלו בקלות. שניהם ירדו מ-20 שניות. אף אחד מהם לא יתקרב בחמישי לשיאו העולמי של בולט, אבל התחרות הכל כך מעניינת ביניהם ללא ספק תביא את שניהם לשיא היכולת שהם יכולים להגיע אליה הפרק הזמן הזה. השאלה מי יהיה יותר מהיר בשיא היכולת שלו?

וויד ואן ניקרק הדרום אפריקאי הדהים בגמר ה-400 מטר עם 43.48 שניות שזה שיפור של 48 מאיות לשיאו האישי. הוא גם הפך לרץ ה-400 הרביעי בכל הזמנים אחרי מייקל ג'ונסון הארי ריינולדס וג'רמי וורינר. במה הוא שונה מהם? הוא היחיד שהצליח לרדת גם מ-45 שניות וגם מ-44 שניות תוך עונה אחת, כי הפעם הראשונה שבה ירד מ-45 שניות היתה באפריל 2014. מוזר מאוד. מה שעוד מוזר זה שאיזק מקוואלה מבוצוואנה עשה דבר דומה בשנה וחצי האחרונה. מצד שני חייבים לפרגן לריצת ה-400 מטר האיכותית ביותר בהיסטוריה של אליפויות העולם מבחינת התוצאות של כל הפודיומיסטים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג