סיכום אליפות העולם באתלטיקה באולמות

אמנם חלק גדול מהאתלטים לא הגיעו לאליפות, אבל בשנה אולימפית להופעות טובות יש חשיבות. האירועים הבולטים בשלושה ימי אתלטיקה באיסטנבול
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אמנם חלק גדול מהאתלטים לא הגיעו לאליפות, אבל בשנה אולימפית להופעות טובות יש חשיבות. האירועים הבולטים בשלושה ימי אתלטיקה באיסטנבול

מאת:מערכת שוונג


היום הראשון – 9 במרץ


כרגיל באליפויות מסוג זה, היום הראשון מוקדש ברובו למוקדמות. מקצה גמר שכן התקיים היה בכדור הברזל לגברים: ריאן וויטינג האמריקאי זכה בזהב עם הדיפת השנה בעולם למרחק של 22 מטרים.

המתחרים בקרב 7 והמתחרות בקרב 5 היו בהילוך גבוה מהבוקר. מדובר בתחרויות קרב רב מקוצרות ומתומצתות לעומת הגרסאות המלאות שמתקיימות באצטדיונים פתוחים (קרב 10 לגברים וקרב 7 לנשים). היריבות הוותיקות ג'סיקה אניס מבריטניה והאלופה האולימפית נטליה דוברינסקה מאוקראינה פתחו טוב ב-60 מטרים משוכות, ואילו בין הגברים היה זה אשטון איטון האמריקאי שנכנס לעמדת הובלה עם ספרינט נפלא ל-60 מטרים שטוח ב-6.79 שניות. איטון המשיך את הבוקר הטוב שלו בבור הקפיצה למרחק עם 8.16 מטר, ודוברינסקה התקדמה במעלה הדירוג עם הדיפת כדור ברזל מנצחת.

בסוף היום החזיקה דוברינסקה בשיא עולם חדש של 5,013 נקודות (הראשונה בעולם לעבור 5,000 נקודות), פחות מ-50 נקודות לפני אניס. שיא העולם נתן לאלופה החדשה גם פרס של 50,000 דולר.

היום השני – 10 במרץ

איטון המשיך את ההסתערות שלו עם ניצחון ב-60 מטרים משוכות, בתוצאה שהייתה מזכה אותו במקום בגמר ה-60 מטרים משוכות המקורי. הוא המשיך עם ניצחון בקפיצה במוט וסיים בערב עם ריצה נפלאה ל-1,000 מטרים (יחסית למשתתפי הקרב רב) בתוצאה של 2:32.77 דקות. שיא עולם חדש גם לאשטון איטון, עם 6,645 נקודות.


תמונת צד נטליה דוברינסק. תמונה מעל הגמר 60 מטרים משוכות (צילום: Erik van Leeuwen )


בגמר הקפיצה במוט לגברים ניצח הצרפתי רנוד לווילני עם 5.95 מטרים, ובקפיצה המשולשת לנשים זכתה ימילה אלדמה – כיום אזרחית בריטית ובעבר ילידת ואזרחית קובה, וגם אזרחית סודן לשעבר. מעבר לשלוש האזרחויות של המנצחת, מדהימה יותר מכל העובדה שהיא תהיה בת 40 באוגוסט הקרוב.

ב-1,500 מטרים לנשים נראה היה שהאחות הקטנה למשפחת הרצות האתיופית – גנזבה דיבאבה – מצאה את ייעודה במרחק הבינוני, עם הובלה כמעט לאורך כל הריצה וניצחון משכנע. במרחק הזהה אצל הגברים ניצח המרוקאי איגווידר אחרי קרב דחיפות עד לקו הסיום עם הטורקי יליד קניה אילהם טנוי אובזילן (המוכר בשמו המקורי – ויליאם טאנוי). סילאס קיפלאגט הקנייתי, מאט סנטרוביץ' האמריקאי ואמין ללו המרוקאי אכזבו כשסיימו בין ארבעת האחרונים.

ב-400 מטרים לנשים הראתה סניה ריצ'רדס האמריקאית שהיא מתחילה לחזור לעצמה, עם ניצחון משכנע ותוצאה יפה של 50.79 שניות. ברנס נרי מקוסטה ריקה ניצח ב-400 מטרים אצל הגברים, לפני שני רצים מבהאמה, תוך שהם דוחקים למקום השישי והאחרון בגמר את אלוף העולם – קיראני ג'יימס מגרנדה. ואלרי אדאמס הוותיקה מניו זילנד ניצחה בהדיפת כדור ברזל לנשים, ושונטה לואו האמריקאית ניצלה את היעדרותה של בלנקה ולאסיץ' וניצחה את אנה צ'יצ'רובה הרוסייה כדי לזכות בזהב בקפיצה לגובה.

ב-60 מטרים משוכות לנשים ניצחה שוב סאלי פירסון האוסטרלית, שנשמעת נרגשת ומוכנה לשנה האולימפית, ואילו ה-60 מטרים ספרינט שטוח לגברים, סימן את הקאמבק של האלוף האולימפי ב-100 מטרים מאתונה – ג'סטין גאטלין האמריקאי שחזר מהשעיה על שימוש בחומרים אסורים.

היום השלישי –11 במרץ

גמר הקפיצה במוט לנשים סימן את חזרתה לכושר של ילנה איסינבייבה הרוסייה, שזכתה בזהב עם קפיצה לגובה 4.80 מטר. ג'יליאן שוורץ הישראלית סיימה במקום ה-11 עם קפיצה של 4.45. בקפיצה למרחק לנשים קבעה בריטני ריס האמריקאית שיא אליפות חדש של 7.23 מטרים – תוצאה שבהחלט עשויה להספיק לזהב אולימפי בעוד חמישה חודשים.

ב-3,000 מטרים לגברים שלושה ילידי קניה תפסו את שלושת המקומות הראשונים, כאשר המנצח, ברנרד לגאט, רץ בצבעי מדינתו המאמצת – ארה"ב. לגאט הוכיח שבמרחק הקצר מבין הארוכים, סיומת הספרינט שלו היא עדיין הטובה בעולם. אוגוסטין צ'וגה (כסף) ואדווין סוי (ארד) הקדימו את אלוף העולם הטרי ב-5,000 מ' – מוחמד פארח הבריטי (יליד סומליה).

במרחק הזהה אצל הנשים נתנה הלן אובירי, הקנייתית בת ה-22, כיתת אמן בסיומת ספרינט לאחת המסיימות הטובות בעולם – מסרט דפאר האתיופית. גלטה בורקה (אתיופית גם היא) סיימה שלישית.

גמר ה-800 מטרים לנשים סימן את חזרתה בענק של פאמלה ג'לימו הקנייתית, עם תוצאה יפה של 1:58.83 דקה. ג'לימו, שהייתה התגלית הגדולה של עולם האתלטיקה בשנת 2008 עם זהב אולימפי בבייג'ינג, נעלמה מאז – רק כדי לחזור בחורף הנוכחי. אריקה מור האמריקאית החזיקה מעמד כדי לסיים עם מדליית ארד.

גמר ה-800 מטרים לגברים האיר שוב זרקור על מוחמד אמאן – נער אתיופי בן 18. אמאן, שהיה היחיד שהצליח לנצח בשנה שעברה את שיאן העולם דיוויד רודישה, סגר את ה-200 מ' האחרונה בפחות מ-26 שניות כדי לזכות בזהב.

ב-60 מטרים משוכות הצליח אריז מריט האמריקאי לחצות את הקו לפני ליו ז'יאנג הסיני, שהיה האלוף האולימפי באתונה 2004.

לבסוף נרשמה גם הפתעה, כאשר הרביעייה הבריטית ניצחה את הרביעייה האמריקאית ב-4X400 לנשים. הרביעייה האמריקאית הגברית באותה ריצה – שכללה את קלווין סמית' הצעיר, בנו של קלווין סמית' המקורי (אלוף העולם ב-200 מ' באליפות העולם הראשונה באתלטיקה בהלסינקי, שנת 1983) – החזירה את הזהב לארץ הפסים והכוכבים. 
לסיום

עם כל זאת צריך לזכור – אתלטים רבים וטובים לא הגיעו לאיסטנבול וחלקם בכלל לא ניסו את כוחם באולמות. לא לכולם מתאים להתחרות בתקופה זו של השנה, ולא לכולם מתאימות הקשתות הצרות והצפופות של אולמות האתלטיקה.

ובכל זאת, שני שיאים עולמיים בקרב רב, ועוד כמה תוצאות יפות וחזרה לכושר של כמה מטובי האתלטים והאתלטיות בעולם, מגרים את התיאבון להמשך…

תמונה: ג'וליאן שוורץ (צילום יח"צ איגוד האתלטיקה)

13.3.2012

חגי אשלגיחגי אשלגי
שואף לתנועה




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג