סיום דרמטי במירוץ הקפת התבור ה-58

קרוב ל-7000 רצים השתתפו במרוץ הקפת התבור, שהתקיימה היום (ו’) בבוקר. במקצה התחרותי ל-11 ק"מ הקדים יוסף ימהרן רץ מאתיופיה וניצח בפעם השלישית ברציפות בזמן של 38:28 דק’. נועה ברקמן סיימה ראשונה מבין הנשים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


קרוב ל-7000 רצים השתתפו במרוץ הקפת התבור, שהתקיימה היום (ו') בבוקר. במקצה התחרותי ל-11 ק"מ הקדים יוסף ימהרן רץ מאתיופיה וניצח בפעם השלישית ברציפות בזמן של 38:28 דק'. נועה ברקמן סיימה ראשונה מבין הנשים

מאת:עוז כרמל


מרוץ הקפת התבור ה-58 ננעל היום (ו') עם פיניש דרמטי בריצה התחרותית ל-11 ק"מ, כשהמנצח יוסף ימהרן מקדים את ביקלה ביאנה מאתיופיה בשתי שניות בלבד וזוכה בפעם השלישית ברציפות. ימהרן סיים את מרוץ השדה המוכר בתוצאה של 38:28 דק'.

 
7000 רצים מקיפים את הר תבור / צילום: עוז כרמל

עוד תמונות מהקפת התבור


למרות החשש ממזג אוויר חם מאוד, הריצה שנפתחה בעלייה תלולה של כמעט שלושה קילומטרים, החלה כשעננים אפורים הסתירו את השמיים וסידרו למשתתפים התחלה נעימה. שלושה רצים פרצו כבר בתחילת המרוץ – ביקלה, ימהרן ודן סלפטר, והקיפו את התבור ללא דבוקה גדולה יותר, שתמשוך אותם. ביקלה האתיופי הוביל כמעט לאורך כל המירוץ יחד עם סלפטר, לפני קמבק גדול של יוסף ימהרן מעמותת הצבי.

ימהרן, שעלה ארצה בשנת 1991, ומתגורר בקרית גת, הגביר הקצב בשביל העפר שבחלקו האחרון של המירוץ, וסגר את הפער ממתחריו. "זו הרגשה כיפית לסיים במקום הראשון, במיוחד שאחרי ארבעה ק"מ המובילים היו לפני ב-200 מטרים", אמר ימהרן לשוונג והוסיף, "הצלחתי לצמצם את המרחק בירידות ובישורת האחרונה עברתי את כולם". במקום השני הגיע כאמור הרץ האתיופי ביאנה, שאמר באנגלית: "אני גר באתיופיה אבל אני יהודי. אני נמצא בארץ כבר חודש וזו פעם ראשונה שלי במרוץ הזה ואני שמח על המקום השני".  

 
יוסף ימהרן ראשון בהקפת התבור 2010 / צילום: עוז כרמל

קרוב ל-7000 רצים נטלו חלק במקצים השונים של התחרות, 600 מהם בריצת ה-11 ק"מ התחרותית ומספר דומה בריצה למחצית המרחק. בנוסף, התקיימה צעדה מסורתית ומרוץ שבו השתתפו חיילים מיחידות צה"ל השונות. דן סלפטר, שהשתתף לראשונה לפני שנתיים כשעוד היה במדים, סיים הפעם במקום השלישי וקבע זמן של 39:03 דק'. "עיקר המיקוד שלי זה הריצות הבינוניות. ריצות השדה הן חלק מתקופת ההכנה ובאתי ליהנות".

המשתתפים נהנו מחולצות ומחטיפי אנרגיה שחולקו בסיום. מוטי דותן, ראש המועצה האזורית גליל תחתון, אמר, "זה המרוץ המאורגן ביותר מזה הרבה שנים. יש בחגיגה הזו כמעט 7000 רצים, כולל נציגים מאתיופיה ומאירופה". דותן חיבק בחום את המנצח ימהרן, ואמר: "זו שנה שלישית שהוא מגיע ראשון. הוא מקפיד לבוא למירוץ הזה מאז שעלה לארץ והוא שובר פה את כולנו ומציב רף גבוה לכל הרצים".


ימהרן יוסף ומוטי דותן / צילום: עוז כרמל


דותן חלק שבחים לאלוף גרשון הכהן, מפקד המכללות הצבאיות, שבגיל 55 נטל חלק בריצה:
"הוא מקפיד לרוץ באזור שלנו כל שנה". האלוף הכהן לחם במלחמת יום כיפור והתפרסם כשמונה בשנת 2005 לפקד הפינו מרצועת עזה בתוכנית ההתנתקות.

המרוץ, שמתקיים כאמור בפעם ה-58, נערך לזיכרו של יצחק שדה, "הזקן", שהיה ממייסדי הפלמ"ח ומפקדו הראשון. ביתו בת ה-83 של שדה, איזה דפני, המשתתפת דרך קבע בחלוקת הגביעים, הגיעה יחד עם בנה ונכדתה, נינתו של יצחק שדה, כדי לחלוק כבוד למשתתפים.

11 ק"מ תחרותי – גברים:
1. ימהרן יוסף 38:28 דק'
2. ביקלה ביאנה 38:30 דק'
3. דן סלפטר 39:03 דק'

11 ק"מ תחרותי – נשים:
1. נועה ברקמן 48:54 דק'
2. ורד אופיר 54:02 דק'
3. מרגלית איסק 54:17 דק'


תוצאות, תמונות ותעודות של הקפת התבור ה- 58


תמונות נוספות מהקפת התבור:

 


ביקלה נאבק בחום


דן סלפטר


אודי בן יעקב וירון קראוס


צה"ל מזנק



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג