סטנדרטים חדשים בהיסטוריית הברזל

אחרי שבוע מסעיר בו נשבר שיא ישראלי באיש ברזל ונקבעו סטנדרטים חדשים על ידי ספורטאים ישראלים, גם השבוע היה לא פחות מרתק מבחינתם של המשתתפים הישראלים, ולא סתם חיכינו לתחרויות הברזל הגדולות של הקיץ
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


אחרי שבוע מסעיר בו נשבר שיא ישראלי באיש ברזל ונקבעו סטנדרטים חדשים על ידי ספורטאים ישראלים, גם השבוע היה לא פחות מרתק מבחינתם של המשתתפים הישראלים, ולא סתם חיכינו לתחרויות הברזל הגדולות של הקיץ

מאת:אלכס וולפסון


השבוע, צ’אלנג רות’ ואירונמן שוויץ, הראשונה מציגה מסלול שנחשב לבין המהירים באירופה ואולי אף המהיר בעולם, שבו נשברו שיאים כבר יותר מפעם אחת, נקבעו זמנים מדהימים מתחת ל- 8 שעות. השניה מציגה את ההפך הגמור, כמות נכבדת של עליות וטיפוסים שלא היו מביישים כמה ממרוצי האופניים הגדולים באירופה.

הישראלים הבולטים ברות’ הם אמיר בכר מוותיקי המתחרים בטריאתלון ועתיר ניסיון בתחום הברזל, ואבנר שימרון המנוסה, שבכל תחרות מוכיח לכולנו שהניסיון זה הכל. כמו כן, נשים לב לעוד שני מתחרים מדהימים – צביקה פישמן ויהודה שטוייר שעושים את הלא נתפס על הדעת ומגיעים לרות’ שבועיים אחרי שסיימו את אירונמן ניס. מספר הישראלים בשוויץ כמו גם מספר המתחרים, קטן בהרבה בגלל קושי המסלול, והישראלים הבולטים הם יניב יעקב ואלדר בר אור שהתאמן יפה מאד לקראת התחרות.
 


ברות’

המסלול המהיר לא מושך רק את הישראלים ומתחרי קבוצות הגיל מכל העולם אלא גם את מיטב המקצוענים כמו נורמן סטדלר, אלוף העולם ב- 2004 ו- 2006, שהוחתם על חוזה עם מנהלי התחרות כדי להשתתף בה. כריסי וולינגטון, אלופת העולם ב- 2007 ו- 2008. טים ברקל האוסטרלי המוכשר, פיט ג’קובס וכריס מקדונלד ועוד רשימה ארוכה שלא הייתה מביישת את אליפות העולם בהוואי.

כריסי וולינגטון מנפצת שיאים וממשיכה את המהפכה הנשית
כריסי וולינגטון הוזכרה בפתיח הכתבה, מה שהופך את הפיסקה הבאה לידועה מראש מאחר ולכריסי וולינגטון אין מתחרות, היא בליגה משל עצמה, למרות ששדה המתחרות ברות’ נחשב לבין החזקים בעולם, הן עדיין היוו יריב ראוי לכריסי במשך התחרות, בה כריסי מצליחה לנפץ את שיא העולם הקודם שהוצב על ידי יאוונה ואן ולקרן 8:45 ולסגור את השעון על זמן לא יאמן של 8:31.

נורמן סטדלר שורף את המסלול ונשרף יחד איתו
הפייבוריטים לניצחון היו פטריק ורני, שחזר להגן על התואר, ונורמן סטדלר שבאמתחתו שתי אליפויות עולם, מאז האחרונה ב- 2006, הוא לא הצליח לשחזר את הישיגיו בזירה הבנלאומית ובכלל. ללא הפתעות ברכיבה, נורמן סטדלר בהופעה מוחצת, הוכיח לכולם מי הבוס על האופניים וניסה לשבור את שיא העולם ברכיבה באיש ברזל, שעומד על 4:12 אבל נחלש לקראת הסוף וסיים את הרכיבה ב 4:14, עם כ- 5 דקות פער על שאר המתחרים. הצופים האדוקים כבר יודעים, כשנורמן סטדלר יוצא לריצה קשה מאד לנבא איך זה יסתיים.

בזמן שכל עיני הצופים מופנות לעבר סטדלר ופטריק ורני,מתחרה פחות נודע בשם מיכאל גוהר, שנודע יותר בתחום המרוצים האתגריים, מצליח להתגנב ולשרוף את המסלול בריצה, מיכאל הצליח לעקוף את שניהם. הוא נפץ את שיאו הקודם ברות’, שעמד על 8:11, וסיים את התחרות בתוצאה מדהימה של 7:55. גוהר, הוא הגרמני הראשון שנצח ברות’ מאז 2003, השנה שבה ניצח לות’ר לדר. לאחר התחרות נורמן סטדלר כתב באתר הספונר שלו "אני מרוצה מהתוצאה והוא מוכן לקראת קונה."

שוויץ
אין הפתעות בכלל. הפייבוריט לנצחון והמגן על התואר משנה שעברה, רוני שלידנצ’ט מנצח גם השנה, ומצליח לעבור את המסלול הקשה בזמן של 8:20, 11 דקות פער מהמקום השני. בנשים, סיביל מט’ר מסיימת בזמן של 9:14 גם כ- 11 דקות לפני המקום השני. השנה נראה שכל התחרות התרכזה על שאר המקומות.

הישראלים
אמיר בכר, מתעלה על הציפיות של עצמו ומסיים את התחרות ברות’ בזמן נפלא של 9:15 אחרי שלפני שבוע ייחל לזמן של 9:30, עם תוצאה זו מכניס את עצמו למקום השלישי בדרוג מבין הישראלים המהירים בתחום הברזל.


אבנר שימרון

אבנר שימרון, שגם נמצא באותה רשימה, מפגין קור רוח ונחישות אחרי בזבוז זמן יקר בעת החילוף לריצה לא נמצאה השקית עם הנעליים. 6 דקות של חיפוש אחר השקית יחד עם כל המתנדבים מסביב לא הניבו תוצאות ואבנר יצא לריצה עם נעליו של אחד המתנדבים, נעלייים הגדולות ב- 3 מידות מאלה שלו ושקולות פי 3. במשך הריצה אבנר עוצר לקשור את השרוכים מספר פעמים כי הם עצרו לו את הדם, בשלב מסוים הוא לא יכל לסבול יותר את השלפוחיות, עצר לרגע והחליף את גרביו עם גרביים של צופה מן הקהל. אמרנו כבר ששום דבר לא יכול להתחרות עם ניסיון. אחרי כל הביש מזל, אבנר עדיין מצליח לסיים בתוצאה מצויינת של 10:01.

צביקה פישמן בן ה- 55 עמד באתגר בגדול וסיים אירונמן שני אחרי שבועיים ב- 11:03, יהודה שטוייר סיים ב- 11:25. בועז ריבק שכבר ביקר ברות’ מספר פעמים ביצע תחרות יפה וסיים ב- 10:59. אלדר בר-אור נלחם עם המסלול ההררי בשוויץ והתחיל את הריצה מהר מדי, מה שגרם לו לסבל רב, אבל עדיין הצליח לסיים בזמן יפה של 10:53.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג