סופשבוע של שכרון חושים

טריאתלון הנשים יחל בעוד כשבועיים והנשים המשתתפות זכו לסוף שבוע של אימונים משכרים בהדרכתם של רן שילון ואילן פלצ’י. לנשים רבות זו היתה הפעם הראשונה שהן התנסו בשחייה בים, או בשילוב של כל שלושת הענפים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


טריאתלון הנשים יחל בעוד כשבועיים והנשים המשתתפות זכו לסוף שבוע של אימונים משכרים בהדרכתם של רן שילון ואילן פלצ’י. לנשים רבות זו היתה הפעם הראשונה שהן התנסו בשחייה בים, או בשילוב של כל שלושת הענפים

מאת:מור שלזינגר


שבועיים לקראת טריאתלון נשים וההכנות בעיצומן. בסוף השבוע זכינו לאימוני החלפות עם טובי המאמנים, בשחייה, אופניים וריצה. לנשים רבות זו היתה הפעם הראשונה שהתנסו בשחייה בים, או בשילוב של כל שלושת הענפים והתחושה היתה משכרת. רן שילון ואילן פלצ’י מסכמים את האימונים ואף נותנים טיפים חשובים למשתתפות הטריאתלון.


שישי בבוקר: שחייה, ריצה והכרת מסלול עם רן שילון

עשרות רבות של נשים התייצבו בשישי בבוקר בחוף הנכים בהרצליה לאימון שחייה וריצה עם המאמנים רן שילון וניר יגודה מקבוצת אנדיור. זכינו להסברים מפורטים, תרגלנו שחייה בים, ולאחר מכן יצאנו לריצה קלה במסלול התחרות, ודגשים נוספים. תפסתי את רן שילון לשיחת סיכום קצרה אחרי האימון.

איך אתה מסכם את האימון?
האימון הפעם היה שונה בתכלית מהאימונים המקבילים שהעברנו בשנים האחרונות. במה? כל כך הרבה נשים חדשות! הרבה יותר מכל שנה. פשוט כיף לראות.

מהם הדגשים שהיה חשוב לך להעביר באימון?
רוב הנשים שהגיעו לאימון עומדות בפני הטריאתלון הראשון שלהן. ככל שיגיעו עם יידע רב יותר, כך הן ישלטו יותר בתחרות וכתוצאה מכך ייהנו הרבה יותר. מטרת האימון העיקרית הייתה לתת בטחון בשחייה בים. המטרה המשנית – להכיר את מסלול הריצה ואת הקטעים הקשים יותר בו.


 "מטרת האימון הייתה לתת בטחון בשחייה בים"

ומה עם מי שלא הצליחה להגיע לאימון. מה היית מציע לה לעשות לצורך הכנה לטריאתלון בשבועיים הקרובים?
אני ממליץ להכנס מספר פעמים לים. כמובן, שרצוי לשחות עם מישהו שמגיע מעולם הטריאתלון ורק בחוף עם מצילים. בנוסף, רצוי לתרגל את המעברים – החלפות משחייה לרכיבה ומרכיבה לריצה.

ראינו נשים רבות שחששו מן הים והתמודדו עם הפחד הזה. איזה טיפים אתה יכול לתת למי שחוששת מן הים?
כולנו פחדנו בפעם הראשונה וחלקנו מפחדים גם היום, אחרי טריאתלונים רבים. זה בסדר לשחות שחיית חזה וזה בסדר לשחות עם הראש מעל המים. רצוי פשוט להמשיך ולהתקדם. גם אם לאט. פוחדת מהים? שחי מספר פעמים עד התחרות. קבוצות רבות מקיימות אימוני ים סדירים. מטרת אימונים אלה היא הקניית בטחון במים.

משהו נוסף שחשוב לך לציין?
תהנו! השתמשו בטריאתלון זה כמקפצה לתחרויות אחרות – אם טריאתלון, רכיבה או ריצה. מקווה לראות את כולכן במרוץ הנשים הרביעי ב 16 באוקטובר בראש העין.

היטיבה לסכם זאת אחת המשתתפות: "תודה על היום. עכשיו נפל האסימון לקראת מה הולכים. אושר רב למרות הקושי"

שבת בבוקר בפלמחים: הדבר האמיתי – שחייה, אופניים וריצה עם אילן פלצ’י
15 נשים שמעולם לא טעמו טריאתלון התייצבו בשבת בבוקר נרגשות ומתוחות לקראת הפעם הראשונה. אילן פלצ’י, אליס דהן ויהודה כהן סקאלי מאמני מכבי טרי רמת השרון ומכבי תל אביב קיבלו אותן עם חיוך רחב והרבה הסברים וידעו להרגיע, להסביר ולהעניק ליווי צמוד לכל אורך האימון.


אילן פלצ’י, אליס דהן ויהודה כהן סקאלי עם חלק ממשתתפות האימון: "בסיום הן יצאו עם חיוך גדול"

אילן פלצ’י מי שיזם וניצח על כל האופרציה הזו, מסכם את האימון ונותן עוד טיפים לבנות
אני חושב שהיה אימון מוצלח מאוד. רוב הבנות שהגיעו, היו בשלב מאוד התחלתי, ולכן מעבר לקטע המקצועי של מה לעשות, החלק הכי חשוב היה החלק המנטלי: להרגיע, ולהסביר בדיוק לקראת מה הן הולכות. אם בתחילת היום כולן הגיעו מתוחות וחמורות סבר, בסיום הן יצאו עם חיוך גדול, וזה מה שהכי חשוב. בסך הכל כולן יכולות לסיים את התחרות, וחשוב שהן יגיעו לתחרות עם תחושה נעימה ובטוחה. אני נהניתי.

מהם הדגשים שהיה לך חשוב להעביר באימון?
הדגש העיקרי היה על נושא ההדמיה התחרותית. שהבנות יבינו מהרגע הראשון שהן מגיעות, בדיוק מה הן עושות. להגיע רגועות, להתארגן בנחת, ולעשות הכל בצורה מבוקרת ובלי להלחץ, בלי להסתכל כל הזמן על השעון.

ראינו שנשים רבות כשהגיעו לשלב הריצה, כבר היו מותשות לחלוטין ועברו להליכה. מה אתה מציע להן לעשות בתחרות?
הסיבה העיקרית שהן נאלצות לעבור הליכה, היא שהן עדיין לא מיומנות, לא מכירות עדין את הגבולות שלהן, ושל הגוף שלהן. למי שיודעת שבריצה קשה לה, אני ממליץ להקפיד לשחות קל, לרכוב קל, ולהקפיד על זה כדי לא להגיע לריצה מתות. חשוב להקפיד לא להתחמצן, ואז הגוף לא יצליח להתאושש תוך כדי תחרות, והתכווצויות השרירים לא יאפשרו לה להמשיך ולסיים. וכאן אני מציע להזהר, לקחת מרווח בטחון, להתחיל לאט, כדי להגיע לקו הסיום.

משהו נוסף שחשוב לך לציין?
חשוב לי לציין שהמטרה בסופו של דבר היא להרגיש טוב, להראות טוב, לקחת טריאתלון כתחביב לשמירה על כושר, על שפיות, להפוך את זה לדרך חיים. לא להגיע פעם אחת לטריאתלון נשים ואז להעלם וזהו.

וכפי שסיכמה זאת אחת המשתתפות: "תודה! תודה ענקית ללאילן פלצ’י, אליס דהן ויהודה כהן סקאלי ממכבי טרי רמת השרון ומכבי ת"א וכמובן למור! היה מדהים, במקום להתאמן לבד (כל דבר בנפרד, או שילוב של שניים) ולחשוב "איך זה"… ו-"מה יהיה"…. ניתנה לנו הזדמנות לאימון מדהים שהראה שזה אפשרי! הצוות שהעביר את הפעילות היה מדהים, חיוך על הפנים, הסברים ברורים ופשוטים – מה שהפך את החוויה ליוצאת מן הכלל."

תודה מקרב לב לרן שילון, ניר יגודה, אילן פלצ’י, אליס דהן ויהודה כהן סקאלי – אין כמוכם.
ומה בשבוע הבא? שישי הבא דלית שיף וקבוצת פרפקט באלאנס מזמינים אתכן להצטרף לאימון שחייה וריצה בחוף התחרות. כל הפרטים כאן: אימוני הכנה לקראת טריאתלון נשים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג