סוכנו של בקלה: "יש לו סוג של דיסלקציה, הוא לא יכול לתכנן"

אחרי פרישתו של קנניסה בקלה בקילומטר האחרון של מרתון אמסטרדם, לסוכנו יוס הרמנס היתה בטן מלאה והוא הסביר בראיון מה מבדיל בין האתיופי לבין אליוד קיפצ'וגה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מרתון אמסטרדם הוא אחד האטרקטיביים עבור הרצים החובבים הישראלים שמגיעים אליו בהמוניהם, אבל בדרך כלל מארגניו מתקשים להביא אליו את הכוכבים הגדולים ביותר. השנה הם עשו את זה, והיו הרבה ציפיות מקנניסה בקלה, אם לא להתקרב לשיא העולם אז לפחות לשבור את שיא המסלול.

קנניסה בקלה פורש ממרתון אמסטרדם

עוד כתבות בנושא

לורנס צ'רונו שבר שיא מסלול באמסטרדם, בקלה פרש 
האם להאמין לשיא העולם של אליוד קיפצ'וגה? 
יוקי קוואוצ'י: המרתוניסט החובב הכי מקצוען שיש

בסופו של דבר, בקלה שנחשב בעיני רבים לגדול רצי המסלול למרחקים ארוכים בכל הזמנים, שוב לא הצליח להביא לידי ביטוי את היכולות שלו לריצת המרתון. במקרה הזה, הוא החזיק מעמד עם הדבוקה המובילה לפני שהאט קצב החל מהקילומטר ה-30 ובסופו של דבר פרש בקילומטר האחרון ואפילו לא חצה את קו הסיום. התמונות שלו יוצא מהמסלול וממשיך בריצה קלה לכיוון מתחם הסיום לא היו הכי נעימות, בלשון המעטה.

באתר ההולנדי HARDLOOPNIEUWS.NL ראיינו בסיום מרתון אמסטרדם את יוס הרמנס, אחד מסוכני האתלטים הגדולים בעולם שמייצג גם את קנניסה בקלה וגם את המרתוניסט הטוב בעולם אליוד קיפצ'וגה. להרמנס היו דברים מאוד מעניינים לומר על בקלה, רגע אחרי עוד מרתון שבו הוא היה רחוק מלממש את הפוטנציאל שלו. אגב, שיא האישי של בקלה נקבע כשניצח את מרתון ברלין ב-2016 בזמן של 2:03:03 שעות – התוצאה השלישית בכל הזמנים.

הרמנס התייחס תחילה להופעה של בקלה על המסלול באמסטרדם ואמר: "חששתי שזה מה שיקרה, לא היתה לו הכנה טובה והמרתון מתחיל בקילומטר ה-30 אז זה פשוט חמק ממנו". כשנשאל למה זו לא הפעם הראשונה שזה קורה לבקלה אמר הרמנס: "היו לו תוצאות מדהימות, אבל ב-8 השנים האחרונות היו לו יותר מדי עליות וירידות. מתוך 10 מרתונים היו לו אולי 3 מרתונים טובים, הוא מעולם לא שלט לגמרי במרתון. בסופו של דבר הכל קשור להכנה. הוא מוכשר בדיוק כמו אליוד קיפצ'וגה, אבל בעוד שקיפצ'וגה מתכונן למרתון במשך 6 חודשים, בקלה החל להתאמן רק לפני 7 שבועות. זה לא יכול לעבוד ככה".

לגבי ההשוואה בין קיפצ'וגה לבקלה הוסיף הרמנס: "אליוד הוא הרץ האפריקאי הראשון שעבדתי אתו שחושב בצורה אירופאית מערבית בכל מה שקשור לתכנון. זה לא משנה אם מדובר במשקאות ספורט או בנעליים שלו. אם אני מבקש ממנו להתייחס למשהו, אני מקבל בחזרה שלושה דפים, גם כשמדובר בנעל. מקנניסה בקלה לא תשמע כלום לעולם".

המרתון הטוב ביותר של בקלה. ברלין 2016 | צילום מסך

הרמנס נשאל האם הוא לא מתוסכל ממוסר העבודה של בקלה ואמר: "זה מאוד מתסכל, אבל יש הרבה שיטות אימון שפשוט לא עובדות במקרה שלו. זה מתחיל באימונים, הכנה, עבודה ויותר מדי עבודה. בעוד שאליוד קיפצ'וגה נח במיטה, קנניסה בקלה מסתובב במכונית שלו ועובד, יש הרבה דברים שהוא מעורב בהם וזה מאוד מקשה. לפעמים אפשר לנסות ולתקן משהו, ואז מופיע משהו אחר".

על המשך דרכו של בקלה אמר הרמנס: "אמרתי לו שמחר מתחילות ההכנות למשחקים האולימפיים, אבל הוא פשוט לא מצליח להבין את זה. אני חושב שיש לו סוג של דיסלקציה, חוסר יכולת לתכנן, זה ממש קשה אתו. אבל הוא בחור טוב, ואני לא רוצה שזה יגיע למקומות שליליים. כמובן שהיו לנו ימים גדולים ביחד עם כל שיאי העולם שהוא שבר. עכשיו הוא בן 36, הוא כבר לא ילד, והוא צריך לקחת אחריות. אני מודה שזה הולך ונעשה קשה יותר".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג