סובב שוהם – רשמים וסיכומים

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:רני בקר

שלא כהרגלינו, החלטנו לתת הפעם דגש גם על המקצה העממי, אשר מושך אליו הרבה מאד רוכבים, חלקם בפעם הראשונה, לחלקם זו חוויה משפחתית מוצלחת ולאחרים זו ראשיתה של התאהבות בספורט רכיבת האופניים והכנה טובה לקראת המעבר למקצים הספורטיביים.

אבל נתחיל עם המקצים התחרותיים.
מקצה הספורט זינק כמתוכנן בשעה 09:00 עם כמות נכבדה של קרוב ל- 400 רוכבים (379 לפי התוצאות),
עם תחילת המרוץ, נתגלתה הבעייתיות של כמות רוכבים כה גדולה שמוזנקת באותו הזמן – הצפיפות.
בסינגל טרק הראשון כבר נוצרו פקקים ארוכים שלא נראים אפילו בימי ראשון בבוקר ברחובות תל-אביב, הסיבה לכך נעוצה בקצב הרכיבה השונה של הרוכבים, חלקם אפילו יורדים מהאופניים ועקב היותו של הסינגל טרק חד מסלולי (כשמו כן הוא) קשה היה לעקוף את המתעכבים ולא ניתן היה לשמור על רציפות ולפתח מהירות כמעט בכל אורכו של הסיבוב הראשון, אפילו שמעתי על כמה רוכבים ששקלו לפרוש לאחר הסיבוב הראשון בשל סיבה זו. אבל בעיה זו נפתרה בתחילתו של הסיבוב השני כאשר נפתחו פערים בין הרוכבים ונפתחו רשמית כל צווארי הבקבוק שאפיינו את החלק הראשון.
בקרב הנשים שהשתתפו במקצה הספורט, הייתה התמרמרות רבה (כנראה שבצדק) בשל העובדה שאיחדו את כל הקטגוריות שמעל גיל 19 ובכך נוצרו למעשה שתי קטגוריות נשים בלבד, מה שמנע מרוכבות אחדות את האפשרות הנכספת לעמוד על הפודיום ולהניף את הגביע המיוחל כל כך. נראה שכדאי שמארגני האירועים ייקחו נושא זה בחשבון.
מנצחי מקצה הספורט היו יאיר איביין בזמן של 51:56 דקות אחריו גל רונן ומקום שלישי דן חסיד.
בין הנשים בספורט נצחה נועה חורש ממבשרת ציון בזמן של 01:07:18 שעות, אחריה אורית חמו ושלישית מאיה בנינגא.

מקצה העילית הוזנק בסביבות השעה 10:30 כשלפניהם 5 הקפות קשות של המסלול. את המסלול סיימו 75 רוכבים אשר הפגינו יכולות רכיבה של רוכבי עילית אמיתיים לאורך כל הדרך ובמיוחד בסיום המסלול, כאשר כמעט כל רוכב הגיע לקו הסיום עם חיוך רחב על השפתיים למרות המאמץ האדיר אותו השקיעו במהלך שעה וחצי של רכיבה קשה ואינטנסיבית.
חוק 80 האחוזים שהיה ניסיון להחילו במרוץ זה כמו במרוצים קודמים, לא יושם בסופו של דבר, לדברי מזכ"ל האיגוד הסיבה לכך הייתה נעוצה בעובדה שלא נעשו הכנות מספיקות ליישום החוק ובכלל יש צורך לבחון את יישום החוק בתחרויות בארץ וכנראה ייקח עוד קצת זמן עד שהוא ייושם באופן מלא בכל התחרויות.
רגע גדול של נחת היה בקו הסיום (במקצה העילית), רוכבים רבים שסיימו את רכיבת הספורט והרכיבה העממית נעמדו לצידי קו הסיום ועודדו את המסיימים במחיאות כפיים וצעקות מה שוודאי נתן להם את הכוח הדרוש לסיום מסלול קשה זה.
מנצח העילית, דורון אמיץ, כוכב חדש שניצח אף בתחרות היי פולס האחרונה, סיים בזמן של 1:19:24 שעות, אחריו שגיא בנטל ומקום שלישי מיודעינו דרור פקץ.
בין שתי הנשים שהשתתפו בעילית, נצחה לורי קופנס בזמן של 1:37:45 שעות ואחריה במקום השני רחלי גרוסמן.

המסלול העממי:
למי שלא מכיר את הרכיבה העממית, אז הסיפור הוא שונה לגמרי מהמקצים התחרותיים. ראשית לרוכבים העממיים אין כל קשר עם מסלולי הספורט וכל ההתגוששויות בין הרוכבים במהלך הרכיבה. במקצה העממי כל רוכב בקצב שלו, מזנק בזמן שלו, עוצר להפסקה מתי שהוא רוצה ואפילו קונה ארטיק בדרך (אם במקרה עובר איזה אוטו גלידה בסביבה) במהלך הרכיבה אפשר היה ליהנות מהנוף המרהיב לאורך כל הדרך ואפילו לבכות למראה כביש חוצה ישראל אשר ממש חותך את פני השטח, רכיבה עם כל המשפחה מאפשרת גם עצירה לפיקניק קצר, מנוחה תחת העצים הרבים שהיו בשטח ובכלל כל הרכיבה היא חוויה רגועה ונינוחה. המסלול היה מסומן היטב לאורך כל הדרך בעשרות שלטי כיוון וגם מי שרצה לא יכול היה לפספס אף פנייה מיותרת.
יערות קק"ל מלאים במשפחות, פיקניקים ומנגלים והם היו מאד מופתעים לראות פתאום חבורה גדולה של רוכבי אופניים חולפת על פניהם. גם רוכבות החמורים הערביות שרכבו מולנו בתחילת המסלול לא ממש הבינו מה קורה, אבל הן בהחלט נראו משועשעות מהמאורע, לא פחות מאתנו.

לסיכום, סובב שוהם השלישי היה הצגה מוצלחת של אירוע אופניים, המסלולים כולם היו מסומנים כהלכה, האירגון גם הוא היה למופת ובכלל נראה שבחברת איזי ריידר, מיישמים את לקחי העבר ובכל סובב הם משתפרים. פרט לתקלות קטנות פה ושם נראה כי האירוע עבר בהצלחה מרובה וזכה לציון גבוהה בקרב המשתתפים.
מומלץ למי שרוצה להדביק חברים ומשפחה בחיידק האופניים, לשלוח אותם למסלולים העממים (ראו מקרה עידו מזור ואישתו אורית אשר פוקדים בצוותא כל תחרות ותחרות).

קישורים קשורים:
כל התמונות
כל התוצאות



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג