סבב הסופרליג טריאתלון בג'רזי הסתיים עם ניצחון לוינסנט לואי וקסנדרה בוגרנד

מטרת סבב הסופרליג שקרם עור וגידים לפני כשנתיים היה ליצור התעניינות גדולה יותר סביב הטריאתלון והפיכתו לענף שכיף לצפות בו. כתב הטריאתלון של שוונג, רון לוינסיון מספר על הענף החדש ומסכם את התחרות שהתקיימה באי ג'רזי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

סבב הטריאתלון העולמי לשנת 2019 הגיע לקיצו לפני כחודש באירוע הגראנד פיינל בלוזאן ואם חשבתם שהטריאתלטים תלו את החליפה ונהנו מפגרה אז כנראה שלא שמעתם על סבב הסופרליג שהתחיל בסוף השבוע האחרון באי הבריטי ג'רזי. הסבב החל את חייו בשנת 2017 ביוזמתו של אלוף העולם בטריאתלון לשנת 1997 ואלוף העולם באיירונמן בשנים 2007 ו-2010, כריס מקורמק ומטרתו היתה ליצור התעניינות גדולה יותר סביב הטריאתלון והפיכתו לענף שכיף לצפות בו, וזאת בניגוד לטריאתלון הסטנדרטי שלעתים נתפס כמשעמם ומונוטוני לצפייה. הטריאתלטים הבכירים בעולם מגיעים לתחרות בעקבות העניין שיוצרת ובעקבות הזכיות הכספיות המחולקות בתחרות.

בפטיסטה הברזילאית רצה לצדה של בוגרנד בעודה יחפה

יהיה קל להציג את השוני בין התחרויות באמצעות הסבר על התחרות שהתקיימה ביום שבת האחרון. המתחרים חולקו לשתי קבוצות והתחרו במקצה המוקדמות שכלל 300 מטר שחייה, 4 קילומטר רכיבה במסלול טכני וסלקטיבי ו-1.6 ק"מ ריצה. מיד לאחר קטע הריצה הם זינקו שנית למים וגמעו את כל המרחקים פעם נוספת – מה שסיכם עבורם תחרות של שני טריאתלונים רצופים. חמשת המסיימים הראשונים בכל מקצה עלו אוטומטית לגמר שהתקיים למחרת ובנוסף חמשת "המפסידים המהירים" משני המקצים עלו גם כן, כלומר 15 מתחרים בגמר.

בכל תחרות בסבב מקצה הגמר יהיה שונה, הפורמט המתוכנן למקצה הגמר בג'רזי היה שלושה טריאתלונים רצופים באותם מרחקים ובשיטת האלימינציה, האחרון בסיום כל ענף יוצא מהתחרות. לקראת התחרות התברר שלמזג האוויר תכנונים משלו וביום תחרות היו רוחות חזקות שבעקבותם המארגנים החליטו לבטל את מקצה האופניים ולקיים 3 פעמיים שחייה-ריצה עבור הנשים ו-4 פעמים עבור הגברים, כאשר האלימינציה מתבצעת ב"קו האלימינציה" שמיקומו ביציאה משטח ההחלפה.

מסלול התחרות המתוכנן, כאמור בגמר נשמט חלק האופניים

בתום כל יום תחרויות המתחרים צוברים ניקוד לדירוג הכללי, השחייה, האופניים, הריצה וההחלפות כשבסיום הסבב מחולקים פרסים כספיים לכל אחד ממנצחי הדירוג. הדירוג ילווה אותם לאורך כל עונת הסבב, שהתחנה הבאה שלו היא באי מלטה בעוד 3 שבועות.

שוני נוסף שיש בין תחרויות הסבב העולמי לתחרויות הסופרליג הוא הלבוש. בסופרליג הלבוש אחיד כמעט לכולם, חליפה עם שרוולים בצבע צהוב כשעל שרוול אחד נמצא דגל המדינה שאותה הספורטאי מייצג, אך בדומה למרוצי אופניים יש חליפות ייחודיות שנועדו להבדיל ספורטאים מהשאר: החליפה הורודה היא היוקרתית ביותר ואותה לובש המוביל הכללי בסבב, את החליפה הכחולה לובש הספורטאי בעל מספר נקודות השחייה הרב ביותר, החליפה הירוקה שייכת לספורטאי המוביל את דירוג נקודות האופניים, ספורטאי המחזיק במספר הנקודות הרב ביותר בקטע הריצה ילבש את החליפה האדומה, הספורטאי הצעיר ילבש את החולצה הלבנה והמוביל בדירוג ההחלפות ילבש את החליפה האפורה.

יש שלושה דרכים לקחת חלק באירוע ולזנק לתחרות: 10 כרטיסים מחולקים לעשרת הראשונים בסבב בשנה הקודמת, תשעה כרטיסים נוספים מחולקים לשלושת המקומות הראשונים בכל אחת מתחרויות הקריטריון שהתקיימו לאורך העונה באינדונזיה, פולין וקנדה. הטריאתלט איתמר אלסטר למשל, היה הישראלי היחיד שטס לשתיים מהתחרויות הללו במטרה לנסות ולקבוע את הקריטריון, אך לא הצליח לסיים בין השלישייה הראשונה. הדרך השלישית היא קבלת "כרטיס חופשי" מטעם המארגנים, בדרך כלל מחולק לספורטאים שיכולים להוסיף עניין לתחרות.

לבוש הגברים טרם מקצה הגמר

כאמור, ביום שבת האחרון התקיימו מקצי המוקדמות. במקצי הנשים ניצחו קסנדרה בוגרנד הצרפתייה ורייצ'ל קלאמר ההולנדית ובמקצי הגברים ניצחו אלוף העולם וינסנט לואי הצרפתי ואיידן ווילד הניו זילנדי. בעקבות הניצחון זכה כל אחד מהם בפרס "קיצור דרך", הטבה הניתנת למימוש במקצה הגמר והיא ביצוע פרסה כ-10 מטרים לפני הפרסה המקורית. קיצור הדרך ניתן למימוש במקטע האופניים או הריצה וניתן להשתמש בו פעם אחת בלבד לאורך התחרות.

ניתן היה לחשוב שהורדת חלק האופניים הורידה חלק משמעותי מעניין התחרות ואת ההיבט הטקטי אך הראשונה להפתיע אותנו היא לואיסה בפטיסטה הברזילאית שיצאה אחרונה מהמים אך החליטה לוותר על נעלי הריצה ובכך לקצר את זמן ההחלפה שלה, להמנע מאלימינציה ואף לרוץ לצד המובילה קסנדרה בוגרנד, בהמשך ראינו שדרוג של השיטה שבה רצים עם הנעליים בידיים עד אחרי קו האלימינציה ורק לאחריו לובשים את נעלי הריצה. בתחרות הגברים ניצלו גוסטב אידן הנורבגי, אלוף העולם בחצי איש ברזל וקונסטנטין דוהרטי האירי את שיטות אלה והותירו את ג'ונתן בראונלי ההמום מחוץ לתחרות בשלב מוקדם של התחרות, למרות שהיה מועמד לפודיום.

דוהרטי שאינו ידוע כשחיין חזק אף כתב בחשבון האינסטגרם שלו בבוקר התחרות "בואו לצפות בי שוחה 300 מטר", ברמיזה לכך שיצא ראשון מהתחרות אך כאמור הטקטיקות האלו הצילו אותו. ספורטאי נוסף שבחר לא לנעול נעליים באף שלב בתחרות למרות שלא היה בסכנת אלימינציה הוא קריסטיאן בלומנפלט שהחליט לחסוך בזמני החלפה ובעקבות זאת ילבש בתחרות הבאה את חליפת ההחלפות.

הורדת מקצה האופניים אמנם גרמה לכך שנראה טקטיקות מעניינות, אך הורידה את הטקטיקות בקרב המובילים, שמן הסתם היו הספורטאים בעלי הקומבינציה שחייה-ריצה הטובה ביותר, ולכן לא נרשמו שינויים רבים בקרב ההובלה. קסנדרה בוגרנד הצרפתיה הובילה את התחרות מתחילתה ועד סופה, כאשר בכל קטע הגדילה את הפער מאלופת העולם קייטי זפרס האמריקאית ומקלאמר. בתחרות הגברים וינסנט לואי ופייר לה קור הצרפתים היו צמודים לאורך כל התחרות כאשר לואי ניצל את קיצור הדרך כדי לנצח בפער של 5 שניות, שלישי סיים איידן ווילד.

תוצאות הנשים בסופרליג

תוצאות הנשים בסופרליג

בתום תחרות זו המובילים בכל אחד מהדירוגים הם:
דירוג כללי (חליפה ורודה) וינסנט לואי וקסנדרה בוגרנד
דירוג שחייה (חליפה כחולה) איידן לונגקרופט-האריס וסופי קולדוול
דירוג אופניים (חליפה ירוקה) איידן ווילד ולואיסה בפטיסטה
דירוג ריצה (חליפה אדומה) איידן ווילד וקייטי זפרס
דירוג החלפות (חליפה אפורה) קריסטיאן בלומנפלט וקסנדרה בוגרנד




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג