סבב גביע העולם במולולבה

אסונות הטבע אשר פקדו את אוסטרליה לא מנעו את קיומה של התחרות היוקרתית במולובה. במסורת הקצרה של ענף הטריאתלון היא הספיקה להתקבע כזו הפותחת את עונת התחרויות הגדולות והשנה יהיו לישראלים שלוש סיבות לעקוב אחרי האירוע. דן אלתרמן, רון דרמון ופני בייסרון יתחרו ביומיים של סוף השבוע הגדול באוסטרליה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


אסונות הטבע אשר פקדו את אוסטרליה לא מנעו את קיומה של התחרות היוקרתית במולובה. במסורת הקצרה של ענף הטריאתלון היא הספיקה להתקבע כזו הפותחת את עונת התחרויות הגדולות והשנה יהיו לישראלים שלוש סיבות לעקוב אחרי האירוע. דן אלתרמן, רון דרמון ופני בייסרון יתחרו ביומיים של סוף השבוע הגדול באוסטרליה

מאת:ניר רייכמן


סבב גביע העולם יפתח בסוף השבוע בתחרות המסורתית במולולבה, אוסטרליה. יום לאחר מכן תיערך תחרות עלית כחלק מגביע היבשת (אוקייניה). אסונות הטבע שפקדו לאחרונה את אוסטרליה לא יפריעו לחגיגה ולישראל יהיו שם 3 נציגים. התחרות במולולבה נחשבת כבר שנים רבות בקרב רבים מן הספורטאים, לפתיחה הרשמית של העונה הבין לאומית. השנה נוסף לכך מימד נוסף כיוון שזו התחרות הראשונה לשנת 2011 בה ניתן לצבור ניקוד לקראת המשחקים האולימפים.

בשנים האחרונות, למרות כניסת הסבב החדש(סבב אליפות העולם),
התחרות שומרת על רמתה הגבוהה בניגוד גמור למה שקורה ליתר התחרויות בסבב זה. הסיבה נעוצה בכך שמרבית הספורטאים הבכירים רואים בה כתחרות הכנה לקראת הדבר האמיתי וזו תחרות סבב אליפות העולם שתיערך בסידני שבועיים לאחר מכן וגם בנבחרת המקומית החזקה אשר כוללת לא פחות מ- 4 אלופות עולם ומנצחי התחרות בשנים האחרונות. אוסטרליה, יש לזכור, המדינה המעוטרת ביותר בענף בכל הפרמטרים.

יום שבת, 26 במרץ 2011, סבב גביע העולם – גברים

3 המנצחים של השנים האחרונות מגיעים למפגש פסגה ומועמדים בולטים לניצחון גם כאן. ברד קולופלדט (מנצח 2007 ו- 2010) וקורטני אטקינסון (מנצח 2009) האוסטרלים ואלוף העולם ומנצח התחרות ב2008, חבייר גומז מספרד, מדורגים בעשירייה המובילה של סבב גביע העולם.

ניצחון של גומז יציב אותו במקום השני לאחר שיחלוף על פני סיימון וויטפילד הקנדי. גם הנבחרת הצרפתית חזקה מאוד עם לורון וידל, ודויד האוס כמו גם הצעירים וינסט לואי ואורלין ראפאל (אלופי עולם לנוער לשעבר). סטויארט הייז (מנצח תחרות סבב אליפות העולם קיטזבואל) ו-וויל קלארק אלוף עד גיל 23, שניהם מבריטניה, מועמדים רציניים לסיים את התחרות עם דוכן המנצחים. שמות בולטים נוספים, הם אלופי העולם בעבר, איוון רניה ודימיטרי גאאג.

הנציגים שלנו

דן אלתרמן, אלוף ישראל, מגיע אחרי הישג נפלא באקוודור. בדירוג לקראת האולימפיאדה הוא ממוקם במקום ה-47 מה שמציב אותו בתוך המשחקים האולימפיים. מטרתו ברורה לשמור או אפילו לשפר את מיקום. ב- 2007 קבע דן את אחד מהישגיו הגדולים ביותר כאשר סיים במקום ה-14 במסלול זה. הישג דומה יקפיץ אותו מספר מקומות מעלה בדירוג.


דן אלתרמן בתקווה שישחזר את התוצאה של שנה שעברה
צילום: עופר ביידה



רון דרמון,
ששוהה באוסטרליה כבר כמעט שלושה חודשים (בשנה שנייה) מספר: "אני כל פעם נדהם מהמקצועיות של החברה פה יש כל מה שנדרש לאתלט, סביבה מקצועית, הרבה אתלטים ברמה גבוהה, הקרבה לכל המומחים…אני נמצא באימונים מאוד אינטנסיביים, ממש לא קל, הגוף שלי בכאב שרירים מתמיד…לגבי התחרות אינני יודע עדין למה לצפות. זו האולימפי הראשון שלי מאז אילת ואני מגיע כחלק מה – ITU team – Sport Development. התחרות במולולבה היא די קשה והמשתתפים בה יעשו אותה קשה יותר. התקווה שלי כמו של המאמן שלי לצבור ניקוד ולהתקדם בדירוג אך זהו גם מבחן לתפקוד שלי עם ההתמודדות עם המרחק האולימפי"


רון דרמון: "התקווה שלי כמו של המאמן שלי לצבור ניקוד ולהתקדם בדירוג"
צילום: עופר ביידה



יום ראשון, 27 במרץ 2011, סבב גביע העולם – נשים

שליטה אוסטרלית מוחלטת בקרב הנשים, מושכת באופן מסורתי את העניים לעבר תחרות זו. אליפות העולם בבודפשט רק חיזקה זאת. מנצחת התחרות ואלופות העולם בכל הקטגוריות מגיעות מאוסטרליה. אמה סנווסיל, שרצה לבדה בדרך לניצחון בבודפשט, מועמדת עיקרית לניצחון. במידה ותתחיל את הריצה עד דקה אחרי המובילות אף אחת לא תוכל לקחת ממנה את המקום בראש הפודיום.

אך גם אמה הראתה חולשות בשנה החולפת
ובאוסטרליה ישנן עוד אמות צעירות הנושפות בעורפה. אמה מופאט אלופת העולם בשנתיים האחרונות יכולה לנצל את החולשה של סנווסיל בשחייה, כדי לנצח. אמה גקסון הצעירה, אלופת העולם עד גיל 23,  שכבר הוכיחה שהיא יכולה להיות בין הגדולות, שיפור נוסף ביכולתה יכניס אותה כמועמדת בכל תסריט אפשרי.

מועמדות נוספות, לדוכן המנצחות, מלבד האוסטרליות הן: מנצחת השנה ונדולה פרינטובה, מנצחת סבב אליפות העולם בסידני אשתקד, ברברה ריברוס דיאס. השלישית בעולם ליסה נורדן והצעירה הכישרונית שניצחה פעמיים בשנה שעברה בסבב אליפות העולם, פאולה פינדליי הקנדית.

יום ראשון, 27 במרץ 2011, סבב גביע אוקייניה – עלית נשים/גברים

תחרות המתאפשרת רק במדינת טריאתלון כמו אוסטרליה. בתחרות זו ניתן לראות את העומק האיכותי הקיים במדינה זו הן בגברים והן בנשים. בולטת בין המשתתפות תהיה אלופת העולם לנוער אשלי ג'נטל, שזכתה לפני שבועיים באליפות אוקייניה.בתחרות זו ישתתפו גם ספורטאים זרים, כנהוג בכל תחרות בין לאומית.

פאני ביסרון תייצג את ישראל בתחרות וכך תתחיל את העונה הבין לאומית שלה.


פאני בייסרון מתחילה את העונה הבינלאומית שלה
צילום: עופר ביידה




ניר רייכמן – מאמן קבוצת טריאתלון גן השומרון

קישורים: טריאתלו



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג