ניקולה ספיריג בראיון בלעדי: "אני חוזרת לישראל עם זיכרונות מאוד טובים"

האלופה האולימפית בטריאתלון תגיע בסוף החודש לתחרות הישראמן ותנסה לנצח במקצה חצי איש ברזל. בראיון מיוחד לשוונג היא מספרת על ההכנות למשחקים של טוקיו, על האימונים המפרכים ועל האמהות שלה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

The English version of the interview


עבור הטריאתלטית האולימפית ניקולה ספיריג תהיה זו כבר הפעם השלישית שהיא תנחת בישראל להתחרות כאן ובכל זאת היא עדיין מתרגשת לקראת התחרות הקרובה שלה שתפתח את עונת התחרויות הרשמית מבחינתה. בראיון שערכנו עימה ואותו תוכלו לקרוא בהמשך, היא מספרת שלמרות שהמשחקים האולימפיים של טוקיו יתקיימו בסוף חודש יולי השנה, התחרות הרשמית הראשונה שלה השנה תהיה כאן בישראל בחצי המרחק במסגרת הישראמן. היא אמנם מתחרה מקצוענית במרחק האולימפי, אך בארסנל התחרויות שלה יש גם כמה תחרויות למרחק חצי איש ברזל וב-31 בינואר היא תעשה את זה כאמור בתחרות איש הברזל של ישראל, הישראמן, בים סוף ולאורך הרי אילת. הרקורד של ספיריג עמוס תארים ובהם אלופה אולימפית במשחקים האולימפיים של לונדון 2012 וארבע שנים לאחר מכן היא סיימה במקום השני במשחקים האולימפיים של ריו 2016 אחרי גוון יורגנסן. ארון הגביעים שלה כולל גם את תואר המנצחת בגביע העולם ב-2007 ושש ניצחונות באליפות אירופה טריאתלון (2009 ,2010, 2012, 2014, 2015, 2018) וזו הסיבה העיקרית שבארצה היא נחשבת לאייקון ספורטיבי עם תקוות גדולות למדליה נוספת במשחקים האולימפיים בטוקיו.

"שמעתי על הישראמן ואני יודעת שהיא נחשבת תחרות אייקונית". ספיריג | צילום: Kirsten Stenzel

ניקולה, כאלופה אולימפית ב-2012 וסגנית האלופה האולימפית בריו 2016, מה הציפיות שלך בטוקיו 2020?
"בטוקיו תהיה זו ההשתתפות החמישית שלי במשחקים האולימפיים. כספורטאית אני מאוד מוקסמת מהם מכיוון שמצד אחד מדובר באירוע ייחודי עם הספורטאים המובילים בעולם בכל ענפי ספורט. יש במפגש הזה יחדיו אתגר עצום כאשר מתחרים ביום ספציפי ויחידי פעם בארבע שנים. מצד שני, זה מאוד מעניין אותי להיות שם בפעם החמישית וזאת משום שהנסיבות במהלך השנים השתנו. ההכנה הזו עכשיו לטוקיו היא שוב אתגר עצום, כיוון שאני כבר אמא לשלושה ילדים קטנים וזה בהחלט לא קל ומצריך תכנון והדרכה נוספת מעבר להיותי ספורטאית מקצועית. יחד עם זאת, עדיין יש לי ציפיות גבוהות ואם הכל ילך כשורה אני רוצה להיות מסוגלת להתמודד ולהיות מבין הספורטאים הטובים ביותר בטוקיו".

ילדת את ילדך השלישי לפני שמונה חודשים וחזרת להתחרות שלושה חודשים לאחר מכן – כיצד את משלבת בין האמהות שלך לספורט המקצועי שלך?
"מכיוון שיש לי ילדים, למשפחה יש אצלי עדיפות ראשונה בחיי. היכולת להמשיך לחיות את התשוקה שלי כספורטאית מקצועית זו זכות גדולה עבורי. אמנם זה לא קל לשלב את שניהם ויש לי צורך בלא מעט ארגון וגמישות בו זמנית וגם לא מעט אנרגיה מהצד שלי ותמיכה ועזרה של הרבה אנשים בסביבה שלי. למזלי יש לי בעל שתומך בי במאה אחוז והוא האחראי העיקרי על ילדים. מה שזה אומר בפועל החלפנו תפקידים ואני למעשה מתחרה והוא בבית כשאני מתאמנת. בסך הכל, שנינו מבלים זמן רב עם הילדים, מכיוון  שאני רואה את הילדים הרבה בין האימונים, שזה יתרון גדול עבור שנינו.

אתם עומדים לפגוש אותה בישראמן | צילום: Kirsten Stenzel

"חשוב לזכור כי מבחינה פיזיולוגית הריון מוציא מהגוף הרבה, אבל הוא גם מתאושש די מהר ואני חושבת שבאזורים מסוימים הגוף יותר חזק לאחר הלידות מאשר היה לפני כן. מבחינה נפשית זה לא קל לנסות ולהיות האמא הכי טובה והספורטאית הכי טובה ובמקביל גם להתחרות בתחרויות עם החסויות שתומכות בי, התקשורת וכו'. לעתים נראה כי אין מספיק שעות ביממה על מנת להכיל את כל העשייה הזו. אני מנהלת סדרי עדיפויות ואני חושבת שאני מצליחה להיות יעילה בסופו של דבר. זה אמנם דורש ממני לא מעט עבודה, אבל כפי שציינתי מקודם, אני חושבת שזו זכות גדולה להיות מסוגלת לחיות את החיים שאנחנו חיים ולהיות מסוגלים לעשות את שניהם – להביא ילדים לעולם ולהיות אתלט מקצועי".

מה את יודעת על הישראמן, תחרות איש הברזל הישראלית?
"עד כה מעולם לא התחריתי בישראמן, אבל בהחלט שמעתי על התחרות האייקונית הזו ומההסתכלות על המסלול שלו ראיתי שמדובר במסלול מאוד יפה, אבל גם מאוד קשה ומאתגר. כאשר השותף העסקי שלי אמר לי שהישראמן פתוח לשיתוף פעולה עם 'ספיריט' (Spirit) סדרת הטריאתלון שלנו, שמחתי מאוד מכיוון שהישראמן משתלב בצורה מושלמת בסדרת המרוצים בהם יש מסלולים מאתגרים, ארגון מקצועי מאוד ואתרים ייחודיים. בעבר הייתי כבר פעמיים באילת (במסגרת גביע העולם בטריאתלון בשנת 2007 ואליפות אירופה בשנת 2012, א.ה), שם זכיתי בגביע העולם הראשון שלי ובתואר אלופת אירופה, כך שאני חוזרת מבחינתי לישראל עם זיכרונות טובים מאוד".

צ פ ו | ניקולה ספיריג 

מה הניסיון שצברת עד היום במרחק חצי איש ברזל בתחרויות?
"מעולם לא התרכזתי במרחקים של חצי המרחק באיש ברזל, יחד עם זאת עשיתי לא מעט תחרויות כאלו לאורך השנים כדי להתכונן לתחרויות של המרחק האולימפי. עשיתי לאורך השנים כ-13 תחרויות לחצי מרחק ובכל אחת מהן הייתי על הפודיום ואף ניצחתי בשבע מהם. יש לי כבוד גדול למרוצים האלה מכיוון שמדובר במרחק ארוך ויוצא דופן עבור ספורטאית שכמוני שאיננה מתאמנת למרחקים האלו. אני תמיד מתרגשת לקראת מרוצים שכאלו כי אני אוהבת אתגרים וזה מרוצים שונים לגמרי מאשר המרחקים האולימפיים שלי".

כספורטאית מקצועית את מאוד תחרותית ורוצה לנצח, האם את מתכננת לנצח גם בישראמן במקצה חצי איש ברזל?
"כפי שציינתי תחרויות של חצי איש ברזל הם לא חלק מהאימונים שלי ובעונה הזו אני ממוקדת באימונים לקראת המשחקים האולימפיים של טוקיו למרחק האולימפי כמובן. אני אתחרה בישראמן עם אופני הכביש שלי ולא עם אופני הנג"ש שלי, על מנת להוציא מהם את האימונים הטובים ביותר למרחק אולימפי, כמו כן, אני לא עושה הרבה רכיבות או ריצות ארוכות עד לתחרות. אני אגיע לישראל משוויץ שם אני מורגלת לטמפרטורה של אפס מעלות ויתכן שאסבול מעט בטמפרטורה שתהיה באילת. מה שזה אומר, שאני לא מוכנה במיוחד ויכול להיות שיהיו ספורטאים שיהיו מוכנים יותר ממני. עבורי זה אומר שעם ישראמן אני פותחת עונת התחרויות שלי, כך שזו תהיה חוויה נהדרת ומהנה לעשות את התחרות תוך כדי ההכנות האולימפיות שלי. אבל אני לא אהיה הספורטאית שאני, אם לא הייתי מנסה לנצח בכל תחרות שאני עושה".

מה היית רוצה למסור לקהל הגולשים שקוראים אותך עכשיו בשוונג?
"אני ממש נרגשת להתחרות בישראמן ומאחר וכבר הייתי בעבר באילת יש לי משם כמה זיכרונות טובים מאוד מהעידוד המקומי והידידותי. כך שאני מצפה לביקורי בישראל ואני רוצה להודות למארגנים על ההזדמנות הזו, לתושבים והצופים על התמיכה שלהם".


Israman web site



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג