ניו יורק טיימס: ארמסטרונג שוקל הודאה על שימוש בחומרים אסורים

על פי ידיעה שפורסמה הבוקר בעיתון האמריקאי החשוב הניו יורק טיימס, מקורבים ללאנס ארמסטרונג אמרו כי הוא שוקל להודות בפומבי על שימוש בחומרים אסורים במהלך הקריירה שלו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

על פי ידיעה שפורסמה הבוקר בעיתון האמריקאי החשוב הניו יורק טיימס, מקורבים ללאנס ארמסטרונג אמרו כי הוא שוקל להודות בפומבי על שימוש בחומרים אסורים במהלך הקריירה שלו

מאת:מערכת שוונג


לאחר שנשללו ממנו כל תאריו, הוא הורחק מכל פעילות בספורט המקצועני, כל נותני החסות התנערו ממנו, הוגשו נגדו תביעות והוא נאלץ להשעות עצמו מהחברה שהוא עצמו הקים (ליבסטרונג) למאבק במחלת הסרטן, נראה כי מחזיתו של ארמסטרונג יש שינוי גישה.

כזכור, כשפורסמו ממצאי הסוכנות האמריקאית נגד שימוש בסמים וארמסטרונג הושעה מכל פעילות קיבלו ראשי איגוד האופניים העולמי את הממצאים וגם את השעייתו לכל החיים. כמו כן נשללו ממנו כל הישגיו משנת 1998 ועד לפרישתו השנייה, בכלל זה שבע הניצחונות שלו בטור דה פראנס.

התגובה הפומבית של ארמסטרונג הייתה שהוא מפסיק להיאבק על חפותו, יותר מכך, הוא צייץ בטויטר, אמר בהרצאות ומעל כל במה שהתאפשר לו כי הוא מנצח הטור דה פראנס שבע פעמים.

כעת חושף העיתון ניו יורק טיימס כי יש אפשרות לחזרתו של ארמסטרונג מאמירותיו הקודמות. על פי העיתון כבר נפגש ארמסטרונג עם אישים בכירים בסוכנות האמריקאית נגד שימו בסמים וביקש להקל בעונשו. עוד נודע כי ייתכן ונעשו גישושים מול משרד המשפטים האמריקאי כדי לבחון כיצד יוכל להתפתח התיק במקרה וארמסטרונג ימסור הודאה. בהקשר שינוי הגישה של ארמסטרונג הצביעו גורמים מקורבים על הלחץ שמופעל עליו מצד התומכים העשירים ביותר בחברת לייבסטרונג המבקשים כי יגיע להסכם עם הגופים הנכונים.

על פי הקוד העולמי נגד סימום ספורטיבי יכול כל ספורטאי לקבל הקלות בעונשים שנקבעו לו ובתנאי מקבל את מלוא האשמה וגם משתף את הסוכנות העולמית בכל הפרטים  הקשורים לשימוש שעשה באותם החומרים. במקרים דומים בעבר הוחלפה ההשעיה לכל החיים לשמונה ואפילו ארבע שנים. אך לא זכור מקרה בו ספורטאי יכול היה לשוב מיידית, לאחר שהתוודה, להתחרות.

יותר מכך, לארמסטרונג מצפה בעיה לא פשוטה במקרה שימסור
הודאה. כזכור מריון ג'ונס (שנטלה חמש מדליות אולימפיות במשחקים האולימפיים
בסידני-אוסטרליה 2000) הכחישה במשך שנים כי עשתה שימוש בחומרים אסורים. רק
בשנת 2007 היא העניקה לעולם ווידוי עשיר בדמעות על מדרגות בית המשפט של
מחוז ווסטצ'סטר בניו יורק. בזכות ההודאה הזו היא אומנם זכתה להקלות בעונשי
ההשעיה אך בילתה גם ששה חודשים בכלא משום ששיקרה בחקירה פדראלית.

כמו כן עדיין מתמודד ארמסטרונג עם שלל תביעות חוזרות לתביעות לשום הרע בהן
ניצח בעבר. המקרה האחרון שפורסם היה תביעת העיתון סנדי טיימס הבריטי שתובע
מארמסטרונג 1.5 מיליון דולר לאחר שהפסיד במשפט בו תבע וניצח ארמסטרונג את
העיתון במשפט שנערך לפני כשמונה שנים.

על פי הסנדי טיימס ארמסטרונג יבקש  הבטחות שלא תוגש נגדו
תביעה על עדות שקר לפני שיסכים להעיד בשבועה, כי הרי הודאה בשבועה יכולה
להפוך לעדות הטובה ביותר על שקרי עבר שלו. מי שיכול למנוע הגשת כתב אישום
כזה הוא משרד המשפטים האמריקאי וכנראה ממנו ינסה ארמסטרונג לקבל את ההבטחה.

בטור דה פראנס 2009
(צילום: Haggisnl)



נכון לסוף השבוע נמצאים כמעט כל המעורבים בסיפור בחופשות. גם ארמסטרונג נמצא בחופשה בהוואי עם משפחתו. על פי פרקליטו הוא "בסדר ביחס למי שנלקחו ממנו פרנסתו וחייו".  על פי כל העדויות שהתפרסמו, במהלך סוף השבוע נראה כי החזרה של אמריקה מחופשות חג המודל וראש השנה תהיה מאוד מעניינת, לפחות בגזרתו של לאנס ארמסטרונג.

צילום שער: Bjarte Hetland




5.1.2013


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג