נועלים את אליפות העולם

בברלין האווירה השתנתה. רוח השעשוע של יוסיין בולט השתלטה. במקום הזעפות פנים וליקוקי לשון אגרסיביים ומוזרים, גילה עולם האתלטיקה שאפשר להיות הכי מהיר וחזק גם בלי להבהיל את הילדים בבית. הסיכום של חגי אשלגי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


בברלין האווירה השתנתה. רוח השעשוע של יוסיין בולט השתלטה. במקום הזעפות פנים וליקוקי לשון אגרסיביים ומוזרים, גילה עולם האתלטיקה שאפשר להיות הכי מהיר וחזק גם בלי להבהיל את הילדים בבית. הסיכום של חגי אשלגי

מאת:חגי אשלגי


בעידן אחר, כשאמריקאים שלטו בריצות הקצרות, אמנות העברת מקל השליחים מיד ליד בין האמריקאים, הייתה מותרות מיותרות. ראשית, ממילא רוב מדליות הספרינטים כבר התעטפו על צווארים אמריקאים; ושנית, כשכל שיאי מרוצי השליחים עמדו בתור לגרין-קארד, אמנות המקלנות נחשבה משנית בחשיבותה – דקדוקי עניות השמורים לרביעיות מהירות פחות.

אמנם, עבור שליחי ה-4X400 האמריקאים החיים נותרו פשוטים כתמיד: "אנחנו רק מתרכזים בהעברת המקל. אם נעשה את זה, ננצח" תמצת בצדק אנג'לו טיילור – חלוץ הרביעייה האמריקאית. לא כך עבור אצני ה-4X100 של הפסים והכוכבים. אחרי הדומיננטיות המוכחת של ג'מייקה מאז בייג'ינג, הזמן היחיד שבו יש למהירי האמריקאים סיכוי (קלוש) לעמוד דום, בהמנון הוא לכל היותר ביומיים האחרונים – ימי השליחים. אמנות המקלנות הפכה עבורם לצורך קיומי.

מכאן גם מפח הנפש המוכפל מהפסילות של הרביעיות הנשים והגברים האמריקאים כאחד, ב- 4X100. אחרי ברלין, נשבעו ראשי משלחת ארה"ב בנקיטת חפץ, המקלנות תהפוך לערך נשגב ולמדע מדויק. אולי שיבקשו שיעור מהרוסים.



ותיק וטוב
ברנרד לגאט, שהשלים עשור בצמרת העולמית הגבוהה, ניסה להביא ללאום האמריקאי שאימץ אותו, לפחות מדליית זהב אחת בברלין, אך נאלץ להסתפק בארד ב-1,500 ובכסף ב-5,000 אחרי (מי-אם-לא) קנניסה ביקלה. יבול יפה, תאמרו? לא מספיק במונחי לגאט, שבאליפות באוסאקה לפני שנתיים לקח זהב בשני המרוצים גם יחד.

שמות מנצחים
טוב שם טוב משמן טוב – גם עבור חלק מהאתלטים. קול-בוי נגמולה הדרום אפריקאי הגיע קריר ורגוע במקום ה-22 במרתון. אנדיוראנס אבינווה הניגרית הראתה סבולת כשהובילה את רביעיית שליחות ה-4X400 הניגרית.

של נעליך
אנדריאס ת'ורדקילסן הנורווגי זכה בזהב בכידון לגברים, מנה את הישגיו המרשימים בפני העיתונות (זהב באליפות אירופה, זהב אולימפי וזהב באליפות העולם) והזדרז להשוות את עצמו ליאן זלז'ני האגדי. ובכל זאת, על כאלו נאמר – לאט לך.

בגלל הרוח
בברלין האווירה השתנתה. רוח השעשוע של יוסיין בולט השתלטה. במקום הזעפות פנים וליקוקי לשון אגרסיביים ומוזרים מבית מוריס גרין מחד, ועיני האימה של לינפורד קריסטי מאידך, גילה עולם האתלטיקה שאפשר להיות הכי מהיר וחזק גם בלי להבהיל את הילדים בבית. אסאפה פאואל עושה פוזות למצלמה לפני הגמר, ומרקד על המסלול לאחריו? קנניסה ביקלה צוחק ומלהג באנגלית עם הכתבים? אחרית הימים – ותודה ליוסיין בולט. רק טייסון גיי מסרב להשתתף – לא שזה עוזר לו.

לסיום
50,754 צופים הגיעו לראות אתלטיקה באצטדיון ביום האחרון לאליפות. לאלו תוסיפו את עשרות האלפים שעמדו ברחובות לצפות במרתון. ותודה גם לכם שבאתם.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג