מתי תבוטל מגבלת המרחק על פעילות ספורטיבית?

הממשלה אישרה שוב במשאל טלפוני תיקון לתקנות שעת חירום שקובע כי בשעת פעילות ספורטיבית תבוטל מגבלת המרחק של 500 מטרים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

משבר הקורונה: כל העדכונים השוטפים בשוונג

בתחילת השבוע אישרה הממשלה במשאל טלפוני תיקון לתקנות שעת חירום (הגבלת פעילות) שקובע כי בשעת פעילות ספורטיבית תבוטל מגבלת המרחק של 500 מטרים. ההחלטה תכנס לתוקף לאחר יום העצמאות, החל מיום חמישי, 30 באפריל בשעה 8:00 בבוקר. כעת ניתן יהיה לבצע פעילות גופנית ללא הגבלת מרחק ושימת הדגש היא על ספורט יחידני ואין הכוונה לאימון במסגרת קבוצות אימון פרטיות של ריצה. יחד עם זאת, עדיין לא תותר נכון לרגע זה חזרת הפעילות שחייה בים או בבריכות שחייה.

חוסר התיאום בין משרדי הממשלה, הביא לכך שכבר ביום ראשון יצא משרד הספורט בהודעה על ביטול מגבלת 500 המטרים בנוגע לפעילות ספורטיבית וכעבור כחצי שעה הן בוטלו. הסיבה לכך היתה כי מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב דרש הבהרות זמן קצר לאחר ששרי הממשלה אישרו טלפונית את הצעת שר הבריאות להקלות על פעילות ספורט וההחלטה הוקפאה. הדבר מצביע על חוסר תיאום בין משרדי הממשלה, דבר היוצר אי ודאות ובלבול בקרב הציבור. 

ריצה

כעת ניתן לבצע פעילות גופנית הכוללת ריצה למרחקים קצרים וארוכים. יש אפשרות להתאמן באופן אישי או קבוצתי. באימונים קבוצתיים באצטדיון אתלטיקה – ניתן עד 10 אנשים בקפסולת אימון. רצים למרחקים ארוכים יוכלו להתאמן במרחב הפתוח על פי הגדרה של 10 אנשים בקבוצה במרחק של 2 מ' אחד מהשני. כל האמור הינו מתייחס לספורטאים החברים באגודות ובאיגודים, בהמשך לחזרתם לפעילות של ספורטאי ההישג לפני ימים אחדים.

אופניים

סיכום בין משרד הבריאות למשרד הספורט מאפשר חזרה מידית לאימונים של ספורטאים תחרותיים הרשומים באיגודי ספורט מסוימים ובהם איגוד האופניים, בכפוף להנחיות ומגבלות שהגדיר משרד הבריאות. הרכיבה תתבצע לא בסמוך לריכוזי אוכלוסייה רוכבי הכביש יוכלו לרכוס עם שמירה על מרחק בין הרוכבים. במידה והרכיבה מתקיימת במתחם הוולודרום, רוכב אחד במסלול בלבד. רוכבי ההרים יוכלו להתאמן אימונים בשטחים פתוחים, עם שמירה על מרחק של 2 מ' בין הרוכבים.

ספורט ימי

פעילות ספורט ימית (שייט מפרשיות, גלישת רוח, גלישת גלים) יהיו מחויבים בשימוש בציוד אישי קבוע וללא שהייה על החוף. חותרים וקייאקיסטים יתאמנו אימון אישי בסירה ו/או קיאק. אימון זוגי יתבצע בקיאק/סירה של רביעייה, וזאת על מנת ליצור ריחוק בין החותרים. שימוש בציוד קבוע וללא שהייה על החוף.

כדורגל, כדורסל ועוד

ענפי משחקי כדור, כדורגל, כדורסל, כדוריד, כדורעף, כדורמים, הוקי קרח פוטבול, רוגבי, סופטבול ולקרוס וכד'- יוכלו לחזור להתאמן עם הקפדה של 2 מטר ללא מגע בין השחקנים. פעילות במסגרות מאורגנות של ענפי הכדור התחרותיים בהנחיית צוותי אימון בחלוקה של עד 10 אנשים באזורים מתוחמים תחת הקפדה על שמירת מרחק בין המתאמנים שיבצעו אימונים ללא מגע (אימוני כושר וכוח, קליעה לסל, בעיטות לשער, דריבלים, ריצות ספרינט, קפיצות וכו').

כדור-עף חופים

בשלב זה מאושר רק שחקן מול שחקן תוך הקפדה על שמירת מרחק אחד מהשני באזור הרשת.

ניווט

אך ורק במרחב הפתוח (יערות) ולא במרחב עירוני.

סקי מים

מתקן ייעודי בתל אביב. עד מתאמן אחד לחבל תפיסה. שימוש בכפפות אישיות, יש לחטא את מתקן התפיסה בין מתאמן למתאמן.

קשתות

ניתן לבצע עם מסיכה. שימוש בציוד אישי תוך שמירה על מרחק בין היורים.

רכיבת סוסים

שימוש בציוד אישי לכל רוכב.

טיסנאות

ניתן לבצע עם מסיכה, שימוש בציוד אישי לכל מפעיל טיסן.

התעמלות קרקע ומכשירים

בין מתעמל למתעמל יש לחטא את המכשירים, ולהקפיד על חיטוי אישי של הידיים והרגליים לפני הכניסה לאולם. לא ניתן לקיים אימון בו-זמנית של מספר מתעמלים על אותו מכשיר למעט הקרקע.

התעמלות אומנותית

שימוש בציוד אישי, תוך שמירה על מרחק בין המתעמלות. יש להקפיד על חיטוי כפות הרגליים והידיים לפני האימון.

ריקוד

ריקוד ללא מגע עם מרחקים של מעל 2 מ' בין הרוקדים.

טניס שולחן

שמירה על מרחק בין השחקנים, שימוש בציוד אישי, יש לחטא ידיים היטב לפני המשחק ולחטא את הכדור. משחק של זוג אחד פר שולחן.

סייף

שימוש בציוד אישי.

קליעה

שימוש בציוד אישי. שמירה על מרחק של 2 מ' בין היורים.

הרמת משקולות ופיתוח גוף

במתקן ייעודי מתאמן אחד יחד עם מאמן בלבד, חיטוי המוט וכל האביזרים הנלווים בין משתמש למשתמש. שימוש בכפפות אישיות. חיטוי ידיים היטב לפני השימוש בציוד.

כדורת

שימוש בציוד אישי במידת האפשר שימוש במסיכה. שמירה על מרחק בין המסלולים. מתאמן אחד בכל מסלול.

גלגיליות אומנותי

שימוש בציוד אישי, שמירה על מרחק בין המתאמנים. ניתן לבצע באולם ספורט גדול במסגרת קפסולת האימון המוגדרת.

ביליארד

שימוש במקל אישי, חיטוי ידיים לפני השימוש, חיטוי השולחן והכדורים לפני ואחרי השימוש, משתמש אחד בשולחן בכל פעם, שימוש במסיכה.

סקווש

מתאמן אחד במגרש עם ציוד אישי.

בדמינגטון

עד שני שחקנים בו זמנית במגרש (אחד מול אחד) ובמסגרת קפסולת האימון המוגדרת.

ספורט מוטורי

יש להקפיד על עד עשרה אנשים בו זמנית במסלול ובמתקן כולו (גם נהגים וגםאנשים שנמצאים מחוץ למסלול).



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג