מתי הישראלים יתחרו במשחקים האולימפיים של טוקיו ב-2021?

אמנם אי אפשר לדעת מה יהיה המצב בעוד שנה, אבל הוועדה המארגנת ערוכה עם הלו"ז החדש ולנו נותר רק לשאוף ללילות לבנים עם הספורטאים הישראלים. מתי זה קורה בדיוק?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

נכון לעכשיו זה נראה כל כך רחוק ויש גם כאלה שמתקשים להאמין שהמשחקים האולימפיים טוקיו 2020, שנדחו בשנה בגלל מגיפת הקורונה, אכן יתקיימו בסופו של דבר. אבל כשמדובר באירוע הספורט הגדול בעולם התכנון קודם לכל, כך שהשבוע הוועדה המארגנת של משחקי טוקיו 2020 אישרה את כל מתקני התחרויות המקוריים של המשחקים ואת התאריכים החדשים שלהם.

מתכוננים ליום שבת ה-7 באוגוסט 2021. לונה צ'מטאי סלפטר ודן סלפטר | צילום: Chiara Davini

עוד כתבות בנושא 
צפו בראיון וידאו מרתק עם המאמן דן סלפטר 
גם המדליסט האולימפי שחר צוברי התארח בפודקאסט של שוונג 
גם מרתון שיקגו בוטל בעקבות הקורונה

המשחקים האולימפיים בטוקיו צפויים לצאת לדרך ב-23 ביולי 2021 ונכון להיום אין שינויים ב-43 המתקנים שיארחו את התחרויות בענפים השונים, כמו גם בכפר האולימפי ובמרכזי העיתונות והשידור. נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי, תומאס באך, אמר: "הכפר האולימפי הוא הלב הפועם של המשחקים והמתקנים הם הנשמה כך שאני שמח שהכפר והמתקנים אושרו לקראת השנה הבאה. כמובן שאנחנו צריכים להתאים את הארגון למשבר העולמי הקיים ואנחנו פועלים כדי לעשות את זה מבלי לפגוע בספורטאים ובענפי הספורט".

תחרויות הבריכה

כאמור טקס הפתיחה של משחקי טוקיו יתקיים ביום שישי ה-23 ביולי כשכבר יומיים לפני כן יתחילו תחרויות מוקדמות בכדורגל ובייסבול. תחרויות השחייה ייצאו לדרך בשבת ה-24 ביולי עם הצגת ערב (לפי שעון יפן) שתתחיל ב-13:00 שעון ישראל ובה יהיו 6 משחי מוקדמות. ביום שלאחר מכן (25 ביולי) יחלו גם הגמרים בבריכה, ובמקרה הזה אותם גמרים יהיו בהצגות הבוקר המקומיות והמוקדמות בהצגת הערב. זה אומר שהצגות הגמרים בכל יום ייצאו לדרך ב-4:30 לפנות בוקר לפי שעון ישראל (10:30 שעון טוקיו). תחרויות השחייה בבריכה יתקיימו עד ה-1 באוגוסט.

יעביר לנו את הלילה בין ה-26 ל-27 ביולי 2021. שחר שגיב | צילום: מרק נומדר

תחרויות מים פתוחים

שלושה ימים לאחר מכן ייצאו לדרך תחרויות השחייה במים פתוחים ב"אודאיבה מרין פארק" שבטוקיו כשביום רביעי (4 באוגוסט) יתקיים מקצה ה-10 קילומטרים לנשים (1:00 לפנות בוקר שעון ישראל) ויום לאחר מכן באותה השעה יתקיים המשחה לגברים.

תחרויות טריאתלון

תחרויות הטריאתלון ייצאו לדרך ביום שני ה-26 ביולי באותו האזור שבו יתקיימו תחרויות השחייה במים פתוחים. הן יפתחו עם הטריאתלון לגברים שבו צפוי להשתתף הישראלי שחר שגיב, והמקצה הזה ייצא לדרך ב-00:30 לפנות בוקר לפי שעון ישראל. יום לאחר מכן יתקיים באותה השעה הטריאתלון לנשים וביום שבת ה-31 ביולי (1:30 לפנות בוקר לפי שעון ישראל) תתקיים לראשונה בתולדות המשחקים האולימפיים תחרות מעורבת לשליחים בטריאתלון (שתי נשים ושני גברים).

המשחקים האולימפיים בטוקיו צפויים לצאת לדרך ב-23 ביולי | צילומסך יוטיוב

תחרויות האתלטיקה

תחרויות האתלטיקה ייצאו לדרך באצטדיון האולימפי בטוקיו ביום שישי ה-30 ביולי כשבאותו יום בהצגת הערב יתקיים הגמר הראשון שיהיה ריצת ה-10,000 מטרים לגברים. בגלל החשש ממזג האוויר החם והלח בטוקיו, ריצות המרתון יתקיימו הרחק משם בסאפורו שבאי הצפוני.

ריצת המרתון

ריצת המרתון לנשים שבה צפויה להשתתף לונה צ'מטאי-סלפטר וגם להיאבק על מדליה אולימפית, תתקיים ביום שבת ה-7 באוגוסט ותצא לדרך ב-1:00 לפנות בוקר שעון ישראל, כלומר בין שישי לשבת. מאחר וריצת המרתון לנשים נשארה לפי התכנון בשבת, אלופת ישראל ביטי דויטש לא תוכל להשתתף בה גם אם תקבע את הקריטריון מאחר והיא כבר הצהירה שאינה מתכוונת להתחרות בשבת. ריצת המרתון לגברים שבה צפויים להשתתף שלושה ישראלים תתקיים ביום האחרון של המשחקים שהוא יום ראשון ה-8 באוגוסט ותצא לדרך ב-01:00 לפנות בוקר לפי שעון ישראל.

תחרויות האופניים

תחרויות אופני הכביש בטוקיו יתקיימו במשך שלושה ימים. ביום הראשון, שבת ה-24 ביולי שהוא גם יום המשחקים הרשמי הראשון לאחר טקס הפתיחה, יתקיים מרוץ הכביש לגברים שייצא לדרך ב-5:00 בבוקר לפי שעון ישראל. יום לאחר מכן יתקיים מרוץ הכביש לנשים שיוזנק ב-7:00 בבוקר לפי שעון ישראל. מרוצי הנג"ש לגברים ולנשים יתקיימו ביום רביעי ה-28 ביולי, כשהמרוץ לנשים בו צפויה להתחרות עומר שפירא הישראלית ייצא לדרך החל מ-5:30 בבוקר לפי שעון ישראל.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג