משהו טוב קורה – רוכבות שוהם

הן חזקות, הן יפות והן מלאות שמחת חיים. גרעין מגובש של רוכבות, שמגיעות יחדיו מדי שבוע לאימונים הפתוחים, ולאט לאט הפכו בעיני לחלק בלתי נפרד מכל אימון כזה. מור שלזינגר מסכמת עוד אימון מוצלח בפארק הירקון לקרת מרוץ האופניים לנשים ומכירה לנו את קבוצת הרוכבות משוהם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הן חזקות, הן יפות והן מלאות שמחת חיים. גרעין מגובש של רוכבות, שמגיעות יחדיו מדי שבוע לאימונים הפתוחים, ולאט לאט הפכו בעיני לחלק בלתי נפרד מכל אימון כזה. מור שלזינגר מסכמת עוד אימון מוצלח בפארק הירקון לקרת מרוץ האופניים לנשים ומכירה לנו את קבוצת הרוכבות משוהם

מאת:מור שלזינגר

את אביבה קלטתי כבר באימון הראשון: חזקה, דקיקה, וכשהיא עולה על האופניים, רואים מיד שהיא יודעת לרכוב. מדי שבוע היא מגיעה, מלווה בנשים נוספות מקבוצתה, רוכבות שוהם. מהר מאוד רואים שהיא הרוח החיה: יוזמת, מארגנת, מפרגנת. אביבה, גם יצרה את הקישור עם המאמן ויקטור קטייב, שהעביר את האימון הפתוח השבוע.
 


אימון פתוח בפארק הירקון: "התמקדנו בהתמצאות במרחב בזמן תחרות, מקומות קריטיים…"

ויקטור קטייב, רוכב עלית מהמוכשרים בארץ, רוכב ומאמן בקבוצת רוכבי תל אביב, ומאמן קבוצת רוכבות שוהם, העביר השבוע לראשונה אימון פתוח בפארק הירקון. באימון השתתפו כ-40 נשים, עם ייצוג מכובד של בנות שוהם, וכן קבוצת רוכבות נס ציונה עם המאמן טנצר בן עמי. ויקטור סיכם: "היה אימון מעולה. מאוד נהנינו. מכיוון שלפי תכנית האימונים האימון הפעם הוגדר כאימון קל, החלטתי לנצל את ההזדמנות ולהעביר תכנים של טכניקת רכיבת כביש, בטיחות ותנועות הרוכבים בעת תחרות. בחלק הראשון של האימון תרגלנו רכיבה בשני טורים, ובחלק השני התמקדנו בהתמצאות במרחב בזמן תחרות, מקומות קריטיים, שגיאות אופייניות של רוכבים מתחילים ועוד. הופתעתי לטובה מהקשב, הריכוז והמוטיבציה."

 

רוכבות שוהם   

 


חלק מרוכבות שוהם עם המאמן ויקטור / צילום: מור שלזינגר

ביקשתי מאביבה לספר בכמה מילים על הקבוצה המיוחדת הזו, שהחלה מהתארגנות ספונטנית של נשים.

 

אז איך הכל התחיל בעצם?
נוצר ואקום בתחום רכיבת נשים לאחר שהקבוצה שפעלה לסירוגין באיזור שוהם מודיעין התפרקה לפני כשנה. הבנות שהמשיכו לרכב באופן עצמאי, הבינו שכקבוצה ועם מאמן ניתן להגיע רחוק יותר, ולא רק בקילומטרים. וכך התחלנו לארגן ולאסוף רשימת בנות שרצו להתחייב לרכיבות מסודרות. היות ואנחנו נשים שאמנם הרכיבה חשובה לנו אבל יש לנו עוד כל מיני עיסוקים שוליים כמו להיות אמהות, רעיות, חברות, נשים עובדות ועוד חיפשנו משהו זמין וקרוב. פנינו למספר גורמים, וכאן נכנס ויקטור לתמונה.

ספרי קצת על האימונים שלכן?
ויקטור הוא מאמן רציני ומוכשר, הוא לקח אותנו מיד מההתחלה ברצינות, אימונים קבועים ללא קשר למזג האויר או למצב הרוח. אין ויתורים, הוא כאן תמיד בשבילנו גם אם זוהי רוכבת מתחילה שזו לה הרכיבה הראשונה וגם אם זוהי רוכבת שכבר יש לה קילומטראז’ לא מבוטל.
עיקר הדגש כרגע הוא על האימון הטכני כי כמו שברור לכולם כל אחד יכול לעלות על אופניים ולדווש, אבל טכניקה זהו כבר סיפור אחר. אנחנו מתאמנות אימון קבוצתי בימי שלישי אחר הצהריים באיזור התעשייה חמן, ליד שוהם. בקרוב מאוד נתחיל לרכב רכיבות נפח. כל אחת משלבת עוד אימונים בהתאם לרצונה, ליכולתה ולזמן שעומד לרשותה: אני משלבת עוד ספינינג, ומשתדלת לרכוב מתי שאפשר, שישי ושבת.

מה את יכולה לספר על הקבוצה?
המוטו שלנו הוא: "כל אחת יכולה, כל אחת מצליחה". ה"הארד קור" של הקבוצה התחיל משש רוכבות קצת משוגעות לעניין ותוך חודשיים (של חורף לא לשכוח…) התרחבנו וכיום אנחנו כבר למעלה מ-20 רוכבות ועוד ידינו נטויה.
מעבר לאלמנט של הרכיבה, נוצרה חברותה אמיתית בין הבנות, יצרנו קשרים חדשים, כל אחת מהקבוצה יודעת שהיא יכולה להיעזר בחברות האחרות, יש הבנה, עזרה הדדית ובעיקר המון פרגון.

מי יכולה להצטרף לקבוצה?
כל מי שיש לה אופניים, אהבה לעניין, ורצון ונכונות להתחייב ולהשקיע.

איזה מסר היית רוצה להעביר למי שקוראת את הכתבה הזו עכשיו?
כל אחת יכולה. ולא משנה הגיל, ויכולת מקבלים עם הזמן, ועושים את זה בשביל ההנאה שבעניין. זה הכי חשוב. אם את לא נהנית אז זה לא כיף וזה לא שווה.

ומה בשבוע הקרוב?
האימון הפתוח הבא יתקיים בפארק הירקון בשישי בבוקר (נפגש ב-8:15 בחניון בהדר יוסף) עם כרמי שרביט וקבוצת x-team. כל הפרטים באתר המרוץ.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג