משהו טוב קורה בדרך למרוץ הנשים

אופניים, אימונים, כיוונים ואישה צעירה אחת מקסימה, ירדן גולן. בשני מקומות שונים בארץ התקיימו האימונים האחרונים בסוף השבוע, האחד בעפולה והשני בנס-ציונה. רוכבת העילית ירדן גולן העבירה את האימון בעפולה ואף מצאה זמן לראיון, גם היא מציינת שזו רק ההתחלה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אופניים, אימונים, כיוונים ואישה צעירה אחת מקסימה, ירדן גולן. בשני מקומות שונים בארץ התקיימו האימונים האחרונים בסוף השבוע, האחד בעפולה והשני בנס-ציונה. רוכבת העילית ירדן גולן העבירה את האימון בעפולה ואף מצאה זמן לראיון, גם היא מציינת שזו רק ההתחלה

מאת:מור שלזינגר


ירדן גולן (מימין) בתחרות באורים (משמאל: ירדן אבידני)

 

השבוע הרחבנו את האזור הגיאוגרפי של האימונים הפתוחים, וביום שישי התקיימו שני אימונים בו זמנית. ירדן גולן, רוכבת עלית ומדריכת אופניים העבירה אימון בפארק בעפולה. אילן אולמן מאמן קבוצת 500 וואט העביר אימון פתוח בקריטריום בנס ציונה, ביחד עם מורן אשור, רוכבת מוכשרת, מדריכת אופניים וגם חברתנו לצוות מרוץ הנשים. באימונים, שאליהם הגיעו פחות נשים מאשר לאימוני הפארק בתל אביב, נוצרה אוירה אינטימית, וכל מי שהגיעה קיבלה יחס אישי.

ירדן גולן שהעבירה את האימון בעפולה, לא עוצרת לרגע, וממשיכה לחשוב הלאה ולהגיע לעוד נשים. כרגע נשקלת האפשרות להעביר את האימון לאזור הקריות, בשאיפה שיהיה נוח ליותר נשים להגיע.

ירדן גולן מקבוצת טים משגב היא בת 22 ורוכבת יותר מ-10 שנים. גולן היא אחת מרוכבות העלית החזקות והמוכשרות בארץ. היא עובדת באופני סגל, וחיה ונושמת את תחום האופניים. בשיחה איתה אי אפשר שלא לשים לב להתלהבות שלה, ולאהבה הגדולה לאופניים. כמובן שלא יכולתי בלי לשאול אותה עוד כמה שאלות.

איך הגעת לאופניים?

התחלתי עם חבורת נערים מהישוב בשנת 98. היה לנו מאמן בישוב, ואני הצטרפתי אל הבנים שנה אחרי שהם התחילו. עם הזמן כולם הפסיקו, ואני היחידה שהמשיכה לרכוב ולהתחרות. בעצם בזכותם התחברתי לאופניים.

מה את אוהבת באופניים?

הכול! אני אוהבת בעיקר את השקט שזה נותן לי. את ההרגשה שאפשר להשיג הכול, להגיע לכל מקום, ושהכול פתוח. בשבילי זה כלי לחיים: זו העבודה שלי, זו דרך החיים שלי, הרבה מהחברים שלי הם מהתחום. בעצם רוב שעות היום זה סביב אופניים. אני חושבת שזה ספורט שנותן המון דברים מעבר לכושר הגופני, קיבלתי המון "מתנות" מהאופניים: אם זה בטחון, אם זה עצמאות, לראות נופים, לטייל.

 


ירדן גולן בספרד (במהלך נסיעה של נבחרת ישראל)

 

ספרי לי על הקבוצה שאת מקימה

לאחרונה עשיתי קורס מדריכי אופניים. הרעיון היה לחבר אנשים ובעיקר נשים לתחום האופניים, לחלוק עם כמה שיותר אנשים את המתנות שאני קיבלתי. אם זה בקטע של כושר גופני, שחשוב במיוחד לנשים בוגרות, אם זה בקטע של זמן הפנאי מחוץ למשפחה ולילדים, כל אחת עם הזמן לעצמה ולתחביב שלה. זה תחביב נפלא שמוסיף לאורח החיים ולחיים בכלל. הרעיון הוא לחשוף כמה שיותר אנשים לספורט הזה שבעיני הוא נהדר. ולתת מהידע שלי ומהניסיון שלי למי שזה רק יכול להועיל לו.

מה את חושבת על מרוץ הנשים, ועל האימונים לקראתו?

מיד זה נשמע לי רעיון גדול. ממש שמחתי שמישהו באמת מצליח להרים את הכפפה ולהוציא את זה לפועל. בזמנו התחריתי בטריאתלון נשים, שזה אירוע עם אוירה מיוחדת, והמון נשים מעיזות להתקרב בגלל שזה רק לנשים. זה נראה לי אחלה רעיון לקרב נשים לתחום. אמנם זה נקרא מרוץ, אבל זה לאו דווקא בקטע התחרותי, נשים בכלל יתקרבו בזכות זה לתחום הרכיבה, וזה מאוד יפה בעיני. אני חושבת שזה הרעיון הכי טוב שיכול להיות, ואנחנו ממש זקוקות לו. ואני מקווה שעוד תהיה לזה המשכיות לעוד שנים רבות.

איזה מסר את רוצה להעביר למי שקוראת את הכתבה?

מסר שרואים עכשיו בכל מקום, אבל אני באמת ובתמים מאמינה בו: "כל אחת יכולה!". זה באמת נכון. מסר נוסף: נראה לי שיש לנו כוח אדיר, ואנחנו צריכות להתחיל להוכיח שאנחנו כאן, מתחרות, רוכבות, ושכן ירבו. בדרך הזו נגדיל את מעגל הרוכבות והמתחרות וכל הענף ירוויח מהעניין.

מה מצפה לנו השבוע? הפעם נושא כאוב ורגיש: התאמת אופניים

ביום שישי הקרוב יתקיים אימון פתוח נוסף בפארק הירקון עם המאמן כרמי שרביט מקבוצת x-team. רוכבות שכבר השתתפו באימונים הקודמים מוזמנות להגיע: נמשיך עם מעט טכניקה, ונעבור לעבוד על אלמנטים של כושר בסיסי. גם נשים שלא הגיעו לאימונים הקודמים מוזמנות להצטרף, ונדאג להכניס אתכן לעניינים. בנוסף, במהלך האימון, ומיד אחריו יחבור אלינו בהתנדבות, עמוס וולף, מומחה בהתאמת אופניים לרוכבים ויסייע לכל מי שמעוניינת בהתאמת האופניים. למען הסר ספק, עמוס ייתן את השרות חינם, ללא תשלום.

 


אימון טכניקה – רכיבה בסלאלומים בנס ציונה

 

אופניים בכלל, ואופני כביש במיוחד, יכולים לגרום סבל רב. תנוחה לא מתאימה, ולפעמים מדובר במילימטרים בודדים, יכולה להסב סבל עצום וכאבים. ובמיוחד, עבורנו כנשים, שרוכבות על אופניים, ושלדות, שתוכננו מה לעשות, לגברים! וכאן, נכנסים לתמונה המומחים להתאמת אופניים, שבאמת יכולים לחולל הבדל של שמיים וארץ בחוויית הרכיבה. לי באופן אישי, זה פשוט עשה את ההבדל בין לסיים רכיבה בדמעות כאב, או לרדת מהאופניים עם חיוך ענק.

 

  • 26.12.08 שעה 8:15- אימון פארק הירקון עם כרמי שרביט, מאמן קבוצת x-team יום שישי
  • 26.12.08 שעה 8:15 מפגש ותדריך, 8:30 יציאה לפארק
  • 26.12.08 התאמת אופניים חינם עם עמוס וולף (במהלך אימון הפארק ואחריו)
  • 2.1.09 שעה 8:30 – אימון גבעת עדה 2.1.2009 עם גל צחור מאמן קבוצת CCC- שעה 8:30 תחנת הדלק SO GOOD
  • 9.1.09 שעה 8:15 – אימון פארק הירקון 9.1.2009 עם כרמי שרביט מאמן קבוצת x-team
  • 30.1.09 שעה 9:00 – אימון צפוני – באגמון החולה עם עידו סירקין – פרטים בהמשך

 


www.banot-bike.org.il

 

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג