מרתון שיקגו: קרב דרמטי בין שיאן העולם דניס קימטו לאבל קירוי

אין במרתון שיקגו מכתיבי קצב, אבל מצד שני צפוי שם קרב מרתק בדבוקה המובילה לגברים, ודו קרב בנשים בין האלופה לבין השלישית בכל הזמנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

רצי המרתון הטובים בעולם ניסו להתמודד מול השיא העולמי במסלול המהיר ביותר בברלין, אבל זה ממש לא אומר שאפשר לקחת הפסקה ולנשום בכל מה שקשור לצמרת המרתון העולמית. היום (ראשון) יתקיים מרתון שיקגו, אחד משלושת המרתונים הגדולים בארצות הברית. למרות שאליוד קיפצ'וגה לא יהיה שם, ולמרות שגם לא יהיו מכתיבי קצב רשמיים (בגלל מדיניות המארגנים שמיישרים קו עם בוסטון וניו יורק) – הקרב על המקום הראשון עדיין יהיה מרתק ביותר. במלים אחרות, גם זה מרתון שבהחלט מאפשר צפייה רצופה של יותר משעתיים. אחרי הכל, מדובר באחד מששת המרתונים הנקראים מייג'ורס, יחד עם ברלין, לונדון, ניו יורק, בוסטון וטוקיו.

מרתון ברלין 2014

שיאן המסלול בשיקגו. דניס קימטו

עוד כתבות בנושא
אין שיא עולם, אבל יש עוד ניצחון גדול לאליוד קיפצ'וגה במרתון ברלין
אבל קירוי ופלורנס קיפלגאט ניצחו במרתון שיקגו האחרון 
למה לילסה לא רצה לחזור לאתיופיה אחרי מדליית הכסף בריו 2016? 

מרתון שיקגו מתקיים השנה בפעם ה-40. האלופים מהשנה שעברה הם הקנייתים אבל קירוי ופלורנס קיפלגאט, ושניהם יחזרו כדי לשמור על התואר. קירוי היה אלוף העולם בשנים 2009 ו-2011, ושיאו האישי נקבע גם הוא בשנת 2009 במרתון רוטרדאם (2:05:04 שע'). 7 שנים לאחר מכן הוא הוכיח שהוא עדיין שייך לצמרת העולמית כשניצח במרתון שיקגו האחרון. פלורנס קיפלגאט ניצחה בשיקגו בשנתיים האחרונות, ושני התארים האלו מתווספים לשני תארים אחרים שהשיגה בברלין ב-2011 ו-2013. בברלין 2011 היא קבעה את שיאה האישי במרתון שהוא 2:19:44 שע'.

אצל הגברים הצפי היה לקרב מסקרן בין קירוי לשיאן העולם דניס קימטו (2:02:57 שע') שהוא גם שיאן המסלול בשיקגו (2:03:45 שע' בשנת 2013). קימטו, שכבר הרבה זמן לא מצליח להתקרב ליכולת של שיא העולם מלפני שלוש שנים, הודיע בימים האחרונים על פרישה בגלל פציעה. במקביל, סטנלי ביווט שהחלים מפציעה הודיע שישתתף, והוא יהיה היחיד ברשימת המשתתפים בעל שיא אישי מהיר מ-2:04 שע' (2:03:51 שע' ממרתון ללונדון 2016).

טירונש דיבאבה רצה אתיופית למרחקים ארוכים במרתון לונדון

הפגיזה בשנה שעברה בלונדון. טירונש דיבאבה | צילום: Katie Chan

אז מצד אחד ללא מכתיבי קצב יהיה לרצים הבכירים קשה מאוד לבנות על תוצאה כמו 2:04 שע' ומעלה שנחשבת כיום לאיכותית במיוחד, אבל עם טוענים נוספים לכתר הריצה עצמה תהיה מאוד מעניינת. יהיה שם גם פייסה לילסה האתיופי, שקבע את שיאו האישי (2:04:52 שע') כשסיים שני בשיקגו לפני 5 שנים. הוא התפרסם במיוחד כשסיים שני במשחקים האולימפיים בריו עם תנועת המחאה על קו הסיום כנגד השלטונות באתיופיה. יהיה שם גם גיילן ראפ האמריקאי, שסיים שלישי באותו מרתון בריו 2016. ראפ השתתף עד היום בשלושה מרתונים, כאשר באחרון בבוסטון הוא סיים במקום השני. הוא עדיין לא הספיק לקבוע שיא אישי מרשים במסלול מהיר, אבל הוא הוכיח שהוא יכול להשתלב בדבוקה מובילה של כל מרתון ובהחלט יהיה מעניין לבחון את היכולות שלו בשיקגו. עוד רץ מעניין בשדה הזה יהיה זרסנאי טדסה האריתראי, שהיה אחד משלישיית רצי ה"ברייקינג סאב 2" של נייקי (יחד עם אליוד קיפצ'וגה ולליסה דסיסה) שהוא בעיקר מומחה חצי מרתון אבל בריצה טקטית בהחלט יהיה לו מה למכור.

אצל הנשים צפוי קרב מעניין במיוחד בין האלופה פלורנס קיפלגאט לבין האתיופית טירונש דיבאבה, שהפכה בשנה שעברה בלונדון לרצה השלישית בכל הזמנים אחרי שסיימה שנייה באותו מרתון חלומי בתוצאה של 2:17:56 שע'. זה יותר מהיר משמעותית משיאה האישי של קיפלגאט, אבל הקנייתי מאוד מנוסה במסלול של שיקגו. על הנייר זה נראה כמו קרב ראש בראש בין השתיים, כשמלבדן אין אף רצה אחרת בעלת שיא אישי יותר טוב מ-2:22 שעות.

מרתון שיקגו

אחד מששת המרתונים הגדולים בעולם. מרתון שיקגו | צילום: Antonio Vernon




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג