מרתון פאריס | כך שבר קנניסה בקלה היום את שיא המסלול

צפו בסרטון הקצר בו מביא זוכה מרתון פאריס ספרינט מהגיהנום ושובר את שיא המסלול עם תוצאה של 2:05:03 ש’
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

צפו בסרטון הקצר בו מביא זוכה מרתון פאריס ספרינט מהגיהנום ושובר את שיא המסלול עם תוצאה של 2:05:03 ש'

מאת:ארן הרשלג


מה לא היה שם? דם, יזע ודמעות של אושר. כמה דרמה אפשר לספק באירוע ספורטיבי אחד. מסתבר שלא מעט. קנניסה בקלה שעד היום היה מעוטר במדליות אולימפיות ואליפויות עולם על 5,000 מ' ו-10,000 מ', הציג היום מרתון בכורה כנגד כל הסיכויים והתרחישים.


קנניסה בקלה. כך שוברים שיא מסלול במרתון בכורה


חודשים רבים נשאלת השאלה במיניסטריון האתלטיקה העולמי, מדוע בחר בקלה להשתתף דווקא במרתון פאריס. בדיעבד התשובה ברורה – בקלה חיפש מסלול נקי ממתחרים אלמותיים שיאיימו ויפריעו לו פיסית ומנטאלית על המסלול. הדבוקה של המובילים רצה רחוק מאוד אמנם, אך בנקודת ה-30 ק"מ כשהשעון הראה 1:28:39 שעה, בקלה כבר היה לבדו.



בא לשכונה בחור חדש. אחד מבכורות המרתון מרחיקי הלכת שהיו לנו


אך הדרמות המשיכו לעטוף את המרתון הזה, כאילו מדובר בגמר מאסטר שף בניצוחו אייל שני מנביט הפואמות והפרוזה. לא רחוק מהקילומטר ה-35 בקלה סימן כי יש לו צרות עם ההמסטרינג ברגל שמאל. המאמן שלו יוס הרמנס שדהר אחריו על אופנוע תדרך אותו ועודד אותו בצעקות שבר שספק אם הגיעו לאוזניו או לא. כנראה שרבות עוד ידובר על ההתמודדות שלו עם הכאבים, אך הוא מצידו המשיך בצעדיו המהירים אל עבר האופק.

אך הסוף הבלתי נמנע בישרות האחרונה, הטיבה יותר מכל להסביר מאילו סיבים תזונתיים הרץ המוכשר הזה עשוי. כשהוא נקי מרצים מתחרים, האיץ בקלה לאורך השדרה הפאריסאית תוך שהוא משנן בראשו שעליו לרדת מ-2:05 שעות. שיא המסלול להזכירכם עמד עד היום בבוקר על 2:05:12 אותו קבע סנטלי ביווט.



בקלה מתוודה. "המרתון היה לי קשה בעיקר לאחר הקילומטר ה-25"



לצערו של בקלה, הוא חצה את קו 2:05 שעות אך רק בפיגור של 2 שניות והשיג תוצאה מצוינת של 2:05:03 ש', אך עדיין מדובר בשיא מסלול עם קיזוז של 9 שניות מהשיא שניתן להגדירו כעת "ישן". עם סיום הריצה, נחטף בקלה אל עבר המיקרופון, שם ציין ואמר שהריצה לא היתה קלה עבורו, "המרתון היה לי קשה בעיקר לאחר הקילומטר ה-25. אין לי ניסיון בזה והיה לי קשה מאד. רצתי לבד".

6.4.2014


   אֹרן הרשלג
   עורך ראשי אתר Shvoong




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג