גזו מקונן מאתיופיה ניצח במרתון סמסונג ת"א

גזו מקונן לא הצליח לשפר את שיא המסלול אבל רשם ניצחון מרשים. וגם, מי היו הישראלים הבכירים? מה עשו הסלבריטאים? ומתי הגיעו שי ראשוני וחבורתו לקו הסיום?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לבלוג החי המסכם את המרתון – היכנסו

מרתון סמסונג תל אביב התקיים היום (שישי) באופן לא מפתיע ביום שמשי וחמים יחסית לפברואר, בדומה לשנים האחרונות. שיא מסלול לא נשבר שם הפעם, אבל תוצאות טובות של רצים זרים ומקומיים דווקא היו, ובסופו של דבר האירוע עבר בשלום פרט לכמה מקרים של פינוי נפגעים לבתי החולים, בעיקר ממכות חום.

מנצחי מרתון סמסונג תל אביב 2017

גזו מקונן בלטה (במרכז) עם חבריו הקנייתים לפודיום | צילום: דני בורשבסקי

גזו מקונן בלטה האתיופי לא הצליח להתקרב לשיא המסלול העומד על 2:10:30 שעות וניצח בזמן לא רשמי של 2:12:12 שעות. הוא הקדים את ארסנט קבני (2:12:53) ופטריק טרר (2:13:51) הקנייתים, כשבמקום הרביעי הכללי הגיע מי שהיה הראשון מבין הישראלים – מארו טפרי שקבע 2:27:25 שעות בריצה אותה הגדיר כריצת אימון מכיוון שתחרות המטרה שלו כרגע היא מרתון פריז שם ינסה לרדת מ-2:19 שעות.

שני בין הישראלים וחמישי כללי הגיע מושיקו ישרים בזמן לא רשמי של 2:36:06 שעות. לאחר מכן הוא סיפר כי החליט ללכת על המרתון הזה ברגע האחרון ודי בטפשות כפי שהוא הסביר את זה הוא רץ למעשה את המרתון הזה מבלי להתאמן אליו באמת. ושלישי בין הישראלים היה גזאצ'ו פנטה בזמן של 2:44:15 שעות. המנצחת בין הנשים היתה מרגרט אנג'יונה הקנייתית בזמן לא רשמי של 2:36 שעות. מיגל אטיאס היתה הראשו מבין הישראליות שחצתה את קו הסיום בזמן של 3:02:49 שעות.

השחקן איתי תורג'מן הצליח לעמוד במטרה שלו ולרדת מזמן של 2:55 שעות כשחצה את קו הסיום בזמן אישי של 2:54:58 שעות. גם הטניסאית שחר פאר עמדה במטרה שלה לרדת מ-3:45 שעות, וסיימה את המרתון בקצב מצוין.

איימרו עלמיה שהוא אלוף ישראל בחצי מרתון ניצח במקצה הזה גם בתל אביב בזמן של 1:06:22 שעה וכעת המטרה שלו תהיה לעשות הסבה מריצות ארוכות במסלול למרתון ולנסות ולקבוע באביב את הקריטריון לאליפות העולם באתלטיקה בקיץ. ריקי סלם ניצחה בחצי המרתון לנשים בהיעדרן של לונה צ'מטאי וילנה דולינין.

ימר גטהון ניצח במקצה ל-10 קילומטרים בזמן של 30:45 דק' והקדים את גשאו איילה ובוקאיו מלדה. לונה צ'מטאי שבשנה שעברה רצה את המרתון בתל אביב, ניצחה הפעם במקצה ה-10 קילומטרים לנשים בזמן של 33:47 דקות. מדובר בתוצאה מהירה ב-4 שניות מהשיא הישראלי לריצת כביש ל-10 קילומטרים השייך לנילי אברמסקי. עם זאת, לא בטוח שהתוצאה הזאת תוכר כשיא מאחר ולמרוץ ה-10 קילומטרים במסגרת מרתון סמסונג תל אביב לא היה תו תקן של איגוד האתלטיקה בניגוד למרתון ולחצי המרתון.

אחרי קרוב לחמש שעות הגיעו לקו הסיום גם חברי הקבוצה של שי ראשוני החולה במחלת הניוון שרירים ALS, כאשר הרצים שביניהם שיאנית ישראל לשעבר נילי אברמסקי דחפו אותו בעגלה לאורך כל הדרך.

שי ראשוני וטבעת הרצים שהיתה עמו הבוקר | צילום: אלבום פרטי

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אשר הגיב:

    חבל שמערכת שוונג טועה בדיווח של המנצחים ומנציחה רמאות של רצים. אורנית בן שמחון היא לא הישראלית הראשונה במרתון. כל כתב ספורט חובב שמבין קצת בריצה בארץ יודע שהתוצאה שלה לא רלוונטית והיה יודע לבדוק בשנית את הדיווח.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג