מרתון ניו יורק 2012: בכל זאת ירוצו למרות הכל

אחרי כמה ימים של אי ודאות עקב סופת ההוריקן סנדי, הכריז ראש עיריית ניו יורק, מייקל בלומברג, כי מרתון ניו יורק יתקיים ביום ראשון הקרוב כמתוכנן, פחות או יותר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אחרי כמה ימים של אי ודאות עקב סופת ההוריקן סנדי, הכריז ראש עיריית ניו יורק, מייקל בלומברג, כי מרתון ניו יורק יתקיים ביום ראשון הקרוב כמתוכנן, פחות או יותר

מאת:מאיה גייר


עדכון קודם- כאן


מרתון ניו יורק 2005 (צילום: Martineric)



אחרי הרבה מאוד אי ודאות שנשבה באוויר, אחת מהשפעות רוחותיה הקטלניות של סנדי, התייצב אמש ראש עיריית ניו יורק, מייקל בלומברג, ושם קץ לספקולציות – מרתון ניו יורק יתקיים כמתוכנן ביום ראשון הקרוב. מארגני המרתון, שהוציאו גם הם הודעה בעניין, לאחר אופטימיות זהירה בימים האחרונים, הוסיפו כי המרתון השנה יוקדש לעיר, לקורבנות ההוריקן ומשפחותיהם.

ארבעה ימים לפני המרתון ויממה לאחר שוך הסערה, בעיר עצמה מתנהל כרגע דיון פנימי בשאלה האם נכון להמשיך כמתוכנן ולקיים את המרתון למרות האסון הקשה שפקד את העיר: 18 תושבים נהרגו (מתוך למעלה מ-40 הרוגים ברחבי ארה"ב), רבים איבדו את בתיהם, מיליונים נותרו ללא אספקת חשמל, למעלה מ-20 שריפות פרצו וחלקים גדולים מן העיר הוצפו. יש שטוענים שזה לא הזמן להפנינג, בייחוד לא כזה שגוזל רבים מהמשאבים העירוניים, שאמורים להיות מופנים כרגע להצלה ושיקום. ומאידך רבים חושבים שדווקא עם קיום המרתון מתגלים חוסנה של העיר ושל תושביה. מב קפלזיגי, מנצח המרתון בשנת 2009, אמר כי "זה יהיה משהו חיובי, מכיוון שזה ייתן מוטיבציה להגיד 'תראו מה קרה, ועדיין נרים פה מרוץ וניתן לכולם הצגה טובה'".

גם בלומברג התייחס לעניין בהודעתו. "היו אנשים שאמרו כי אנחנו לא צריכים לקיים את המרתון, אבל ישנם המון עסקים קטנים שמסתמכים על הקיום שלו ואנחנו חייבים לנהל כלכלה. המון אנשים הגיעו לכאן. זהו אירוע אדיר עבור ניו יורק, ועבור אלה שאבדו – אני חושב שאנחנו חייבים להאמין שהם היו רוצים שתהיה לנו כלכלה ועיר שתמשיך קדימה עבור אלה שהם הותירו מאחור", אמר.

כשבולמברג מדבר על חשיבותו הכלכלית של המרתון הוא יודע על מה הוא מדבר. המרוץ הגדול נחשב למקור פיננסי חשוב לעיר, כמי שצפוי להכניס לה כ-340 מיליון דולר. במרוץ, שנחשב לאחד מחמשת המרתונים החשובים בעולם, היו אמורים להשתתף כ-47,000 משתתפים, מתוכם כ-20,000 מרחבי העולם. גם המארגנים מודעים לכך שצפויים להגיע פחות משתתפים מן המתוכנן אולם הם הביעו אופטימיות כי מרבית הרצים יגיעו ואמרו כי בינתיים כמות הביטולים לא גדולה במיוחד.

מייקל בלומברג (צילום: Zanimum)



מרי וויטנברג, נשיאת מועדון רצי ניו יורק (New York Road Runners) וראש צוות הארגון של המרתון, אמרה אתמול כי הם עובדים בשיתוף פעולה עם אנשי העירייה על מנת לקבוע אילו שינויים יש לערוך במסלול המרוץ, על מנת להימנע מאזורים שנפגעו בידי הסופה וכדי שלא להכביד על מאמצי השיקום העירוניים. "אנחנו נותרים עדיין במצב של הערכה והיערכות ועושים מאמצים כדי לעשות כמה שינויים נחוצים שידרשו", אמרה.

שינויים עליהם כבר הודיעו מארגני המרתון הם ביטול טקס הפתיחה של המרתון, אשר היה אמור להתקיים בערב שישי וריצת 5 ק"מ לקו הסיום של המרתון, שתוכננה לשבת. על מנת להקל על המשתתפים, שרבים מהם נתקלו בקשיים לוגיסטיים בשל הסופה, הוארכו שעות קבלת ערכות הריצה וכן שינו את תנאי ביטול ההשתתפות כך שרצים שנאלצו לבטל את השתתפותם, יוכלו לרוץ במרתון בשנה הבאה. במקביל יזמו המארגנים אפשרויות תרומה של משתתפי המרתון למאמצי השיקום.


וויטנברג עם שיאנית מסלול מרתון ניו יורק פאולה רדקליף (צילום:Ocitim)


וויטנברג הזכירה כי גם המרתון שנערך בשנת 2001 התקיים 7 שבועות בלבד אחרי התקפת הטרור על מגדלי התאומים וכיצד המרוץ ההוא היווה השראה לתושבים והציג את חוסנה של העיר בפני העולם. "אנשים מספרים לנו בימים הללו שהם רצו במרוץ ה-9.11 ושהוא היה המרוץ המרגש ביותר עבורם וכיצד הוא איחד את העיר והחזיר אנשים לרחובות לראשונה אחרי שבועות", היא אומרת ומוסיפה, "מה שהיה מיוחד במרתון ההוא עבורי היה שהוא לא עסק בריצה ולא ברצים. הוא עסק בעיר. ובאותו יום, במקום שהאוהדים יגיעו עבור הרצים, הרצים הגיעו עבור העיר. ולמרתון הזה כבר יש את אותה התחושה".

עידו ווג, מנהל השיווק של איסתא ספורט, נציגת מרתון ניו-יורק בישראל, מספר כי גם הם היו עם האצבע על הדופק בימים האחרונים ונשמו אתמול, עם צאת ההודעה הרשמית, לרווחה. "כמובן שבימים שבהם התחוללה הסופה היה לחץ גדול והרבה דאגה מצד הרצים, אבל בסופו של דבר נאלצנו רק לשנות מספר טיסות והכל עבר בשלום", הוא אומר, "לא היו לנו ביטולים, ולמיטב ידיעתנו כ-100 הרצים הישראלים שנרשמו למרוץ דרכנו ישתתפו."

ראשי העיר צופים כי עד יום ראשון יחזור החשמל לפעול כמעט בכל העיר ובקרוב צפויים גם להיפתח שלושת שדות התעופה הגדולים של העיר למספר מוגבל של טיסות, שיאפשרו לאלפי רצים נוספים להגיע בזמן, עם רק מספיק מזל.

בשורה התחתונה המסר של ראשי העיר והמרתון ברור – ניו יורק מתגברת וממשיכה הלאה. כי ריצה היא אולי לא תיאטרון אבל מרתון ניו יורק, שמקבץ לרוב לא פחות מ-2 מיליון צופים, הוא בהחלט שואו – וכמו שיודע כל מי שמגיע לברודווי – The Show Must Go On.

1.11.2012


מאיה גייר- עורכת תוכן בשוונג, עושה ספורט כדי לא להשתגע מכל מה שמעצבן במדינה הזאת. וגם כדי להיות רזה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג