מרתון טבריה כבר לא יהיה יותר אליפות ישראל

במכתב שנשלח לראש עיריית טבריה, הודיע יו"ר איגוד האתלטיקה, רפי פלד על הפרידה הבלתי נמנעת של האיגוד מעיריית טבריה ומאליפות ישראל במסגרת מרתון טבריה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכתבת ההמשך "היכן יתקיים מרתון טבריה הבא" היכנסו לכאן

מאיגוד האתלטיקה נמסר כי לאור ההתנהלות של עיריית טבריה בשנה החולפת, בכל הקשור למרתון טבריה, החליטה ההנהלה על הפסקת שיתוף הפעולה עם עיריית טבריה במרתון טבריה. ההחלטה התקבלה נוכח ההתנהלות הקלוקלת לטענתם במהלך ההכנות למרתון טבריה השנה, במהלכו ולאחר סיום האירוע. כפועל יוצא, איגוד האתלטיקה בישראל יעביר את ארגון אליפות ישראל בריצת מרתון לאתר חלופי, במועד המתאים מקצועית לרצי המרתון. כחלק מהחריקות שנשמעו לאחרונה עלה גם נושא חלוקת הפרסים לזוכים במרתון טבריה. השבוע התפרסם ברשתות החברתיות כי כספי הזכייה של המנצחים עדיין לא נמסר להם וזאת כמעט חודשיים מאז התקיים המרתון.

איפה תתקיים אליפות ישראל במרתון ב-2017? | צילום: מיכאל חורי

עוד כתבות על מרתון טבריה
היכן תתקיים אליפות ישראל הבאה במרתון?
סיכום מרתון טבריה 2016 
המחלוקות בין איגוד האתלטיקה לעיריית טבריה החלו לפני המרתון האחרון

עוד נמסר לשוונג כי ההחלטה התקבלה במיוחד לאור העובדה שאיגוד האתלטיקה מפעיל במשך 38 שנים את בנייתו של מפעל ספורט מפואר וייחודי, בעל מסורת בנוף הספורט המקומי. מרתון טבריה הפך ברבות השנים למרוץ בעל מוניטין שכל חובבי הריצה בישראל נושאים אליו את עיניהם, וגם רצים מחו"ל מספרים על ההמלצות שהם מקבלים במדינות הריצה הארוכה כמו קניה, אתיופיה ואריתריאה על המרתון הזה.

"עשינו כל שביכולתנו לשמור על המפעל המפואר הקרוי מרתון טבריה, אשר נבנה על ידי אנשי איגוד האתלטיקה במשך שנים כה רבות, באהבה, במסירות ולעיתים אף בהקרבה", אומר לשוונג רפי פלד, יו"ר איגוד האתלטיקה ומוסיף, "אולם כאשר האינטרסים לא עולים בקנה אחד בין שני הצדדים – עדיף להיפרד. הנהלת איגוד האתלטיקה מינתה בישיבתה האחרונה צוות לאיתור המקום המתאים והראוי לארח את אליפות ישראל במרתון, החל משנת 2017. בהזדמנות זו אני מודה למר יוסי בן-דוד, ראש עיריית טבריה, על הנכונות לשיתוף פעולה ומאחל לו הצלחה רבה בפועלו".

פנינו לתגובתו של ראש עיריית טרביה יוסי בן דוד וכך נמסר לשוונג: "עיריית טבריה שמה לה למטרה לקדם ולמנף את העיר בארץ ובעולם באמצעות המרתון ותמשיך לפעול להשגת היעד תוך שימת דגש על ייחודיות ואיכות המרתון לצד חוויית הרצים. באיגוד חייבים להבין כי מרתון ווינר טבריה הבינלאומי אשר לו יתרונות רבים ואשר זוכה לאהדה ולפופולריות רבה , הנו מותג לאומי ועולמי הנמצא מעל לכל שיקולים פוליטיים ואינטרסנטיים. עיריית טבריה מודה לאיגוד האתלטיקה על פעילותו לאורך השנים. עיריית טבריה תמשיך להעצים את המרתון הוותיק והמקצועי בישראל ולקדמו בארץ ובחו"ל בכל האמצעים והשותפים הנאמנים. כבר בתחילת שנת 2017 ייערך מרתון ווינר טבריה הבינלאומי בפעם ה 40 ברציפות, גדול יותר, חזק יותר ומהיר יותר".

אגב, בעניין תשלומי כספי הזכיות לרצים הישראלים אומרים בעיריית טבריה: "הנושא טופל על ידי ראש העיר במלואו. ראש העיר בדק את סוגיית המחלוקת הכספית בין איגוד האתלטיקה ובין הגזברות בעירייה. יצוין כי איגוד האתלטיקה גבה דמי רישום מהמשתתפים ולא העביר את הכספים בחלקם או מקצתם לעיריית טבריה על פי סיכום מוקדם. ראש העיר הורה כבר שלשום להניח את המחלוקות בצד לעת עתה ובראש ובראשונה לשלם את פרסי הזכייה לרצים. על פי הוראת ראש העיר הועבר לאיגוד בהעברה בנקאית סך של 84.651 שקלים, עם הנחיה לשלם לרצים את הכספים. על איגוד האתלטיקה מוטלת האחריות לשלם לרצים הזוכים את כספם ומצופה ממנו להשלים משימה זו בהקדם האפשרי".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • נימי הגיב:

    האיגוד יגלה שלרוב מי שבא לטבריה, הלייבל "אליפות הארץ" לא מעלה ולא מוריד. לטבריה באים בגלל המסלול, האוירה והעונה.

  • אייל גליקסר הגיב:

    כרגיל במחוזותינו הפוליטיקיה וההתחשבנות מעל הכול…., אין מקום למרתון נוסף בתנאים של ינואר, גם ככה טבריה- תל אביב- ירושלים צפופים.
    הייתי מצפה מעיריית טבריה שימנפו את המרתון לטובת העיר אבל כנראה זה לא יקרה.
    בסופו של דבר, הרצים יצטרכו לבחור וכולנו נפסיד מזה..
    ככה- לא בונים מסורת!

  • רועי הגיב:

    אני מציע שתצאו מעין גב לכיוון טבריה וחזרה, ואם אפשר, עם סטיקלייטים.
    או שתשלימו כמו שאמרו קודמיי, למרות שזה לפעמים באמת קשה וצריך לנשום עמוק, להתאפק ולוותר.

  • סטודנט לתואר שני הגיב:

    רצי מרתון יקרים אודה עם תוכלו לענות על שאלון קצר בנושא "מניעים לריצת מרתון" במסגרת עבודתי לתואר שני.
    https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdpoPTaQaYg6xrwF8YiZpmQwAkpJJp1RWQCmIDiT4D4KlSmtw/viewform

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג