מרתון "ווינר" ירושלים סיכום א

מרתון "ווינר" ירושלים הציב סטנדרטים חדשים אשר טרם נראו במרתונים ישראלים בכל הקשור ליחסי ציבור, השבוע לקראת, כמות המשתתפים ועד לזינוקים המרשימים. על קו הזינוק אפשר היה לחוש באווירה מיוחדת של התרגשות אדירה. חבל כי טעות אחת, לא קטנה, העיבה על האירוע
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


מרתון "ווינר" ירושלים הציב סטנדרטים חדשים אשר טרם נראו במרתונים ישראלים בכל הקשור ליחסי ציבור, השבוע לקראת, כמות המשתתפים ועד לזינוקים המרשימים. על קו הזינוק אפשר היה לחוש באווירה מיוחדת של התרגשות אדירה. חבל כי טעות אחת, לא קטנה, העיבה על האירוע

מאת:יאיר בן עמי

כל התמונות ממרתון "ווינר" ירושלים- כאן
כל הכתבות לקראת מרתון "ווינר" ירושלים- כאן


מרתון "ווינר" ירושלים הבינלאומי הראשון היה מרשים ומרגש.
כמות חסרת תקדים של 1000 רצים מתוכם כ- 600 רצים מחו"ל זינקו לרחובות ירושלים בשעה 07:00.

אורח מהולנד אמר: "בהולנד חם יותר עכשיו" והעיד על מזג האוויר הקר של הבוקר. מקצה המרתון נתן את האות לחגיגה ולאחריו גלים גלים של רצים יצאו מקו הזינוק למקצי חצי המרתון, ה- 10 ק"מ והמקצים העממיים במחזה אדיר ומרגש של עוצמה מולו גם וותיקי הענף הריצות הארוכות בישראל לא יכלו להיות אדישים.


למעלה מ- 10000 רצים השתתפו בכל המקצים


אלפי הרצים של כל המקצים נהנו מאווירת חג כמו הצופים
סביב המסלול והעובדה כי כל זה התרחש יומיים לאחר פיגוע רצחני של עלובי נפש ללא גבולות אנושיים רק הפך את האירוע למרגש עוד יותר.


ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, על קו הסיום של חצי המרתון
צילום" דוברות מטה מרתון "ווינר" ירושלים


ראש העיר, ניר ברקת, יכול לסמן הצלחה בצד החגיגי אך בצד המקצועי התרחשה טעות מביכה ומוזרה אשר הובילה לשרשרת התרחשויות כשרוב רובם של הרצים אפילו לא היה מודע להן.

על מסך הטלוויזיה הענק, לצד קו הסיום, נראו המובילים רצים במשך דקות ארוכות טרם הגיעו אל קו הסיום אך כשחצו אותו התברר כי הוא אינו של המרתון.

הרץ הראשון אשר הגיע אל קו הסיום היה רוברט קיפרוטיץ' צ'יריוט עם 2:27:48 שעות ודקות ארוכות לאחר שהמובילים נראו (על המסך) חוצים קו סיום אחר.


הראשון על קו הסיום של המרתון רוברט קיפרוטיץ' צ'יריוט


לאחר כשעתיים וחצי נמסרה הודעה, על ידי דוברות המרתון, כי המנצח הוא הרץ אשר הגיע ראשון אל קו הסיום הלא נכון. בהודעה הרשמית אשר יצאה לתקשורת נכתב: "התוצאה של ארבעת הרצים שרצו 200 מטר נוספים לשער הסמוך אושרה על-ידי וועדת השיפוט המקצועית הכוללת נציג בינלאומי של איגוד המרתונים הבינלאומי".

בשיחה עם אילן קלנר, המודד הרשמי של המרוץ, התברר כי 10 הרצים הראשונים במרתון הגיעו אל קו הסיום של מקצה אחר ולא לזה של המרתון. חלקם נפסלו ואחת מהן הייתה אשה אשר גם היא נפסלה.

המנהל המקצועי של המרוץ, מייקי כץ, הסביר את הסיבה לטעות של הרצים: "בעמק המצלבה נתקל הרכב המוביל של המרתון בנחיל גדול של רצי מקצה ה- 10 ק"מ. מי שהיו ברכב קבל החלטה שלא לסכן את הרצים בהמשך הנסיעה ולמרות שניסו לכוון את הרצים איבדו אותם".

מתברר כי, בעל כורחם הפכו האופנוע עם המצלמה הממוקדת על המובילים לרכב המוביל של המרוץ. הרצים המובילים, על פי עדותם, פשוט רצו בין הרצים אשר היו לפניהם בלי לדעת כי הם בדרך לקו הסיום הלא נכון.

בין אלו היה גם אסרט ממו הישראלי
אשר הוכתר המנצח המרוץ למרות שלא הגיע לקו הסיום של המרתון אלא לזה של מקצה אחר.

כביש אחד למטה,בגן סאקר, נחשון שוחט
הופתע לשמוע כי הוא הישראלי הראשון כשחצה את קו הסיום: "ממו היה לפני במרחק מאוד גדול בפעם האחרונה שראיתי אותו ואני ממש לא יודע מה קרה לו" הוא אמר על קו הסיום.



שוחט חוגג את המקום השני בין הישראלים


מאוחר יותר, בשעת אחר צהריים ובשיחת טלפון, כשנודע לשוחט כי הוא באמת דורג שני ואסרט ממו דורג כישראלי ראשון ובמקום הכללי, הוא אמר: "החגיגות שלי על קו הסיום היו על התוצאה ועל המקום השני, עד שלא אמרתם לי שאני ראשון הייתי בטוח שאני שני, אני חבר של ממו, התקשרתי אליו ואמרתי לו מזל טוב והזמנתי אותו לארוחה לכבוד הניצחון. אנחנו חברים טובים ואני רחוק מאוד מהרמה שלו, הניצחון מגיע לו בטח לאחר שהוא רץ עוד 200 מטרים".


נחשוט שוחט לא מבין איך הוא הפך למנצח


העובדה כי מנצחי המרתון הם רצים אשר מעולם לא הגיעו אפילו לקרבתו של קו הסיום של המרתון קשורה לרצון הוועדה לעשות צדק עם הרצים ולא לתקנון כזה או אחר.


יזכה לארוחת ניצחון משוחט
צילום: אדם קפלן


רץ אשר אינו מגיע לקו סיום לא יכול להיות מנצח אך בוודאי שרץ המוסיף למרתון 200 מטרים ועדיין קובע זמן מהיר מהדולקים אחריו ראוי לתהילה כלשהיא.


מקום ראשון ושני בנשים, וורקנס אודה ורוסלין דוויד.
למרות המאבק הצמוד מצאו את הדרך לקו הסיום


למען הצדק כדאי גם לתת כבוד גדול למפקד מחוז ירושלים, אהרון פרנקו, אשר אמר: "קיום מרתון ירושלים הוא משימה לאומית" ולאחר מכן גם עשה בהבאת המשטרה לאבטח את המרתון ללא תשלום.


אורנה בלאו הישראלית הראשונה על קו הסיום


בדבריו של פרנקו יש אמירה אמיצה ושונה בתכלית מהגישה המקובלת במדינת ישראל. זו אמירה ועשייה המעטרת את מרתון "ווינר" ירושלים הבינלאומי בנדרש כדי להיות כדומיו בערים הגדולות בעולם כהבטחתו של ראש העיר ניר ברקת.

אחד מבעלי התפקידים הבכירים באירוע אמר:"בשנה הבאה יהיו 20000 רצים בירושלים" ואם זה אכן יתממש הרי כי יחד ראש עיר בעל חלום אשר היום החל בלידתו ומשטרה הנרתמת לאירוע תרבותי כמשימה לאומית ייתכן כי אני על פתחו של עידן חדש.

רק בבקשה,על הטעויות של שנות השמונים והתשעים כשהפנו את הרצים במרתון ירושלים לדרכים לא נכונות אפשר לוותר בפעמים הבאות וגם בפעם הזו הייתה מיותרת לגמרי.

יאיר בן עמי– עורך ראשי אתר Shvoong. בעל הטור מציאות נושכת



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג