מרתון ווינר טבריה 2014: המתח בשיאו, זימרו סירב להצטלם עם בריהון בתום מסיבת העיתונאים

זוהר זימרו סירב להצטלם עם וובה בריהון ערב הזינוק לאליפות ישראל במרתון. במסיבת העיתונאים עלה גם נושא בוער אחר והוא אצטדיון האתלטיקה בהדר יוסף
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

זוהר זימרו סירב להצטלם עם וובה בריהון ערב הזינוק לאליפות ישראל במרתון. במסיבת העיתונאים עלה גם נושא בוער אחר והוא אצטדיון האתלטיקה בהדר יוסף

מאת:יאיר בן עמי ותמר ברניס


אירוע לא מובן התרחש בתום מסיבת העיתונאים לפני דקות אחדות. ביקשנו משני מועמדים להתמודדות על אליפות ישראל במרתון, וובה ביהרון וזוהר זימרו להצטלם ביחד. זימרו סירב וחמק מהמקום במהירות.


בריהון דווקא נראה במצב רוח טוב, אמר כי הוא מרגיש טוב ומוכן למרתון


השניים חזרו מתקופה בה שהו באימונים באתיופיה יחד עם  ממו אסרט (אלוף אשתקד) ויוסף ימהרן. בריהון עצמו אמר כי הוא לא יודע מדוע זימרו סירב להצטלם עימו.


זוהר זימרו (משמאל). סירב להצטלם עם בריהון


במסיבת העיתונאים של מרתון ווינר טבריה 2014 היה הרבה פרגון הדדי, טפיחות על שכם והבטחות לעתיד.


הרבה שביעות רצון נשבה משולחן המארגנים ואורחי הכבוד


בפתחה של מסיבת העיתונאים דיבר דורון קופמן, יו"ר איגוד האתלטיקה הישראלי. הוא ציין את המעבר של המרתון מיום חמישי לשישי ואת הפרס הגדול (100 אלף דולר) למנצח. (מרתון טבריה – י.ב.ע.) "חזק ומהיר ממרתון ת"א וירושלים ומשקיעים בזה המון כבר שבוע לפני והעיר כולה לבושה חג", אמר קופמן. צחי פישביין, מנכ"ל טוטו ווינר, היה הבא לדבר והוא ציין את תקוותו: "השנה ייקחו את הפרס כדי להוכיח שזה מהמרתונים המהירים בעולם וכנראה בישראל".

סגן ראש עיריית טבריה, דורון ללוש, ציין את החיילים הרבים שיגיעו למרוץ ה-10 ק"מ שיתקיים במקביל למרתון ועל קיומו של המרתון ביום שישי הוא אמר: "ב-29 בחודש נדון אם לעשות זאת שוב בשנה הבאה".

מנכ"ל איגוד האתלטיקה, ז'ק כהן המשמש כמנהל הארגוני של המרתון ציין את הכמות הגדלה של המשתתפים: "במרתון השנה כבר נשברו כמה שיאים. בשנה שעברה הוצהר כי היו קרוב ל- 2,000 רצים אך למעשה לא נופו המבוטלים. היום יש לנו 2,029 משתתפים לאחר שכבר נופו 350 ביטולים. השנה שילשנו את מספר המשתתפים של מרוץ ה-10 ק"מ ויהיו בו סה"כ 3,000 מתוכם 2000 חיילים". כהן ציין כי בנוסף ל-5,000 הרצים של המרתון ומקצה 10 הק"מ יתקיימו מקצים של בתי הספר לספיישל אולימפיקס, שבהם ישתתפו רצים נוספים.


מנכ"ל איגוד האתלטיקה ז'ק כהן (במרכז). מרוצה מכמות המשתתפים וקבע יעד חדש


עוד ציין כהן כי ישנם נציגים מ- 20 מדינות ואז הוא הוסיף: "לפני שלוש שנים לא האמנו שנגיע ל- 2,000 רצים וכעת היעד העתידי הוא 5,000 רצים אליו אנו רוצים להגיע בשנת 2019 ואולי קודם, ב- 2017 וזו עבודה שיווקית". כהן לא שכח לציין כי המרתון של טבריה הוא המהיר בישראל: "אילו היו משאבים, אולי היינו מגיעים לשיא מסלול ברמה עולמית של 20:4-2:05".

בשלב השאלות הציג מאמן הריצה ואיש הקשר של המרתון מול רצים מאפריקה, אלמיו פאלורו נקודה כואבת כי בישראל אין מגרש אתלטיקה הוא התכוון לעובדה כי אצטדיון האתלטיקה בהדר יוסף מושכר בחודשים האחרונים לקבוצות הצעירות של מכבי תל אביב בכדורגל ולכן לא מתאפשר לקיים בו אימוני אתלטיקה כבעבר. העלאת הנושא הביאה לדיון קצר.


פאלורו הצית דיון בנושא אצטדיון האתלטיקה


אורי שפר, ראש מנהל הספורט, ביקש להגיב לנושא אצטדיון האתלטיקה: "אני בעמדה שלך", הוא השיב לפאלורו, "אנו מנסים לבנות אצטדיונים בכל הארץ, אבל אני בעמדתך לבנות אצטדיון בינלאומי בהדר יוסף ואנו עושים הכל להחזיר את המצב לקדמותו".


מימין לשמאל: אורי שפר, דורון קופמן, דורון ללוש וצבי פישביין


בתום מסיבת העיתונאים הגיב שפר בלעדית לשוונג על מקרה אצטדיון האתלטיקה: "הוועד האולימפי אמר שאין מספיק כסף, אף אחד לא רוצה לשלם על זה, גם העירייה לא רוצה" אמר בהתכוונו לעלויות של אחזקת האצטדיון בהדר יוסף.

9.1.2014



יאיר בן עמי - מציאות נושכתיאיר בן עמי
עורך לשעבר של אתר שוונג 
בעל הטור מציאות נושכת


תמר ברניס
תמר ברניס – מורת דרך המשלבת את אהבת הארץ והטבע עם רכיבה וריצה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג